ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Moτοδυναμική

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα δίπλα στις Porsche θέλει να προσθέσει η Μοτοδυναμική

Ιστορικές επιδόσεις για την εταιρεία το 2023. Μέση ετήσια αύξηση πωλήσεων 23% την τελευταία πενταετία και πενταπλάσια λειτουργικά κέρδη. Πώς θα κινηθούν Yamaha, Porsche και Sixt το 2024.

Το ενδιαφέρον για την αντιπροσώπευση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα από τη Μοτοδυναμική επιβεβαίωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης κ. Πάρης Κυριακόπουλος κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών με αφορμή τα αποτελέσματα του 2023.

Όπως επισήμανε ο κ. Κυριακόπουλος, «παρακολουθούμε την κινητικότητα στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης και την εμφάνιση νέων "παικτών" όχι μόνο από Κίνα αλλά και από άλλες χώρες. Θα μας ενδιέφερε να εντάξουμε στο χαρτοφυλάκιό μας μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρεία».

Η Μοτοδυναμική, η οποία εμπορεύεται τα προϊόντα της Yamaha και της Porsche και δραστηριοποιείται και στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων με τη Sixt, ανακοίνωσε νέο ιστορικό ρεκόρ μεγεθών για το 2023.  Οι πωλήσεις ανήλθαν στα 170 εκατ. ευρώ (+28,7%), κέρδη EBITDA στα 29,1 εκατ. ευρώ (+16,5%) και τα καθαρά κέρδη 11,8 εκατ. (+28%). Τα κέρδη ανά μετοχή έφτασαν τα 0,39 ευρώ από 0,31 ευρώ το 2022 (+27,6%). Τα κέρδη ανά μετοχή επηρεάστηκαν θετικά από την αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας αλλά και την πλήρη εξαγορά της Lion Rental (Sixt), οπότε δεν υπήρξαν δικαιώματα μειοψηφίας. 

Σχεδόν διπλασιάστηκε το μέσο επιτόκιο δανεισμού το 2023

Όπως ανέφερε ο κ. Κυριακόπουλος, η εταιρεία από το 2018 εμφανίζει μέση ετήσια αύξηση πωλήσεων 23%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη από το τέλος του 2019 έχουν πενταπλασιαστεί. 

Η εταιρεία προχωρεί συνεχώς σε επενδύσεις για να ενισχύσει το στόλο της Sixt, για αυτό μεγαλώνει και ο δανεισμός με αποτέλεσμα τα υψηλά επιτόκια και οι τόκοι να επηρεάζουν την κερδοφορία. Το 2023 το μέσο επιτόκιο δανεισμού της εταιρείας έφτασε στο 6,4% από 3,6% το 2022.

Σύμφωνα με τον κ. Κυριακόπουλο, «δουλεύουμε για τη μείωση του δανεισμού. Αναμένουμε τις επικείμενες μειώσεις από τις κεντρικές τράπεζες αλλά παράλληλα διεκδικούμε καλύτερους όρους δανεισμού από τις τράπεζες καθώς η εταιρεία μεγαλώνει». Ο καθαρός δανεισμός διαμορφώθηκε στο τέλος του 2023 στα 26,3 εκατ.ευρώ αλλά η σχέση καθαρού δανεισμού προς EBITDA στο 0,9X παραμένει πολύ χαμηλή. Πέρσι η εταιρεία είχε αρνητικό κεφάλαιο κίνησης αλλά φέτος, όπως υποστηρίζει η διοίκηση, θα γυρίσει σε θετικό.  

Οι επιδόσεις στις επιμέρους δραστηριότητες και οι εκτιμήσεις για το 2024

Το 2023 η Porsche αύξησε κατά 59% τη μικτή της κερδοφορία. Ταξινομήθηκαν  234 αυτοκίνητα από 168 το 2022. Για πρώτη φορά η εταιρεία πούλησε και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα Porsche, σε μια προσπάθεια να εμπλουτίσει με περισσότερα προϊόντα το χαρτοφυλάκιό της.

Η Yamaha σημείωσε στην Ελλάδα αύξηση πωλήσεων 25%. Το δίκυκλο επανήλθε στην αγορά, λόγω και της  αυξανόμενης κίνησης στους δρόμους. Η Sixt εμφάνισε μικρή πτώση των μικτών κερδών καθώς ο ανταγωνισμός από ξένες και εγχώριες εταιρείες στην ενοικίαση αυτοκινήτων ήταν ιδιαίτερα έντονος και πίεσε τις τιμές.

