ΓΔ: 1392.34 0.82% Τζίρος: 60.62 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:27:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Agroapps

Η startup που θέλει να περάσει τη γεωργία στην ψηφιακή εποχή

«Agriculture goes digital», το μότο της Aggroapps, η οποία ιδρύθηκε πριν από μόλις πέντε χρόνια από γεωπόνους και προγραμματιστές και κατάφερε να κλείσει ένα μεγάλο deal με τη Space Hellas.

Μια startup με μάλλον ασυνήθιστο αντικείμενο, την παροχή ψηφιακών λύσεων στον αγροτικό τομέα, βρήκε την προηγούμενη εβδομάδα το δρόμο για την ένταξη σε μεγαλύτερο όμιλο. Η συμφωνία που ανακοινώθηκε προβλέπει ότι το 45% των μετοχών της Agroapps περνά στην Space Hellas, με το συνολικό ύψος της επένδυσης να ανέρχεται σε 1.275.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν, η συμφωνία περιλαμβάνει τρία στάδια επένδυσης: αρχικά, η Space Hellas θα αποκτήσει το 19% των υφιστάμενων μεριδίων της Agroapps, ενώ στο δεύτερο στάδιο θα έχει δικαίωμα προαίρεσης (option) για την απόκτηση επιπλέον 16%. Στο τρίτο στάδιο η Space Hellas θα έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει επιπλέον 10% της  Agroapps μέσω αύξησης του εταιρικού κεφαλαίου της, ενώ σε περίπτωση μετατροπής της Agroapps σε ανώνυμη εταιρεία, η Space Hellas θα δικαιούται να ορίσει ένα μέλος στο τριμελές διοικητικό της συμβούλιο.

Η στρατηγική συνεργασία με τη Space Hellas και η πολυετής εμπειρία της σε ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων λύσεων ICT, αναμένεται να δώσει τη δυνατότητα στην  Agroapps να κάνει δυναμικότερα βήματα και να αναπτύξει νέες υπηρεσίες, με σκοπό να συμβάλλει στην ψηφιακή εξέλιξη της γεωργίας, αναφερόταν στη σχετική ανακοίνωση.

Γεωπόνοι και προγραμματιστές πίσω από την ιδέα της εταιρείας

Η Agro apps ιδρύθηκε το 2015, με στόχο να προσφέρει ψηφιακές λύσεις για τον αγροτικό τομέα. «Το motto της εταιρείας είναι “Agriculture goes digital” και θα θέλαμε να «“παρασύρουμε” όλους τους αγρότες και γεωργικούς συμβούλους σε αυτόν τον εκσυγχρονισμό μαζί μας», είχε δηλώσει η Γενική Διευθύντρια της εταιρείας, Μάχη Συμεωνίδου σε παλαιότερη συνέντευξή της με αφορμή το βραβείο που κέρδισε η εταιρεία στο συνέδριο του ΣΕΠΕ που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου.

«Είμαστε μια ομάδα γεωπόνων και προγραμματιστών. Ο λόγος που ξεκινήσαμε αυτήν την πρωτοβουλία είναι διότι εμπλεκόμασταν όλοι στον πρωτογενή τομέα με διάφορους τρόπους, αλλά ήταν μια τεράστια ευκαιρία λόγω της επανάστασης θα έλεγα στον χώρο της τηλεπισκόπησης με δυο νέους δορυφόρους που θα μας έδιναν για πρώτη φορά χρήσιμα στοιχεία για τη γεωργία».

Όπως μάλιστα εξήγησε η κ. Συμεωνίδου «αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι έχουμε τη δυνατότητα από δορυφορικές εικόνες να μπορέσουμε με μοντέλα που ‘τρέχουμε’ εμείς, με την κατάλληλη πρόβλεψη καιρού που κάνουμε αλλά και με σύγχρονες τεχνολογίες να καταφέρουμε να δώσουμε συμβουλές στον γεωργό για το πώς πρέπει να κάνει την καλλιεργητική του δουλειά. Δηλαδή πόσο και πότε να λιπάνει, να ποτίσει, πώς αποδίδει η καλλιέργειά του, αν πρέπει να χωρίσει το χωράφι του σε ζώνες για να το καλλιεργήσει διαφορετικά».

Η εφαρμογή Agroapps είναι εύκολη στη χρήση, καθώς ο γεωργός «δεν θέλουμε να χρησιμοποιεί την τεχνολογία, αλλά τις πληροφορίες που του δίνουμε για να πάρει αποφάσεις. Όπως βλέπει την ώρα στο κινητό του, ή προχωράει ένα κείμενο παρακάτω μπορεί να σχεδιάσει το χωράφι του και να πάρει πληροφορίες σχετικά με το πότε και πόσο θα ποτίσει ή να λάβει πληροφορίες για τον καιρό. Όμως, τα στοιχεία που δίνουμε αφορούν ειδικές μεταβλητές που αφορούν στη γεωργία, όπως για παράδειγμα ταχύτητα ή κατεύθυνση ανέμου, χαλαζόπτωση. Έτσι ο γεωργός μπορεί να λάβει εγκαίρως τα μέτρα του», είχε πει, μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, η κ. Συμεωνίδου. Όπως πρόσθεσε όλες αυτές οι συστάσεις μπορούν να γίνουν χωρίς ειδικό εξοπλισμό: «Επειδή καταλαβαίνουμε ότι ο γεωργοί στη νότια Ευρώπη έχουν μικρούς κλήρους, μικρού μεγέθους επιχειρήσεις δεν προτείνουμε καθόλου εξοπλισμό».

