ΓΔ: 1455.48 0.03% Τζίρος: 100.39 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: ΑΠΕ, Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

Helleniq Energy: Πάνε πιο πίσω οι ακριβές επενδύσεις για μείωση ρύπων

Τι σημαίνουν για την Helleniq Energy οι δύο δαπανηρές επενδύσεις σε Θεσσαλονίκη και Ελευσίνα για την παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου και μονάδα δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα.

Η Helleniq Energy  δεν έχει αποκλίνει από τον στόχο του Vision 2025 για την πράσινη μετάβαση του ομίλου ώστε να έχει εγκατεστημένη ισχύ 1GW από ΑΠΕ έως το 2025. Σήμερα, η εγκατεστημένη ισχύς σε ΑΠΕ είναι 356MW και εντός του 2024 θα εγκατασταθούν επιπλέον 260MW.

Πιο αργά όμως θα κινηθούν οι επενδύσεις για την παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου και τη δέσμευση άνθρακα στα διυλιστήρια του ομίλου. Πρόκειται για δαπανηρές επενδύσεις που θα βελτιώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του ομίλου αλλά δεν θα προσδώσουν έσοδα, παρά μόνο θα περιορίσουν τα δικαιώματα ρύπων που καταβάλει ο όμιλος.

Μέσα στην επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Helleniq Energy κ. Ανδρέα Σιάμισιη, στο διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης και της Ελευσίνας θα γίνουν επενδύσεις που θα πλησιάσουν τα 4 δισ. ευρώ.

Στο διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης θα κατασκευαστεί φωτοβολταϊκός σταθμός 600GW από το ρεύμα του οποίου θα παράγεται «πράσινο» υδρογόνο με τη μέθοδο της ηλεκτρόλυσης όπου το νερό θα διασπάται σε υδρογόνο και οξυγόνο. Το υδρογόνο είναι απαραίτητο στα διυλιστήρια επειδή αποθειώνει τα καύσιμα. Στη Θεσσαλονίκη θα παράγεται «πράσινο» υδρογόνο επειδή η ενέργεια θα προέρχεται από ΑΠΕ. Επιλέχθηκε το διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης για την επένδυση αυτή επειδή επειδή έχει το μικρότερο capacity, άρα χρειάζεται και τη μικρότερη επένδυση. 

Στα άλλα δύο διυλιστήρια του ομίλου σε  Ελευσίνα και Ασπρόπυργο η αποθείωση των καυσίμων θα εξακολουθήσει να γίνεται από «μπλε» υδρογόνο το οποίο παράγεται από ορυκτά καύσιμα (φυσικό αέριο η αργό πετρέλαιο) αλλά από τη διαδικασία αυτή παράγεται πολύ διοξείδιο του άνθρακα (CO2).

Για αυτό το λόγο στο διυλιστήριο της Ελευσίνας ο όμιλος θα «στήσει» μέσα στην επόμενη δεκαετία μονάδα δέσμευσης άνθρακα, το οποίο θα συλλέγεται και με πλοία θα μεταφέρεται εκτός χώρας για ταφή.  Οι μελέτες για τις δύο επενδύσεις δεν είναι ενθαρρυντικές ως προς την αποδοτικότητά τους. Και αυτό γιατί το υδρογόνο είναι ένα ενδιάμεσο προϊόν: Παράγεται και καταναλώνεται εντός του διυλιστηρίου για να καλύπτει τις ανάγκες της αποθείωσης και δεν προσφέρεται για εμπορική εκμετάλλευση.

Τέτοιες επενδύσεις χρηματοδοτούνται από την ΕΕ ώστε οι εταιρείες να γίνουν πιο «πράσινες» και οι χώρες να πιάσουν τις ευρωπαϊκές νόρμες  για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 και να γίνουν κλιματικά ουδέτερες έως το 2050.

Η Helleniq Energy μετά τη χρονιά ρεκόρ του 2022, το 2023 πέτυχε καθαρά κέρδη 606 εκατ. ευρώ και όπως όλα δείχνουν και το 2024 θα είναι επίσης μια καλή χρονιά καθώς τα περιθώρια διύλισης διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Motor Oil: Περνά στην πράσινη εποχή με διαβατήριο τα κέρδη της διύλισης

Οι επενδύσεις 4 δισ. ευρώ στους τέσσερις στρατηγικοί πυλώνες ανάπτυξης -εκσυγχρονισμός διυλιστηρίου, λιανική, ΑΠΕ, εναλλακτικά καύσιμα και κυκλική οικονομία- αλλάζουν το προφίλ του ομίλου με χρονικό ορίζοντα το 2030.
ELPE
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αρχίζουν απεργίες στη Ηelleniq Energy στο τέλος μιας αποδοτικής χρονιάς

Τριήμερη απεργία από σήμερα σε καράβια και βυτία. Ο Αν. Σιάμισιης τονίζει ότι ο στόχος για ισχύ 1GW από ΑΠΕ θα επιτευχθεί γρήγορα. Διπλάσια τα EBITDA από ΑΠΕ το 2023. Μεγαλώνουν τα μερίδια της ΕΚΟ με πόλεμο τιμών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η «χρυσή» επένδυση της Motor Oil που έφερε κέρδος 200 εκατ. το 2023

Η επένδυση νάφθας στο διυλιστήριο της Κορίνθου αύξησε τα περιθώρια κέρδους στη βενζίνη. Η διοίκηση έχει εκπονήσει επενδυτικό πρόγραμμα 340 εκατ. ευρώ για το 2024. Διανομή μερίσματος ρεκόρ, ύψους 199 εκατ. ευρώ.