ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Pixabay

Έρχεται και στην Ελλάδα η Μάρκα του Καταναλωτή

Η πρωτοβουλία που άρχισε από τη Γαλλία φθάνει και στην ελληνική αγορά μέσα στον Μάρτιο. Πρώτο προϊόν θα είναι το φρέσκο γάλα με προτεινόμενη τιμή πώλησης 1,53 ευρώ.

Με το φρέσκο αγελαδινό γάλα θα κάνει ντεμπούτο, πιθανότατα στα τέλη Μαρτίου, η «Μάρκα του Καταναλωτή» σε πρώτη φάση στα ράφια της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος, με προτεινόμενη τιμή πώλησης 1,53 ευρώ. 

Η προτεινόμενη τιμή προέκυψε μετά από σχετική ηλεκτρονική ψηφοφορία, γεγονός που υποδεικνύει ότι οι εγχώριοι καταναλωτές εμφανίζονται πρόθυμοι να δαπανήσουν λίγο περισσότερα χρήματα προκειμένου να στηρίξουν την πρωτοβουλία, γεγονός που δύναται να αλλάξει δυνητικά την προσέγγιση των αλυσίδων σε ό,τι αφορά στην τιμή του γάλακτος -που παρά την «χασούρα» που τους προκαλεί το αντιμετωπίζουν ως προϊόν «κράχτη».

Σε κάθε περίπτωση, το φρέσκο αγελαδινό γάλα της Μάρκας του Καταναλωτή, δημιουργείται με βάση τις προδιαγραφές που όρισαν 3.845 καταναλωτές μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας.

marka_katanal

Η αμοιβή των παραγωγών διαμορφώθηκε στα 0,475 ευρώ ανά λίτρο, ενώ ως βασικότερες προδιαγραφές ορίστηκαν οι εξής:

  • Αμοιβή των παραγωγών: Εγγυημένη αμοιβή που επιτρέπει στον παραγωγό να πληρώνεται σωστά για το προϊόν που ζητάμε και να μπορεί να επενδύσει στη βελτίωση της δραστηριότητάς του (0,475€ ανά λίτρο γάλακτος).
  • Προέλευση του γάλακτος: 100% ελληνικό.
  • Συμπληρωματική διατροφή αγελάδων (ωμέγα-3): Προσθήκη τροφής πλούσια σε τριφύλλι ή/και πλούσια σε λιναρόσπορο που ευνοεί την καλή υγεία της αγελάδας και αυξάνει το ωμέγα-3 στο γάλα.
  • Διατροφή των αγελάδων (Γενετικά Τροποποιημένοι Οργανισμοί : GMO) : Εγγυημένη διατροφή χωρίς GMOs.
  • Ευζωία και ελευθερία των ζώων (καλές πρακτικές): Μεγαλύτερος χώρος (πάνω από 10m2 ανά αγελάδα), με άμμο ή χόρτο, ανεμιστήρα, βούρτσα και Πιστοποίηση σύμφωνα με τις Οδηγίες τις Ε.Ε. για την Ευζωία και τις καλές πρακτικές.
  • Ποσοστό λιπαρών στο γάλα (για το πλήρες): 3,5%
  • Θερμοκρασία Παστερίωσης : Παστερίωση κλασική σε υψηλή θερμοκρασία (80°C).
  • Συσκευασία: Χάρτινο κουτί με καπάκι, χωρίς αλουμίνιο στο εσωτερικό του.
  • Υποστήριξη παραγωγών προς το Βιολογικό: 0,01€  ανά λίτρο γάλακτος προστέθηκε από  τους καταναλωτές για να στηρίξουν  τους παραγωγούς στην μετάβασή τους προς τις βιολογικές παραγωγές στο μέλλον.

