Άδωνις Γεωργιάδης

«Μήνυμα» των καταναλωτών για κλειστά σούπερ μάρκετ τις Κυριακές

Περιορισμένη κίνηση κατέγραψαν οι αλυσίδες κατά τη λειτουργία τους την Κυριακή και ο Άδωνις Γεωργιάδης αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να ακυρωθεί το μέτρο.

Περιορισμένη επισκεψιμότητα κατέγραψε η κυριακάτικη λειτουργία των σούπερ μάρκετ, με την κυβέρνηση να αφήνει ανοιχτό το περιθώριο αναστολής του μέτρου. Οι πληροφορίες του Bussiness Daily αναφέρουν ότι ο τζίρος της Κυριακής 22 Μαρτίου ήταν αισθητά χαμηλότερος σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες, ενώ σε σχέση με την τελευταία Κυριακή που λειτούργησαν τα σούπερ μάρκετ κατά το εορταστικό ωράριο την περίοδο των Χριστουγέννων οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 40-45%.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης ζήτησε από τις αλυσίδες την καθολική συμμόρφωση στα μέτρα για διευρυμένο καθημερινό ωράριο και τη λειτουργία τις Κυριακές, όπερ και εγένετο. Ο υπουργός ζήτησε επίσης να καταγραφούν τα στοιχεία των πωλήσεων της Κυριακής προκειμένου να εξεταστεί η αποδοτικότητα του μέτρου. Όλα τα σούπερ μάρκετ παρέδωσαν τα στοιχεία.

Σύμφωνα με εκπροσώπους των αλυσίδων, «η σύγκριση των εσόδων στις δεδομένες συνθήκες είναι δύσκολη και σε αυτό το πλαίσιο, γίνεται αντιπαραβολή με την εικόνα που καταγράφηκε τη τελευταία Κυριακή 29/12/2019 που ήταν ανοιχτά τα καταστήματα η οποία μάλιστα αφορά στην εορταστική περίοδο όταν και το γιορτινό καλάθι είναι συγκριτικά υψηλότερο από το μέσο καθημερινό»

Σε αυτό το πλαίσιο, προκύπτει ότι μεγάλο μέρος των καταναλωτών φέρεται να επέλεξε να μην επισκεφθεί τα σούπερ μάρκετ την Κυριακή. Ακόμα και όσοι το έκαναν, δεν είχαν «φορτωμένα» καρότσια. Η επισκεψιμότητα κατά μέσο όρο σε κάθε κατάστημα ήταν ιδιαίτερα ομαλή, στο πλαίσιο και του περιορισμού του αριθμού των καταναλωτών ανά τ.μ. 

Μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού για απαγόρευση κυκλοφορίας το απόγευμα της Κυριακής καταγράφηκε μια κινητικότητα στη μικρή λιανική και δη στα καταστήματα ευκολίας που λειτουργούν ούτως ή άλλως με διευρυμένο ωράριο. 

Οι κατηγορίες των προϊόντων που «κινήθηκαν» την Κυριακή αφορούσαν κυρίως είδη περιορισμένη διατηρησιμότητας όπως γαλακτοκομικά, αλλαντικά, οπωροκηπευτικά.

Χθες, ο υπουργός Ανάπτυξης σε τηλεοπτική του συνέντευξη ανέφερε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο τα σούπερ μάρκετ «να μην είναι ανοικτά τις Κυριακές». Όπως σημείωσε «σέβομαι απολύτως τον κόπο των υπαλλήλων των σούπερ μάρκετ. Δεν θέλω να ταλαιπωρώ τον κόσμο χωρίς λόγο».

Πάντως μέχρι να υπάρξει αναστολή του μέτρου, οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ αναμένουν την αυριανή αργία της 25η Μαρτίου για να μπορέσουν να ξεκουραστούν μια μέρα, ύστερα από σχεδόν τρεις εβδομάδες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χρυσό» τρίμηνο στα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου σε 1,5 δισ. ευρώ

Καταναλωτική φρενίτιδα έφερε η καραντίνα τον Μάρτιο, με αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9%, ενώ συνολικά το α' τρίμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 12,2%. Κερδισμένα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.