ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00

H startup που αλλάζει την αισθητική του μαγειρέματος

Από τον περσινό Αύγουστο η νεοσύστατη εταιρεία SAZA λανσάρει 13 κωδικούς από σάλτσες και chutneys, τα οποία προέρχονται από την ινδική κουζίνα. Ήδη η SAZA έχει παρουσία σε 30 delicatessen σημεία.

Από τον περσινό Αύγουστο, η νεοσύστατη εταιρεία SAZA έχει κάνει ντεμπούτο στα εγχώρια delicatessen σημεία επιδιώκοντας να αλλάξει την mentalité στο καθημερινό μαγείρεμα, μέσα από τις νέες προτάσεις της για σάλτσες και chutneys.

Οι δημιουργοί της SAZA είναι η Ελένη Κουτσάκη και ο Σωτήρης Σεμερτζιάν, δύο νέοι άνθρωποι οι οποίοι στο εργαστήριο τους στο Ηράκλειο Αττικής έχουν δημιουργήσει μια «boutique» γραμμή παραγωγής στην οποία «παντρεύουν» τις παραδοσιακές με τις gourmet γεύσεις στις χειροποίητες παρασκευές τους, επιδιώκοντας να «τονώσουν» την εγχώρια αγορά σάλτσας, η οποία συγκριτικά με ξένες αγορές καταγράφει χαμηλές ταχύτητες σε όρους κατανάλωσης.

Βασικό συστατικό στις συνταγές είναι το «θυμικό» από γεύσεις του παρελθόντος εμπλουτισμένο με «πινελιές» εξωτικών υλικών, ώστε το αποτέλεσμα να μην είναι παρωχημένο.

Το πρώτο λανσάρισμα περιλαμβάνει 13 κωδικούς από σάλτσες και chutneys, τα οποία για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι προέρχονται από την ινδική κουζίνα και αποτελούν το αποτέλεσμα της ανάμειξης φρούτων ή λαχανικών με μπαχαρικά, που μαγειρεύονται μαζί για να συνοδεύσουν κύρια γεύματα.

Τα chutneys πέρασαν γρήγορα στις δυτικές κουζίνες και δη στην Βρετανική και πλέον ταυτίζονται κυρίως με προτάσεις γλυκόξινων μαρμελάδων που προσθέτουν ένα ιδιαίτερο τόνο στα μαγειρεμένα φαγητά, ενώ μπορούν να καταναλωθούν και χωρίς κάποια περαιτέρω επεξεργασία.

Ήδη η SAZA έχει παρουσία σε 30 delicatessen σημεία, ενώ πρόσφατα έκανε και το εξαγωγικό της ντεμπούτο, με τις πρώτες παραγγελίες να ταξιδεύουν για τη γερμανική αγορά. Η στόχευση της SAZA είναι η να διατηρήσει το χειροποίητο χαρακτήρα της και προς τούτο δεν επιδιώκει την είσοδό της σε μεγάλες αλυσίδες οργανωμένης λιανικής.

Ένα σημαντικό κομμάτι διαφοροποίησης της νεοσύστατης εταιρείας αποτελεί η επιμονή των δημιουργών της στη συσκευασία, έτσι ώστε να αντικατοπτρίζει το χειροποίητο στοιχείο και δη την φροντίδα που περιέχουν οι σάλτσες και τα chutneys, και ταυτόχρονα να αναβαθμίσει την παραδοσιακή χάρτινη ή πλαστική συσκευασία που συνήθως έχουν οι αντίστοιχες προτάσεις σάλτσας.

Αναφορικά με τις επιδόσεις του εγχειρήματος, τα πρώτα δείγματα είναι θετικά, καθώς ήδη έχει επιτευχθεί η κάλυψη των παγίων ενώ εκτιμάται ότι η πρώτη χρήση θα εμφανίσει ένα μικρό ποσοστό κερδοφορίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακριβό ρεύμα και κατεψυγμένο ψωμί απειλούν τους παραδοσιακούς φούρνους

Το ακριβό ρεύμα και η εξάπλωση του bake off πιέζουν τους παραδοσιακούς φούρνους, με πάνω από 800 να βάζουν λουκέτο από το 2019. Οι αρτοποιοί ζητούν σαφές θεσμικό πλαίσιο και προστασία της πραγματικής αρτοποιίας.
Χρηματοδότηση-Καινοτομία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι ελληνικές startups που άντλησαν τα περισσότερα χρήματα στη χρονιά ρεκόρ

Το 2025 ήταν χρονιά ρεκόρ για τις ελληνικές startups με επενδύσεις 732,2 εκατ. ευρώ Ξεχώρισε η Spotawheel που άντλησε 300 εκατ. ενώ κλάδοι όπως η Άμυνα εισέρχονται δυναμικά στο οικοσύστημα καινοτομίας.