Για το 2024 οι προβλέψεις της διοίκησης για τις επιμέρους δραστηριότητες αναφέρουν τα εξής: 

  • Η Yamaha θα διεκδικήσει μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στα δίκυκλα και τις μηχανές θαλάσσης. Επίσης θα επενδύσει σε σημεία λιανικής σε Ρουμανία και Βουλγαρία.
  • Για την Porsche ποντάρουν πολλά στο νέο ηλεκτρικό Macan, ενώ θα είναι και η πρώτη πλήρης χρονιά για το νέο Porsche Cayenne που λανσαρίστηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2023.
  • Για τη Sixt εκτιμούν ότι ο τουρισμός θα βοηθήσει και φέτος, καθώς καταγράφεται μεγάλος αριθμός προκρατήσεων.  Θεωρούν όμως ότι και φέτος θα υπάρξει πίεση στις τιμές. Όπως εξηγούν: «Το 2022 υπήρχε μεγάλη ζήτηση μετά την πανδημία και λίγα αυτοκίνητα λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, οπότε οι τιμές για ενοικίαση ήταν ψηλές. Φέτος υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα καθώς έχουν διορθωθεί οι «αρρυθμίες, αλλά και έντονος ανταγωνισμός». Στόχος της εταιρείας για τη Sixt είναι να δημιουργήσει νέα σημεία πώλησης.

Η διοίκηση θα προτείνει στη γενική συνέλευση τη διανομή μερίσματος 0,12 ευρώ ανά μετοχή (μερισματική απόδοση στο 3,9%). Στα 92 εκατ. ευρώ η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αφήνει πίσω το δύσκολο 2023 η Elvalhalcor, αισιοδοξία για το 2024

Ανοδική κίνηση στις τιμές του αλουμινίου και του χαλκού. Ευνοϊκή συγκυρία για τα προϊόντα με εφαρμογές σε συσκευασία τροφίμων, ηλεκτροκίνηση και αντλίες θερμότητας. Τι λέει η διοίκηση για κόστος χρήματος, επενδύσεις και τα «πραγματικά» EBITDA.
BYD-petropoulos-electric oximata
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πετρόπουλος: Οδεύει για ρεκόρ επιδόσεων, έρχεται και ηλεκτρικό scooter

Όλες οι επιχειρηματικές μονάδες εμφανίζουν ισχυρή ανάπτυξη. Αρχές του 2024 η εταιρεία θα «ρίξει» στην αγορά και το δικό της ηλεκτρικό scooter. Πού βρίσκεται ο διαγωνισμός του υπουργείου Μεταφορών για 100 ηλεκτρικά λεωφορεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο «θησαυρός» στα ορυχεία της ΛΑΡΚΟ: Νικέλιο και κοβάλτιο για μπαταρίες

Μια επένδυση στην υδρομεταλλουργία, της τάξης των 200 εκατ. δολ., μπορεί να βάλει τη ΛΑΡΚΟ στο παγκόσμιο παιχνίδι του καθαρού νικελίου και κοβαλτίου για μπαταρίες αυτοκινήτων και να φέρει μεγάλα κέρδη στο μέλλον από τα ελληνικά κοιτάσματα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μοτοδυναμική: Άλμα της κερδοφορίας στα 13,5 εκατ. το εννεάμηνο του 2022

Στα 102,5 εκατ. ευρώ έφτασε ο τζίρος του εννεαμήνου σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 38% με τις πωλήσεις αυτοκινήτων Porsche να πραγματοποιούν άλμα 49,6%, ενώ θεαματική ήταν και η ανάκαμψη του κλάδου ενοικίασης αυτοκινήτων.
Evaggelos Mytilineos, Mytilineos
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το «θαύμα» της Mytilineos με αύξηση κερδών σε περιβάλλον μειωμένων τζίρων

Οι συνέργειες μεταξύ των κλάδων της ενέργειας και του αλουμινίου προστατεύουν τον όμιλο από τις χαμηλές τιμές και διευρύνουν τα περιθώρια κέρδους. Γιατί επιλέγει τώρα την είσοδο σε ξένο χρηματιστήριο.