Μετά το λανσάρισμα του φρέσκου γάλακτος, το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Μάρκας του Καταναλωτή επιδιώκεται να διευρυνθεί στις εξής κατηγορίες: φέτα, ελαιόλαδο, γιαούρτι, αυγά, αλεύρι, μακαρόνια, βούτυρο, φρέσκος χυμός και μέλι. Για κάθε προϊόν θα δημιουργηθεί αντίστοιχο ερωτηματολόγιο με πιθανές προδιαγραφές, οι οποίες θα τεθούν  στη διάθεση του καταναλωτή o στην πλατφόρμα www.imarkatoukatanaloti.gr προκειμένου να διεξαχθεί η σχετική ψηφοφορία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η «Μάρκα του Καταναλωτή» φέρει γαλλικό άρωμα, καθώς αποτελεί μια πρωτοβουλία η οποία ξεκίνησε στην Γαλλία. Το έντονο  κοινωνικό πρόσημο της πρωτοβουλίας, η οποία εξασφαλίζει καλύτερες οικονομικές απολαβές για τους παραγωγούς, ανάπτυξη στον αγροτικό τομέα, ενώ ταυτόχρονα ενδυναμώνει ακόμα περισσότερο τους καταναλωτές είχε ως αποτέλεσμα το εγχείρημα να γίνει γρήγορα αποδεκτό από το γαλλικό κοινό. Εκτιμάται ότι στη Γαλλία, περισσότερες από 1.000 οικογένειες αγροτών έχουν ενταχθεί στη κίνηση, ενώ μέσα σε δύο χρόνια, ήδη το 15% των νοικοκυριών της Γαλλίας στηρίζει την πρωτοβουλία, αγοράζοντας τα προϊόντα της «Μάρκας του καταναλωτή».

Περισσότερα από 1 εκατομμύριο μπουκάλια γάλα της «Μάρκας του καταναλωτή» αγοράζονται από τους ίδιους τους καταναλωτές κάθε εβδομάδα. Το Βέλγιο, η Ισπανία, η Ιταλία, το Μαρόκο, η Γερμανία και η Αγγλία είναι μερικές από τις χώρες που έχουν μπει στην ομάδα.

Βασικός σκοπός της Πρωτοβουλίας είναι μέσα από μία διαδικασία χωρίς διαφήμιση και χωρίς πωλητές, αλλά με ενεργούς καταναλωτές, οι παραγωγοί να έχουν καλύτερα κέρδη αλλά και υποστήριξη. Στην Ελλάδα η Μάρκα του Καταναλωτή ιδρύθηκε από τον Λάμπη Κώτσου και την Αγγελική Ζάγκα ενώ περισσότεροι από 3500 καταναλωτές ακολουθούν ήδη την πρωτοβουλία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

olive_oil
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το ελαιόλαδο από την Κρήτη που άνοιξε την αγορά της Κίνας

Η παρουσία της Τerra Creta στη κινεζική αγορά άρχισε το 2015 και σε διάστημα έξι χρόνων έχει πετύχει να επεκτείνει το δίκτυό της σε περισσότερα από 30 μεγάλα αστικά κέντρα με διαρκώς αυξανόμενες πωλήσεις.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γαλακτοκομεία Στάμου: Σε τροχιά επέκτασης μετά την εξαγορά από την Γιώτης

Με 7 νέα καταστήματα έχει ενδυναμωθεί τον τελευταίο ενάμιση χρόνο η παρουσία των γαλακτοκομείων Στάμου στην Αττική, ενώ ο τζίρος αναμένεται να αυξηθεί κατά 11% στην φετινή χρήση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση τζίρου 23% για την ΕΒΟΛ το 2023, «πονοκέφαλος» η αύξηση κόστους

Μεγάλη αύξηση των δαπανών για ζωοτροφές έχουν προκαλέσει οι πλημμύρες στη Θεσσαλία. Η συνεταιριστική βιομηχανία ΕΒΟΛ στηρίζει τους κτηνοτρόφους με ζωοτροφές και αυξημένες τιμές αγοράς του γάλακτος.
businessdaily-Olympos-Galaktoviomixania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όλυμπος: Πρωτιά στην ελληνική αγορά με τζίρο σχεδόν 600 εκατ. το 2023

Οι πωλήσεις της Ελληνικά Γαλακτοκομεία των αδελφών Σαράντη προβλέπεται να ανέλθουν φέτος στα 640 εκατ. ευρώ και, με τη μείωση του πληθωρισμού, αναμένεται να βελτιώσει όγκους πωλήσεων και μερίδια.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιστρέφει στην αγορά μετά από 10 χρόνια απουσίας το brand της ΑΓΝΟ

Η Ελληνικά Γαλακτοκομεία στοχεύει στο πρώτο εξάμηνο του έτους οι νέοι κωδικοί της ΑΓΝΟ να βρεθούν σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Τα σχέδια για την αξιοποίηση του εργοστασίου της εταιρείας στο Λαγκαδά.