ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:02
businessdaily-KriKri-Tsinavos
Φωτο: Κρι Κρι. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Παναγιώτης Τσινάβος

Αύξηση τζίρου 18,5% για την Κρι Κρι χάρη στις εξαγωγές γιαουρτιού

Πίεση στην κερδοφορία της γαλακτοβιομηχανίας από τις αυξημένες τιμές του γάλακτος, αλλά τα καθαρά κέρδη σημείωσαν αύξηση 7%, μετά την αναγνώριση φοροαπαλλαγών. Αύξηση του μερίσματος στα 0,40 ευρώ ανά μετοχή.

Αυξημένος κατά 18,5% ήταν ο κύκλος εργασιών της βιομηχανίας γάλακτος Κρι Κρι Α.Ε. για το 2024, καθώς διαμορφώθηκε σε 256,40 εκατ. έναντι 216,33 εκ. το 2023 (αυξημένος +18,5%). Παράλληλα, τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 7%, στα 34,55 εκατ. ευρώ, χάρη στην αναγνώριση φορολογικών απαλλαγών.

Αντίστοιχα, τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 76,13 εκ. έναντι 72,47 εκ. το 2023.
  • Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 42,60 εκ. έναντι 45,12 εκ. το 2023.
  • Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 37,57 εκ. έναντι 40,30 εκ. το 2023.
  • Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε 34,55 εκ., έναντι 32,27 εκ. το 2023.

Τη μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις οδήγησαν, κυρίως, οι εξαγωγές γιαουρτιού (αύξηση +32,5%) και δευτερευόντως ο κλάδος του παγωτού (αύξηση +19,4%). 

Τα μεγέθη της λειτουργικής κερδοφορίας, μολονότι διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα, επηρεάστηκαν αρνητικά από την αύξηση που κατέγραψαν οι τιμές του γάλακτος στο Β’ εξάμηνο της χρήσης. 

Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους εμφανίζουν θετική μεταβολή, αποτέλεσμα της αναγνώρισης φορολογικών απαλλαγών ποσού 5,28 εκατ. (2023: 1,01 εκατ.) που σχετίζονται με επιχορηγήσεις για επενδυτικά προγράμματα ενταγμένα στον αναπτυξιακό νόμο.

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +18,2% σε αξία και +19,5% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +32,5%, ξεπερνώντας τα 129 εκατ. Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου (+43%) και της Ιταλίας (+17%), καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Γαλλία.

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις άγγιξαν τα 76 εκατ.  παρουσιάζοντας στάσιμη εικόνα σε αξία, αλλά αύξηση +4,5% σε όγκο. Αυτό οφείλεται στη μείωση των τιμών, με στόχο τη στήριξη του Έλληνα καταναλωτή. Σε σχέση με την κατάσταση στην αγορά, συνεχίζεται, αν και με μικρότερη ένταση, η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Γενικότερα, η αγορά έχει εισέλθει σε μία περίοδο αναδιάταξης αναφορικά με τις κατηγορίες και τις προϊοντικές προτιμήσεις. Τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ απώλεσαν μερίδιο 1,2 ποσοστιαίες μονάδες, με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 14,9%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς [στοιχεία Circana ( προηγ. IRI), σε αξία,  Ιαν.-Δεκ. 2024].

Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις μας εμφάνισαν διψήφια μεταβολή (+13,4%) σε αξία. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ-ΚΡΙ μειώθηκε κατά -0,4 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία (14,0%) και κατά -1,1 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (11,6%) [στοιχεία NIELSEN, Ιάν.-Δεκ. 2024]. Σε μία συγκυρία όπου το πληθωριστικό περιβάλλον ευνοεί την ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, προσπαθούμε να αντισταθμίσουμε τις απώλειες, μέσω της επέκτασης του δικτύου πωλήσεων.

Τα τελευταία δύο χρόνια (2023 & 2024), η εταιρεία έχει ενισχύσει σημαντικά το ανθρώπινο δυναμικό της, δημιουργώντας περισσότερες από 300 νέες θέσεις εργασίας, αυξάνοντας τις συνολικές αποδοχές των εργαζομένων της κατά 18% και διαθέτοντας 2,7 εκατ. ευρώ μέσω bonus και έκτακτου 15ου μισθού, αναγνωρίζοντας έτσι τη συνεισφορά τους. Παράλληλα, τη διετία αυτή, η εταιρεία επένδυσε περισσότερες από 10.000 ώρες εκπαίδευσης για πάνω από 400 εργαζομένους, ενισχύοντας τις δεξιότητές τους και δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για επαγγελματική εξέλιξη.

Αναφορικά με την επενδυτική δραστηριότητα, η εταιρεία έχει εκπονήσει και υλοποιεί επενδυτικά σχέδια, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση, των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού. Στην τρέχουσα χρήση, οι επενδύσεις μας προσέγγισαν τα 25 εκατ. Για τη χρήση 2025, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις συνολικού ύψους μεταξύ 21 εκατ. - 25 εκατ.

Η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ διατηρεί αισιόδοξη στάση για την πορεία των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας το 2025, παρά το απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον. Στη χρήση 2025, οι πωλήσεις αναμένεται να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία. Βάσει της εκτίμησης της Διοίκησης, οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται να παρουσιάσουν υψηλή διψήφια ανάπτυξη έναντι του 2024, αγγίζοντας τα 300 εκατ. (+17%). 

Οδηγό στην ανάπτυξη αυτή, αναμένεται να αποτελέσουν οι εξαγωγές. Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα, συνηγορούν στην ανωτέρω εκτίμηση, μιας και οι συνολικές πωλήσεις στο α’ τρίμηνο του 2025 εμφανίζουν αύξηση μεγαλύτερη από 20%. Σχετικά με το περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας (ΕΒΙΤ), αναμένεται να διαμορφωθεί μεταξύ 14%-15%.

Ως προς τη μερισματική πολιτική, για τη χρήση 2024, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε τη σημαντική αύξηση του μερίσματος, προτείνοντας προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,40 ευρώ ανά μετοχή (2023: 0,35 ευρώ ανά μετοχή). Η διανομή αυτή υπόκειται στην έγκριση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ΚΡΙ ΚΡΙ μαθαίνει στους Αμερικανούς το frozen yogurt... αλά ελληνικά

Αυξάνεται η ζήτηση στην άλλη όχθη του Ατλαντικού για το Greek frozen yogurt. Αίτηση στο Enterprise Greece για μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα. Ως το τέλος του έτους το placement μετοχών από την οικογένεια Τσινάβου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Ξεπέρασαν τις 25.000 οι επισκέψεις το θεματικό πάρκο της ΚΡΙ ΚΡΙ

Το «Εργοστάσιο Παγωτού», μια επένδυση ύψους 1 εκατ. ευρώ, και αποτελεί ένα βιωματικό πάρκο καθώς και μουσείο παγωτού, με τον στόχο της ΚΡΙ ΚΡΙ να είναι του χρόνου οι επισκέπτες να διπλασιαστούν.