ΓΔ: 1422.32 1.30% Τζίρος: 88.50 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Σε θετική τροχιά κινείται η αγορά μπύρας

Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, οι καθαρές πωλήσεις της ελληνικής θυγατρικής του ομίλου Heineken κατά το 2023 ήταν κοντά στα 300 εκατ. ευρώ, ένα επίπεδο που αναμένεται να ξεπεράσει εφέτος.

Σε θετική τροχιά κινείται η αγορά μπύρας με τους ρυθμούς ανάπτυξης να είναι υψηλότεροι σε σχέση με πέρυσι. Όπως ανέφερε εχθές ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης στο περιθώριο εκδήλωσης για την έναρξη του προγράμματος Ευφυούς Γεωργίας «Έξυπνη Σπορά» σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, «με τη βοήθεια του καιρού εφέτος η αγορά μπύρας συνολικά πηγαίνει καλά, σαφώς καλύτερα από πέρυσι». Η αυξητική τάση ευνοείται από τον καλό καιρό και θα ενισχυθεί περαιτέρω αφενός λόγω των επικείμενων αθλητικών γεγονότων και αφετέρου λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης.

Στο ίδιο πλαίσιο, ανοδικά κινούνται και οι πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη, οι καθαρές πωλήσεις της ελληνικής θυγατρικής του ομίλου Heineken κατά το 2023 ήταν κοντά στα 300 εκατ. ευρώ (από 279 εκατ. ευρώ το 2022) ένα επίπεδο που αναμένεται να ξεπεράσει εφέτος.

Αναφορικά με τις εξαγωγές, σημείωσε ότι εφέτος θα είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, πάνω από 10% επί του συνόλου του όγκου των πωλήσεων.

Ερωτηθείς για το εάν η εταιρεία θα προβεί σε ανατιμήσεις, ο ίδιος σημείωσε ότι έγινε μια μικρή αύξηση εφέτος στην αρχή του έτους και δεν πρόκειται να γίνει άλλη. Σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη η αγορά μπύρας έχει αντισταθεί στον πληθωρισμό, όπως καταγράφεται και από το γεγονός ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν έχουν αυξηθεί στην κατηγορία. «Η κατηγορία έχει δείξει ότι διαχειρίζεται το θέμα του πληθωρισμού με ένα τρόπο που οι καταναλωτές το επιβραβεύουν», σημείωσε χαρακτηριστικά.

 

Ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα

Ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης στο πλαίσιο της εκδήλωσης αναφέρθηκε στη νέα πρωτοβουλία της εταιρείας που ενισχύει τους καλλιεργητές - συνεργάτες της με σύγχρονα εργαλεία για να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες προκλήσεις της εποχής. «Ξεκινάμε από τη Θεσσαλία, την καρδιά της παραγωγικής Ελλάδας και μια περιοχή που έχει πληγεί ιδιαιτέρως από τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης. Πιστεύουμε βαθιά πως αντίστοιχες πρωτοβουλίες, οι οποίες με οδηγό την καινοτομία προωθούν τόσο την περιβαλλοντική όσο και την οικονομική βιωσιμότητα, αποτελούν μέρος ενός καλύτερου αύριο».

Το πρόγραμμα «Έξυπνη Σπορά» αξιοποιεί την υψηλή επιστημονική κατάρτιση και το εκτενές ερευνητικό έργο του Γεωπονικού Πανεπιστημίου στον αγροτικό τομέα, με στόχο να προσφέρει στους παραγωγούς μια ψηφιακή πλατφόρμα γεωργίας ακριβείας, υπολογισμού άνθρακα και εκτίμησης παραγωγής για την καλλιέργεια κριθαριού, με δυνατότητα επέκτασης και άμεσης εφαρμογής σε άλλες αροτραίες καλλιέργειες και περιοχές της χώρας.

Μέσα από ένα καινοτόμο μοντέλο συλλογής δεδομένων από πολλαπλές πηγές, επεξεργασίας δεδομένων και πρόβλεψης παραγωγής με τη χρήση αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης, η ψηφιακή πλατφόρμα θα δίνει σημαντικές λύσεις για τη βιώσιμη διαχείριση της καλλιέργειας και μεγαλύτερες και ποιοτικότερες αποδόσεις παραγωγής, επιτρέποντας, παράλληλα, καλύτερο προγραμματισμό και εξοικονόμηση κόστους από τους παραγωγούς καθώς και την καλύτερη διαχείριση των φυσικών πόρων.

Σημειώνεται ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεργάζεται με περισσότερους από 2.000 καλλιεργητές σε όλη την Ελλάδα, χρησιμοποιεί 100% ελληνικό κριθάρι για όλα τα τοπικώς παραγόμενα προϊόντα της, απορροφά περίπου το 20% της ετήσιας παραγωγής κριθαριού στη χώρα και πιστοποιεί το 98% αυτού ως προϊόν βιώσιμης καλλιέργειας.

Ο πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, Σπυρίδων Κίντζιος, δήλωσε: «Η κλιματική αλλαγή μάς φέρνει αντιμέτωπους με ριζικές αλλαγές στον αγροτικό τομέα. Τόσο η ανάπτυξη των καλλιεργειών, όσο και οι φυσικοί πόροι παίρνουν νέα μορφή και ταυτότητα, που οφείλουμε να σεβόμαστε και να προστατεύουμε. Το πρόγραμμα Έξυπνη Σπορά, σε συνεργασία με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, πυλώνα της γεωργίας στη χώρα μας, συμβάλλει στην κατανόηση των νέων συνθηκών από τους παραγωγούς και στην εκσυγχρόνιση του πρωτογενούς τομέα, ώστε να ανταποκρίνεται στο σήμερα και στο μέλλον».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Athinaiki Zithopoiia, Nero
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το πρόγραμμα «Νερό για το Αύριο» παρουσίασε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Το πρόγραμμα λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας «Παράγουμε ένα καλύτερο αύριο», βασικό πυλώνα της οποίας αποτελεί η ορθή διαχείριση των υδάτων
businessdaily-Dodoni-Pagota
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην ιδιοκτησία της εταιρείας Βενέτη περνάνε τα Παγωτά Δωδώνη

Η εταιρεία Βενέτη εξαγόρασε τα χρέη της Παγωτά Δωδώνη προς τις τράπεζες ύψους περίπου 40 εκατ. «Είμαστε εδώ για να ξεκινήσουμε μια νέα εποχή στο ελληνικό παγωτό» τόνισε ο CEO της Βενέτη Π. Μονεμβασιώτης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην εξαγορά του 75% της καραμελοποιίας Λάβδας προχώρησε η ΙΟΝ

Στόχος της συνένωσης των δύο ιστορικών ελληνικών εταιρειών είναι να δημιουργήσει οικονομίες κλίμακος και να ενδυναμώσει περαιτέρω την ανάπτυξή τους στις αγορές που δραστηριοποιούνται.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

H Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων φεύγει, το SMERC έρχεται στην ΕΨΑ

Η εταιρεία διέθεσε το 25% στο SMERC του Νίκου Καραμούζη. Ο Πέτρος Σεπετάς δηλώνει ότι εστιάζει πλέον στο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 100 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων.