ΓΔ: 1410.47 -1.94% Τζίρος: 71.55 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:27:30 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ

​​​​​​​«Απόβαση» στην Αθήνα από την κρητική εταιρεία Τσατσαρωνάκης

Στην πιο αναπτυξιακή φάση της 76χρονης ιστορίας βρίσκεται η χανιώτικη εταιρεία «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ καθώς ετοιμάζεται να δημιουργήσει μεγάλη παραγωγική μονάδα στην Αθήνα, ενώ μετατρέπεται σε όμιλο.

Το άνοιγμα του εργοστασίου της ιστορικής αρτοβιομηχανίας Κατσέλης στις Αχαρνές Αττικής, το οποίο απέκτησε το 2021, δρομολογεί η χανιώτικη εταιρεία «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ, κάνοντας μεγάλο βήμα περαιτέρω ανάπτυξης στην πρωτεύουσα με νέα παραγωγική μονάδα και κέντρο διανομής. Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική κίνηση για την εταιρεία που ήδη λειτουργεί δύο παραγωγικές μονάδες στα Χανιά της Κρήτης, έχοντας καταστεί πλέον απόλυτη leader στο χώρο του παξιμαδιού στην Ελλάδα, ενώ κάνει εξαγωγές σε πάνω από σαράντα χώρες.

Όπως επισήμανε η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας κα Ελένη Τσατσαρωνάκη, στη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην Κίσαμο Χανίων την Παρασκευή, «τώρα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε, καθώς σχεδιάζουμε ένα πλούσιο χαρτοφυλάκιο νέων προϊόντων με βάση το αλεύρι, σε διαφορετικές κατηγορίες, πάντοτε με τη γνωστή ποιότητα του “Μάννα”».

Δημιουργούμε το δικό μας "μεταφορικό ισοδύναμο" με παραγωγικό κέντρο και στην Αθήνα και ταυτόχρονα, στο ίδιο κτήριο εκσυγχρονίζουμε την εφοδιαστική δομή και τις διοικητικές υπηρεσίες, τόνισε η κα Τσατσαρωνάκη. Υπογράμμισε πως η νέα μονάδα της Αθήνας που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία από το 2025, δεν θα παράγει τα προϊόντα που παράγουν οι δύο άλλες μονάδες στην Κρήτη, αλλά η εταιρεία σχεδιάζει νέους κωδικούς με βάση το αλεύρι, επεκτείνοντας τη γκάμα των προϊόντων της, όμως απέκλεισε κατηγορηματικά την είσοδο στην αγορά του ψωμιού. 

Θυμίζουμε πως η εταιρεία απέκτησε το 2021 έναντι 6,2 εκατ. ευρώ σε πλειστηριασμό το εργοστάσιο της Κατσέλης, έκτασης 23.000 τ.μ., όμως όλα αυτά τα χρόνια αντιμετωπίζει δυσκολίες με τη γραφειοκρατία και τις άδειες παραγωγής, με την κα Τσατσαρωνάκη να σημειώνει πως «ζήσαμε το μεγάλο εθνικό πρόβλημα της καθυστέρησης απονομής δικαιοσύνης». Η εταιρεία διατηρεί την κεντρική της μονάδα 9.000 τ.μ. στον Πλάτανο Κισσάμου, ενώ έχει δημιουργήσει και μια δεύτερη παραγωγική μονάδα στο Βαρύπετρο του Δήμου Χανίων, η οποία αυξάνει διαρκώς τη παραγωγή της.

Σταδιακή μετατροπή σε όμιλο

Η χανιώτικη εταιρεία βρίσκεται στην πιο αναπτυξιακή φάση της 76χρονης ιστορίας, καθώς πλην της «απόβασης» στην Αθήνα, δρομολογεί το διαχωρισμό των τριών δραστηριοτήτων που έχει παρουσία (μεταποίηση, αγροτική παραγωγή και τουρισμό), προσδίδοντας σε κάθε τομέα αυτονομία, περαιτέρω εξειδίκευση αλλά και καλύτερη πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης.

