ΓΔ: 2013.52 1.34% Τζίρος: 84.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:51:34
Φωτο: Shutterstock

Πύλη της Huawei για την Ευρώπη και την Αφρική θα γίνει ο Πειραιάς

Ευρωπαϊκό κόμβο logistics δημιουργεί η Huawei, ενώνοντας δυνάμεις με την PCT, θυγατρική της COSCO Shipping, που διαχειρίζεται τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά.

Σε σημαντικό κόμβο για την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού της Huawei αναδεικνύεται το λιμάνι του Πειραιά, με τη στρατηγική απόφαση του κινεζικού τεχνολογικού κολοσσού να αναπτύξει στη χώρα μας το European Logistics Hub (ELH). Με εισφορά στην ελληνική οικονομία 7,8 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, έχοντας μεταφέρει 2.500 κοντέινερς για το 2024, το ELΗ θα είναι η «πύλη» της εταιρείας σε όλη την Ευρώπη και σε δεύτερο χρόνο στη Βόρεια Αφρική.

«Είδαμε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει στην Ελλάδα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό, είδαμε το παράθυρο ευκαιρίας και το πόσο σκληρά εργαζόμενοι είναι οι Έλληνες, και λάβαμε την απόφαση να αναπτύξουμε τον Ευρωπαϊκό Κόμβο Εφοδιαστικής στην Ελλάδα», είπε ο Ren Fujun, διευθύνων σύμβουλος της Huawei Nοτιοανατολικής Ευρώπης, κατά τη χθεσινή παρουσίαση της πρωτοβουλίας.

Η εταιρεία, συμπληρώνοντας φέτος 20 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, έχει εξελιχθεί σε έδρα για επτά χώρες (Ελλάδα, Κύπρος, Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία, Ρουμανία, Μολδαβία). Με τη δημιουργία του ευρωπαϊκού κόμβου logistics, κάνει το επόμενο βήμα ανάπτυξης, ενώνοντας δυνάμεις με την PCT, θυγατρική της COSCO Shipping, που διαχειρίζεται τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά.

Για μια συνεργασία που θα διασφαλίσει πιο γρήγορη και αποτελεσματική διανομή των προϊόντων και βέλτιστη χρήση των τεχνολογιών logistics, προς όφελος της αγοράς και των καταναλωτών όλης της Ευρώπης, έκανε λόγο ο Captain Wang Jihang, διευθύνων σύμβουλος της PCT. 

Στρατηγική θέση για τα global logistics

«Η θέση της χώρας μας στον παγκόσμιο χάρτη των logistics έχει ισχυροποιηθεί εντυπωσιακά από το 2014, οπότε συστάθηκε το Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της Εφοδιαστικής, ανεβαίνοντας από την 69η στη 19η θέση της παγκόσμιας κατάταξης. Ο κλάδος εισφέρει 11,5% στο ΑΕΠ με αξία 22,8 δισ. ευρώ και αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της οικονομίας», είπε χαιρετίζοντας την πρωτοβουλία η υφυπουργός Ανάπτυξης, Άννα Μάνη-Παπαδημητρίου.

Δίνοντας ένα περίγραμμα του σκεπτικού που οδήγησε στην απόφαση της Huawei, να δημιουργήσει τον ευρωπαϊκό κόμβο στην Ελλάδα, ο Jerry Ca, head of Huawei European Supply Chain, εστίασε στον παράγοντα του χρόνου. «Για να στείλουμε τα φορτία μας στο Ρότερνταμ που είναι δυτικά είχαμε μια μακριά πορεία. Εμείς θέλαμε έναν πιο κοντινό κόμβο και αποφασίσαμε να έρθουμε στην Ελλάδα για όλη την ευρωπαϊκή αγορά, τη Μεσόγειο και τη Βόρεια Αφρική», σημείωσε.

Όπως είπε, σήμερα, για να φτάσουν τα κοντέινερ δια θαλάσσης από την Κίνα, όπου γίνεται η παραγωγή, στον Πειραιά χρειάζονται 20 ημέρες, ενώ μέσω Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας χρειάζονταν 40 ημέρες. Σημειώνεται ότι το ευρωπαϊκό supply center της Huawei βρίσκεται στην Ουγγαρία. Εφέτος, η εταιρεία διακίνησε από το λιμάνι του Πειραιά 2.500 κοντέινερς, μία αύξηση 10% σε σχέση με πέρσι, ρυθμός ανάπτυξης που εκτιμάται πως θα διατηρηθεί τα επόμενα χρόνια.

