ΓΔ: 1705.61 0.00% Τζίρος: 136.23 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
masoutis
Φώτο: Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος Γιάννης Μασούτης

Μασούτης - Κρητικός: Εμπόδια στο μεγάλο deal των σούπερ μάρκετ

Το deal δεν φαίνεται να προχωρά, ενώ ο Γιάννης Μασούτης τονίζει ότι «γίνονται απλώς συζητήσεις, ενώ η Κρητικός συζητάει και με άλλους».

Εμπόδια φαίνεται πως έχει βρει το deal ανάμεσα στις δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ, Μασούτης και Κρητικός,, χωρίς να αποσαφηνίζονται οι λόγοι που κρύβονται από πίσω, ενώ όπως όλα δείχνουν όχι μόνο δεν κλείνει η συμφωνία, αλλά η δεύτερη κάνει τις ίδιες συζητήσεις και με άλλους ανταγωνιστές.

Όπως δήλωσε χθες ο κ. Γιάννης Μασούτης, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Δ. Μασούτης στο πλαίσιο της παρουσίασης του καταστήματος Masvision στην Καλλιθέα για πολίτες με προβλήματα όρασης, «γίνονται απλώς συζητήσεις, ενώ η Κρητικός συζητάει και με άλλους». Αφήνοντας να εννοηθεί ότι η μεταξύ τους συμφωνία είναι ένα πολύ μακρινό σενάριο.

Η Κρητικός, η αλυσίδα, που σημείωσε εντυπωσιακή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια μέσα από μια σειρά εξαγορών, φαίνεται ότι είναι αποφασισμένη να προσφέρει στην τιμή που εκείνη θέλει τα εκατοντάδες καταστήματά της. Υπενθυμίζεται ότι ο τζίρος της Κρητικός το 2023 ξεπέρασε τα 703 εκατ. ευρώ και το δίκτυο με το σήμα Κρητικός έφτασε τα 353 εταιρικά και 39 καταστήματα franchise.

Παράλληλα για το 2024 εκτιμάται ότι έκανε τζίρο πάνω από 800 εκατ., ενώ το δίκτυο της περιλαμβάνει περισσότερα από 450 εταιρικά και franchise σημεία και πάνω από 300 καταστήματα των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, που διαχειρίζεται.

Από την άλλη η Μασούτης, που με την εξαγορά της Κρητικός θα μπορούσε να μπει στην τριάδα των μεγάλων του λιανεμπορίου, είναι μία εταιρεία που το α' τρίμηνο του 2025 τρέχει με ανάπτυξη 5%. Όσον αφορά το 2023 οι πωλήσεις της έσπασαν το «όριο» του 1 δισ. ευρώ, αγγίζοντας τα 1,076 δισ. ευρώ, από 923 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα κέρδη προ φόρων κινήθηκαν σταθεροποιητικά, αντιστοιχώντας σε επίπεδα μικρότερα του 1% του τζίρου.

Το πλάνο της οργανικής ανάπτυξης για το 2024 περιλάμβανε και νέα καταστήματα στην Αττική, ενώ κάθε χρόνο η αλυσίδα επενδύει περίπου 25 εκατ. για ανακαινίσεις καταστημάτων. 

Τον Σεπτέμβριο το Grand Μασούτης

Εξάλλου, για τον Σεπτέμβριο πήραν παράταση τα εγκαίνια του καταστήματος Grand Μασούτης στις Τρεις Γέφυρες, καθώς όπως ανέφερε ο ίδιος ο κ. Γ. Μασούτης έχει «κολλήσει» λόγω καθυστερήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ στη σύνδεση του μετασχηματιστή, ενώ χωρίς αποτέλεσμα είναι και η αναζήτηση της εταιρείας για οικόπεδο στα βόρεια προάστια της Αττικής προκειμένου να φτιάξει ένα ακόμα hyper market.

Όσον αφορά το κατάστημα Masvision, που εγκαινιάστηκε στην Καλλιθέα είναι το δεύτερο αυτού του τύπου για άτομα με προβλήματα όρασης, που έχει η Δ. Μασούτης, ενώ έχει ένα ακόμα στη Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα, το νέο Masvision στην Καλλιθέα εφαρμόζει και διαθέτει όλες τις διαδικασίες και τις υλικοτεχνικές υποδομές που ενισχύουν και βελτιώσουν την αυτονομία των καταναλωτών με προβλήματα όρασης, τόσο κατά την περιήγησή τους στον χώρο, όσο και κατά τη διαδικασία επιλογής προϊόντων από το ράφι. 

Σε αυτή την κατεύθυνση και με σκοπό την ενίσχυση τόσο της περιπατητικής, όσο και της προϊοντικής προσβασιμότητας, το κατάστημα προσφέρει:

  • Απτικοακουστικό χάρτη που βρίσκεται μπροστά από τη reception του καταστήματος και δημιουργήθηκε με την πολύτιμη βοήθεια της e-Nable Greece. Με τη χρήση γραφής Μπράιγ ή με τη βοήθεια ενός στυλό που μπορεί να διαβάζει φωνητικά, δίνει νοητική κάτοψη ολόκληρου του καταστήματος.
  • Οδηγό όδευσης στο πάτωμα ολόκληρου του καταστήματος, ο οποίος είναι πλήρως αποτυπωμένος στον απτικοακουστικό χάρτη.
  • Απτικό υλικό σε κάθε καρτελάκι τιμών στα προϊόντα στο ράφι που γίνεται αντιληπτό με το άγγιγμα.
  • Ανάγνωση κωδικού προϊόντος που βρίσκεται ακριβώς κάτω από το απτικό. Η ανάγνωση γίνεται σκανάροντας τον κωδικό με χρήση εφαρμογής σε κινητό και ο καταναλωτής ακούει ποιο είναι το προϊόν, αν βρίσκεται σε κάποια προσφορά, καθώς και την τελική του τιμή.

Επιπλέον, οι εργαζόμενοι του Masvision Καλλιθέας έλαβαν πιστοποίηση, έχοντας παρακολουθήσει σεμινάριο, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο ΚΕΑΤ Αθηνών (Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών), με στόχο την προετοιμασία τους για να εξυπηρετούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους καταναλωτές με προβλήματα όρασης.

Παράλληλα, η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. συνεργάστηκε και με τον Θανάση Σιδέρη από την Accessibility Support Academy, στοχεύοντας στην πληρέστερη και πιο ολοκληρωμένη πληροφόρησή της, αναφορικά με την προσβασιμότητα των κτιρίων για τα άτομα με οπτική αναπηρία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μασούτης: Η εξαγορά της Κρητικός και οι ανατροπές στο λιανεμπόριο

Συνεχίζονται διεργασίες για το deal ανάμεσα στις δύο αλυσίδες, που θα προκαλέσει, εφόσον κλείσει, σημαντικές ανακατατάξεις συνολικά στον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Νέα καταστήματα από τη Μασούτης.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκληρός ανταγωνισμός με... όλα τα όπλα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ

Οι αλυσίδες «επιδοτούν» τις προσφορές των προμηθευτών τους για να εμφανίσουν χαμηλότερες τιμές. Στα μικρά καταστήματα επικεντρώνεται ο ανταγωνισμός. Διαφημιστικά «χτυπήματα» στα όρια της νομιμότητας.
masoutis_kerkyra
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πού ανοίγει νέα καταστήματα η Μασούτης, γιατί δημιουργεί εταιρεία ακινήτων

Το 18ο κατάστημά της στην Κέρκυρα εγκαινίασε η Μασούτης, ενώ δρομολογεί το άνοιγμα και στη Λευκάδα. Τρία καταστήματα σε Αττική και Χαλκίδα. Αξιοποιούνται ακίνητα αξίας 250 εκατ. ευρώ με νέα εταιρεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θυσιάζει περιθώρια κέρδους η Μασούτης για να κερδίσει νέα μερίδια αγοράς

Με όπλο τις χαμηλές τιμές, η πέμπτη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ επιδιώκει την αύξηση των πωλήσεων με ταχύτερους ρυθμούς από τον μέσο όρο της αγοράς, ενώ ανοίγει νέα καταστήματα στη νότια Ελλάδα.