supermarket_greece
Πηγή: Shutterstock

Τα επώνυμα είδη αντεπιτίθενται στην ιδιωτική ετικέτα με προσφορές

Η κρίση που προκλήθηκε από την πανδημία έστρεψε τους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ οι βιομηχανίες αντεπιτέθηκαν με αύξηση των προσφορών.

Η πανδημία δε φέρεται να «φρέναρε» τις προσφορές και προωθητικές ενέργειες στο ράφι, με τα στοιχεία της IRI να υποδεικνύουν ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, η συμμετοχή των προωθούμενων προϊόντων επί του συνολικού τζίρου ενισχύθηκε κατά 1,9 μονάδα με αποτέλεσμα το ποσοστό των επί προώθηση κωδικών να διαμορφώνεται στο 24,7% στο πρώτο τρίμηνο, έναντι 22,9 % που ήταν η συνολική συμμετοχή όλο το 2019. 

Τη μεγαλύτερη δυναμική στις προσφορές εμφανίζει η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής με ποσοστό 36,2% (αυξημένο κατά 0.5 μονάδες σε σχέση με το 2019) ακολουθεί η κατηγορία των καθαριστικών με ποσοστό 28,9% (αυξημένο κατά 1,2 μονάδες) και τα τρόφιμα με 22.5% ( αυξημένο κατά 2,1 μονάδες).  

Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η διατήρηση των προωθητικών ενεργειών κατά την περίοδο της έντονης κινητικότητας που καταγράφηκε στην κατανάλωση των ταχυκίνητων αγαθών αποτελεί μια προσπάθεια αντεπίθεσης των επώνυμων κωδικών έναντι της διεύρυνσης της δυναμικής της ιδιωτικής ετικέτας. 

Υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει αναφέρει το businessdaily.gr,  σύμφωνα με την IRI τα private label προϊόντα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020 εμφάνισαν ρυθμό ανάπτυξης 13,9%, ποσοστό αύξησης το οποίο «επιστρέφει» την κατηγορία σε προ 2012 ταχύτητες. Η επίδοση αυτή μεταφράζεται σε μερίδιο αγοράς 16,2%.

Η εξίσωση που καλείται να επιλύσει η βιομηχανία είναι δύσκολη καθώς δεν μπορεί να εκτιμηθεί στη παρούσα φάση πώς οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες που έχουν διαμορφωθεί μέσα στην πανδημία  θα πρέπει να «μεταφραστούν» σε στρατηγικές για την διατήρηση της πιστότητας την επόμενη μέρα.

Η νέα προσέγγιση των καταναλωτών ως προς την επιλογή των προϊόντων τοποθετεί ψηλά την παράμετρο της διαθεσιμότητας και της τιμής, με αποτέλεσμα η πιστότητα των καταναλωτών στα επώνυμα να βάλλεται σημαντικά. 

Το βασικό ερώτημα αυτή την περίοδο για την βιομηχανία αφορά στο κατά πόσο οι νέες συμπεριφορές των καταναλωτών θα έχουν διάρκεια. Αυτή τη στιγμή είναι ιδιαίτερα δύσκολο να γίνουν προβλέψεις  για το πως θα πρέπει ο κλάδος να χειριστεί για τις προσφορές.

Πριν από την πανδημία η διαφαινόμενη τάση ήθελε μια αποκλιμάκωση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών από το «κυνήγι» των προσφορών και στροφή σε ποιοτικότερες επιλογές. Ωστόσο η πανδημία σε συνδυασμό με τις πιέσεις στο εισόδημα των πολιτών από το lockdown πολλών δραστηριοτήτων ανατρέπουν τα δεδομένα και δη των οικογενειακό προϋπολογισμό, εξέλιξη που αναμένεται να «φανεί» στο άμεσο διάστημα στην αγορά.  

«Αυτό που αναμένουμε είναι περαιτέρω ένταση των προσφορών αφού η εικόνα που θα εμφανίσει η εγχώρια οικονομία τους επόμενους μήνες εκτιμάται ότι θα είναι πιο επιβαρυμένη σε σχέση με τα χρόνια της ύφεσης», εκτιμούν παράγοντες της αγοράς.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χρυσό» τρίμηνο στα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου σε 1,5 δισ. ευρώ

Καταναλωτική φρενίτιδα έφερε η καραντίνα τον Μάρτιο, με αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9%, ενώ συνολικά το α' τρίμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 12,2%. Κερδισμένα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.