«Λειτουργούμε 20 χρόνια εδώ με ένα όραμα και η ανάπτυξη του European Logistics Hub αποδεικνύει την αφοσίωση μας στη χώρα», είπε ο Jerry Ca, υπογραμμίζοντας πως οι φόροι για τον εκτελωνισμότων προϊόντων μας τώρα θα καταβάλλονται στο σύνολό τους στην Ελλάδα. 

Την πεποίθηση ότι κι άλλες κινεζικές εταιρείες θα επενδύσουν τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα, εξέφρασε ο Πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, Fang Qiu. «Η χωρητικότητα του νέου κόμβου είναι πολύ σημαντική και θα επιτρέψει την αύξηση των εξαγωγών από την Ελλάδα προς την Ευρώπη. Αυτή η απόφαση αποδεικνύει την πίστη μιας μεγάλης τεχνολογικής εταιρείας στο μέλλον της χώρας και πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες χώρες», ανέφερε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εμπορευματοκιβώτια Κίνας ΕΕ
ΔΙΕΘΝΗ

Πάνω από 15.000 εμπορικά τρένα Κίνας-Ευρώπης μέσω Ερενχότ (2021-2025)

Πάνω από 15.000 εμπορικά τρένα διέσχισαν τον μεθοριακό σταθμό Ερενχότ από το 2021, διασυνδέοντας Κίνα και Ευρώπη. Βελτιώθηκαν οι υποδομές, επιταχύνοντας τον εκτελωνισμό για αγαθά υψηλής αξίας, όπως οχήματα και ηλεκτρονικά.
Λιμάνι Πειραιά από ψηλά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο Πειραιάς οδηγεί την ανάκαμψη στη ναυτιλία – Προβληματισμός για τη Σομαλία

Οι διελεύσεις πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ ανακάμπτουν και το λιμάνι ενισχύει τη θέση του ως στρατηγικός κόμβος, όμως η αύξηση της πειρατείας στα ανοικτά της Σομαλίας προκαλεί νέες ανησυχίες για την ασφάλεια στη ναυτιλία.
Γιάννης Μώραλης Πειραιάς
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μώραλης: Ενιαία στρατηγική για βιώσιμες πόλεις απέναντι στην κρίση

Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, μιλώντας σε συνέδριο για τη βιωσιμότητα, τόνισε την ανάγκη εθνικής στρατηγικής για την ανθεκτικότητα των πόλεων και την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.
Παράκτιο πλοίο ΛΣ 910
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Λιμενικό: Σειρά περιστατικών σε λιμάνια της χώρας, παρεμβάσεις και συλλήψεις

Από τη βύθιση σκάφους στη Σαλαμίνα έως τραυματισμό ανήλικης στη Ραφήνα, το Λιμενικό επενέβη σε σειρά περιστατικών σε λιμάνια της χώρας, πραγματοποιώντας ελέγχους και συλλήψεις.
Λογιστής με αριθμομηχανή
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έκκληση των Εμπόρων για «Ακατάσχετο Επιχειρηματικό Λογαριασμό»

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς ζητά τη δημιουργία «Ακατάσχετου Επιχειρηματικού Λογαριασμού» για τη διασφάλιση ρευστότητας ΜμΕ, προειδοποιώντας ότι χωρίς μέτρα, η ψηφιακή αγορά κινδυνεύει.
Βήμα ΚΚΕ εκδήλωσης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το ΚΚΕ καταγγέλλει τη δίωξη του προέδρου του ΕΚ Πειραιά Μάρκου Μπεκρή

Το ΚΚΕ καταγγέλλει τη δίωξη του Μάρκου Μπεκρή, προέδρου του ΕΚ Πειραιά και της ΕΝΕΔΕΠ, για κινητοποίηση ενάντια στη μεταφορά πολεμικού υλικού προς τη Γάζα, κάνοντας λόγο για ποινικοποίηση της αλληλεγγύης.