Η εταιρεία πλην του τομέα των παξιμαδιών που παράγει δεκάδες κωδικούς και αποτελεί την απόλυτη ναυαρχίδα των εργασιών της, διαθέτει από το 2008 το ξενοδοχείο Molos Bay στην Κίσαμο, το εστιατόριο – beach bar Liokalyvo στα Φαλάσαρνα, που συνδέει τον φυσικό χώρο με τη διατροφή και την ευεξία (place and well-being), αλλά και παραγωγικό συγκρότημα (θερμοκήπια) στα Φαλάσαρνα, σε έκταση 40.000 τετραγωνικών μέτρων, που είναι πλέον μια αυτοτελής δραστηριότητα. Στα συγκεκριμένα θερμοκήπια παράγονται ντομάτες και ντοματίνια, ενώ σε ελαιώνες της ευρύτερης περιοχής παράγεται ελαιόλαδο, δηλαδή βασικά προϊόντα για κάθε ελληνικό νοικοκυριό.

Διπλασιασμός μεγεθών – Η πανδημία ωφέλησε την αγορά

Η εταιρεία «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ έχει μηδενικό δανεισμό και πάγια τακτική της είναι να αναπτύσσεται με ίδια κεφάλαια, έχοντας γενικά συντηρητική πολιτική στα όποια ανοίγματα κάνει κατά καιρούς. Παράλληλα, πάγια στρατηγική των μετόχων είναι η επανεπένδυση των εταιρικών κερδών στην ίδια την επιχείρηση. Το 2023 ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 22 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 3,5% έναντι του 2022, ενώ από το 2019, δηλαδή την τελευταία 5ετία, έχει διπλασιάσει τα μεγέθη της. 

Όπως ελέχθη στην εκδήλωση, στη διάρκεια της πανδημίας η κατανάλωση παξιμαδιών ήρθε στο προσκήνιο με πολύ εμφατικό τρόπο λόγω της στροφής των καταναλωτών σε υγιεινές επιλογές τροφής, με την αγορά να αναπτύσσεται κατά 18%, ενώ «Το Μάννα» είχε άνοδο 20%.

Όπως τόνισε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Παναγιώτης Σταθόπουλος, «αντιλαμβανόμενοι νωρίς την πληθωριστική τάση, καταφέραμε να κλείσουμε εγκαίρως συμβόλαια υψηλής ποσότητας πρώτων υλών για την επίτευξη καλύτερων τιμών, ενώ αντίστοιχες συμφωνίες έγιναν στο πλαίσιο των μεταφορών με συνεχή διαπραγμάτευση των καλύτερων δυνατών τιμών για να ελαχιστοποιηθεί τυχόν επιβάρυνση, με παράλληλα συγκράτηση των λοιπών γενικών εξόδων, μέσα από τη συνεχή παρακολούθηση, με στόχο τη χρηστή διοίκηση.

Όλα αυτά, με την ταυτόχρονη απορρόφηση του μεγαλύτερου μεριδίου αυξήσεων σε κατηγορίες που ήταν αναπόφευκτες (υγρά καύσιμα, ενέργεια κ.λπ.) οδήγησαν στην πολιτική χαμηλών αυξήσεων στις τελικές τιμές των παραγόμενων προϊόντων», επισήμανε ο κ. Σταθόπουλος.

Από την πλευρά του, ο διευθυντής πωλήσεων Θανάσης Τσακαρδάνος, παρουσιάζοντας τα επίσημα στοιχεία της Nielsen για το 2023 τόνισε πως η εταιρεία «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ έχει το υψηλότερο μερίδιο αξίας στα branded προϊόντα στην κατηγορία παξιμαδιού με 38%.