Ήδη περισσότεροι από 150 αγρότες και γεωργικοί σύμβουλοι, σε πάνω από 500 αγρούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό χρησιμοποιούν τα εργαλεία της εταιρείας. «Έχουν κατανοήσει πως πρέπει να ανταποκριθούν σε νέα πρότυπα παραγωγής που απαιτούν η παραγωγική διαδικασία να γίνει πιο φιλική προς το περιβάλλον και τα παραγόμενα προϊόντα πιο ασφαλή για τους καταναλωτές. Και για να ανταποκριθούν σε αυτές τις προκλήσεις, απαιτείται η χρήση ολοκληρωμένων ψηφιακών λύσεων, που έχουν ως κοινό παρονομαστή τη δημιουργία ενός σύγχρονου τρόπου παραγωγής, προσανατολισμένου στην αγορά, βιώσιμου και ταυτόχρονα κερδοφόρου», έχει δηλώσει η κα Συμεωνίδου.

Η ιστορία της εταιρείας

Όπως επισημαίνεται στο site της εταιρείας ξεκίνησε ως spin-out, και σύντομα εξελίχθηκε σε μία δυναμική και καινοτόμα εταιρεία προσφέροντας ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών, καλύπτοντας σχεδόν κάθε καλλιέργεια και καλλιεργητική πρακτική σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη. Χρησιμοποιώντας εξελιγμένα μαθηματικά μοντέλα και τεχνικές πρόβλεψης, η Agroapps παρέχει υψηλής ακρίβειας εξατομικευμένη συμβουλευτική σε κάθε παραγωγό και για κάθε είδος καλλιέργειας, ανεξαρτήτως του μεγέθους της γεωργικής εκμετάλλευσης.

Από την ίδρυσή της, η Agroapps επενδύει στην έρευνα και την ανάπτυξη λύσεων που βασίζονται σε τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης, δορυφορικά και μετεωρολογικά δεδομένα, εξελιγμένα μαθηματικά μοντέλα και μοντέλα ανάπτυξης καλλιεργειών.

Οι λύσεις της  Agroapps καλύπτουν τόσο τις ανάγκες ενός μικρού παραγωγού, όσο και πιο απαιτητικές ανάγκες εταιρειών και δημόσιων φορέων, καθώς περιλαμβάνουν συστήματα εποπτείας και διαχείρισης γεωργικών εκμεταλλεύσεων, υψηλής ανάλυσης πρόγνωση καιρού, υπηρεσίες εποπτείας και ελέγχου των υδάτινων πόρων, υπηρεσίες για τον τομέα των γεωργικών ασφαλίσεων, καθώς επίσης και εξατομικευμένες λύσεις για εταιρείες και δημόσιους φορείς.

Στην πενταετή λειτουργία της η  Agroapps, έχει καταφέρει να εδραιώσει σημαντικές συνεργασίες τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, έχει συμμετάσχει σε πληθώρα ερευνητικών προγραμμάτων, ενώ έχει λάβει σημαντικές διακρίσεις. Το 2018 ήταν μία από τις τρείς επιλαχούσες εταιρείες του διαγωνισμού Copernicus Masters (Airbus Challenge) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ το 2019 απέσπασε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό νεοφυών επιχειρήσεων που διεξήχθη στο πλαίσιο του Digital Economy Forum στην Αθήνα, από τον Σύνδεσμο Εταιρειών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΗ: Η στρατηγική για την επόμενη ημέρα μετά την εξαγορά της Κωτσόβολος

Στόχος δεν είναι τόσο η επίτευξη εμπορικού κέρδους μέσω των πωλήσεων της Κωτσόβολος αλλά το «χτίσιμο» μιας ισχυρής και πολύπλευρης σχέσης με τους πελάτες. Το δίκτυο της Κωτσόβολος αριθμεί τα 94 καταστήματα ενώ διαθέτει πλήρως ανεπτυγμένα logistics.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σπ. Θεοδωρόπουλος: Το success story της Chipita και οι 4 βασικές αρχές

Ο ιδρυτής της Chipita μιλά στο Innovative Greeks Talks του ΣΕΒ για την κατάκτηση της διεθνούς αγοράς με ένα καινοτόμο προϊόν. Τι συμβουλεύει τους επιχειρηματίες: Οι τέσσερις αρχές που οδηγούν στην επιτυχία.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Χαρτζιλίκι... υψηλής τεχνολογίας για παιδιά 8 με 18 ετών από τη Startup Woli

Με τη Woli προπληρωμένη κάρτα και το Woli app οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν που δαπανώνται τα λεφτά τους ενώ τα παιδιά εκπαιδεύονται ώστε να διαχειρίζονται σωστά τα οικονομικά τους.
businessdaily-Apostolidis-Kostas-Raycap
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κ. Αποστολίδης: Έσπασε τα στερεότυπα, «έχτισε» μια πολυεθνική στη Δράμα

Ο οραματιστής επιχειρηματίας εξήγησε σε μια από τις σπάνιες δημόσιες ομιλίες του πώς κατάφερε να ξεφύγει από την κακοδαιμονία της ελληνικής επιχειρηματικότητας και να δημιουργήσει τη Raycap, μια διεθνώς αναγνωρισμένη εταιρεία.