ΓΔ: 1698.19 -0.67% Τζίρος: 191.86 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01

Αίτημα έγκρισης του έργου επέκτασης της προβλήτας 6 υπέβαλε ο ΟΛΘ

Η επένδυση αναμένεται να δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, καθώς και πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

Αίτημα για την έγκριση του έργου επέκτασης της προβλήτας 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης υπέβαλε στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), πραγματοποιώντας ένα ακόμα βήμα για την υλοποίηση της πολυαναμενόμενης επένδυσης, που θα αναβαθμίσει σημαντικά τις δυνατότητες και το προφίλ του λιμένος. 

Η σχετική αίτηση, συνοδευόμενη από τα απαιτούμενα βάσει νομοθεσίας έγγραφα (π.χ., απόφαση διοικητικού συμβουλίου για την εκτέλεση του έργου, ένταξή του στο master plan της εταιρείας και ύπαρξη των αναγκαίων περιβαλλοντικών εγκρίσεων), υπεβλήθη -σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες- την περασμένη εβδομάδα. Η κίνηση αυτή ήλθε δε μετά τη δημοσίευση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, που ενέκρινε το αναπτυξιακό Master Plan του λιμανιού, τον Φεβρουάριο του 2025, για την οποία ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος, είχε δηλώσει ότι σηματοδοτεί νέα εποχή για την αναβάθμιση και την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Η έγκριση των αρμόδιων αρχών θα ανοίξει τον δρόμο για την άμεση εκκίνηση των εργασιών για την επέκταση, η οποία θα επιτρέψει την υποδοχή και εξυπηρέτηση πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEUs, αναβαθμίζοντας σημαντικά την ανταγωνιστικότητα, την εμπορική δραστηριότητα και τη διεθνή θέση του λιμανιού. Το μεγάλο αυτό έργο, στο οποίο προσωρινός ανάδοχος έχει αναδειχθεί πριν από περίπου ένα έτος η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ ΑΕ, έχει προϋπολογισμό πολλών εκατομμυρίων ευρώ και εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί σε 30 μήνες από την έναρξη των εργασιών. 

Η επένδυση αναμένεται να δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, καθώς και πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Για παράδειγμα, βάσει ευρημάτων παλαιότερης έρευνας της Deloitte, το έργο στην Προβλήτα 6 εκτιμάται ότι θα ενισχύσει σημαντικά τα έσοδα του δημοσίου από άμεσους και έμμεσους φόρους και ότι θα στηρίξει άμεσα και έμμεσα τη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Τι περιλαμβάνει το έργο στην 6η προβλήτα

Σύμφωνα με τα τεύχη του διαγωνισμού, το έργο της 6ης προβλήτας περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω εργασίες:

  • Κατασκευή νέου, πρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθεία προέκταση του υπάρχοντος κρηπιδότοιχου 26, με ελάχιστο συνεχές μήκος 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον, θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -16.50 μέτρα από τη μέση στάθμη της θάλασσας
  • Κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 258 μέτρων, παράλληλα με τον νέο κρηπιδότοιχο.
  • Κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος - 16,50 μέτρα από τη μέση στάθμη της θάλασσας, των δαπέδων του χερσαίου χώρου, καθώς και των απαραίτητων δικτύων επικοινωνιών και υπηρεσιών.

Η προβλήτα 6 άρχισε να δημιουργείται το 1975, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των έργων εκβάθυνσης και επιχωμάτωσης της βάσης της ολοκληρώθηκε τη δεκαετία του 1990. Ο δε σχεδιασμός για την επέκτασή της, ώστε το λιμάνι να μπορεί να υποδέχεται μεγαλύτερα πλοία, αναβαθμίζοντας τον ρόλο του στις διεθνείς θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές, «μετράει» ήδη δεκαετίες._

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στυλιανίδης: Στόχος η Θεσσαλονίκη να καταστεί κύριος λιμένας των Βαλκανίων

Η εφαρμογή του Master Plan για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επικυρώθηκε με Προεδρικό Διάταγμα. Βάσει των όρων της εν λόγω σύμβασης, ο ΟΛΘ υποχρεούται να υλοποιήσει επενδύσεις αξίας 180 εκατ. ευρώ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Θεσσαλονίκη: Εργασίες για απομάκρυνση του ποδηλατοδρόμου από τη Λ. Νίκης

Η αναστολή λειτουργίας του ποδηλατοδρόμου και η επιστροφή στο κρηπίδωμα του παραλιακού μετώπου, στο κομμάτι από τον Λευκό Πύργο μέχρι την Α’ προβλήτα του ΟΛΘ, ελήφθη την προηγούμενη εβδομάδα.
Κρουαζιερόπλοιο
ΑΓΟΡΕΣ

ΟΛΘ: Απέκτησε 6.500 μετοχές στα 28,98 ευρώ η Belterra του Ιβάν Σαββίδη

Για τη μετοχή υπάρχει ανοιχτή εντολή αγοράς, στα 27 ευρώ, από τη LeonidsPort, συμφερόντων της οικογένειας Ντρέιφους, στο πλαίσιο δημόσιας πρότασης με στόχο την απόκτηση έως και του 21% του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Apasxolisi, Ergasia, Job, Employment
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΓΣΕΕ: Απογοήτευση των εργαζομένων για τις κυβερνητικές εξαγγελίες στην ΔΕΘ

«Η γενικότερη έλλειψη ριζοσπαστικών μέτρων και στρατηγικής που να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της εποχής, ιδίως σε ζητήματα, όπως η στέγαση, οι μισθοί και η φορολογία, δημιουργεί ένα κενό πολιτικής κατεύθυνσης» επισημαίνει η ΓΣΕΕ.