Επισήμανε επίσης πως η εταιρεία παράγει στις εγκαταστάσεις της, μέσα από τέσσερις γραμμές παραγωγής, περισσότερους από 80 κωδικούς σε πέντε διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, τα οποία διοχετεύει στην αγορά μέσω των δύο Κέντρων Διανομής της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ιστορικό

Η εταιρεία είναι η πρώτη στην Ελλάδα που συσκεύασε το παξιμάδι, ενώ σήμερα έχει φτάσει να ζυμώνει 18 τόνους αλευριού την ημέρα. Ιδρύθηκε το 1948 με τη δημιουργία ενός φούρνου από τον Χαρίτο Τσατσαρωνάκη, ο οποίος, εμπνευσμένος από το έντονο θρησκευτικό συναίσθημα και τα ακούσματα του πολέμου, έδωσε την ονομασία «Μάννα». Το 1960 ο γιος του Χαρίτου, Νίκος, παίρνει το τιμόνι της επιχείρησης και είναι αυτός που φέρνει τα παξιμάδια σε χαρτοσακούλα και τα διαθέτει στην Κεντρική Αγορά των Χανίων.

Το 1968 τα παξιμάδια «Το Μάννα» τοποθετούνται ως συσκευασμένο προϊόν στα σούπερ μάρκετ της Αθήνας, ενώ το 1985 είναι η εποχή που τίθεται σε λειτουργία, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στον Πλάτανο, ο μεγαλύτερος για την εποχή περιστροφικός φούρνος αρτοποιίας, οδηγώντας την παραγωγή σε άλλο επίπεδο.

Ενα χρόνο μετά, τα παξιμάδια της εταιρείας εξάγονται στη Νέα Υόρκη. Το 1996 στελεχώνει την εταιρεία η τρίτη γενιά της οικογένειας με βασικό καθοδηγητή τον αδελφό του Νίκου, Γιώργο, χημικό μηχανικό. Το 2001 ξεκινούν οι εξαγωγές στην Αυστραλία. Το 2015 η εταιρεία ξεκινά να δραστηριοποιείται και σε άλλες κατηγορίες αρτοπαρασκευασμάτων και δύο χρόνια μετά δημιουργεί το κέντρο διαμετακόμισης και εφοδιασμού στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα η εταιρεία «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ απασχολεί περίπου 150 εργαζόμενους, ενώ συνολικά, μαζί με το ξενοδοχείο και τον πρωτογενή τομέα, φτάνει τα καλοκαίρια ακόμη και τους 250 εργαζόμενους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΖΑΓΟΡΙΝ: Ένα success story 108 ετών από τον Συνεταιρισμό του Πηλίου

Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου ιδρύθηκε το μακρινό 1916 και παράγει τα φημισμένα μήλα Ζαγορίν. Ήταν ο πρώτος στην Ευρώπη που κατοχύρωσε ΠΟΠ συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του.
masoutis_kerkyra
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πού ανοίγει νέα καταστήματα η Μασούτης, γιατί δημιουργεί εταιρεία ακινήτων

Το 18ο κατάστημά της στην Κέρκυρα εγκαινίασε η Μασούτης, ενώ δρομολογεί το άνοιγμα και στη Λευκάδα. Τρία καταστήματα σε Αττική και Χαλκίδα. Αξιοποιούνται ακίνητα αξίας 250 εκατ. ευρώ με νέα εταιρεία.
xaitoglou
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αφοί Χαΐτογλου: Πώς το ταχίνι ανοίγει αγορές και εκτοξεύει τις πωλήσεις

Έναν αιώνα διαρκούς λειτουργίας συμπληρώνει φέτος η εταιρεία, με κεντρικό brand τον Μακεδονικό Χαλβά. Εξάγει σε 50 χώρες, στο εξωτερικό το 52% των πωλήσεων που φέτος αναμένεται να υπερβούν τα 100 εκατ. ευρώ.