Φωτο: Pixabay

«Θύμα» της πανδημίας μεγάλο έργο της ΑΒΑΞ στην Κροατία

Ένα από τα λίγα έργα που έχουν μείνει στις ελληνικές κατασκευαστικές στο εξωτερικό αντιμετωπίζει σοβαρές καθυστερήσεις, που προκαλούν αντιπαράθεση με την κυβέρνηση της Κροατίας.

Θύμα της πανδημίας και άλλων εμποδίων είναι κάποια από τα ελάχιστα εργοτάξια που διαθέτουν πλέον οι ελληνικές κατασκευαστικές επιχειρήσεις στο εξωτερικό, όπως δείχνει η πορεία των εργασιών κατασκευής του οδικού άξονα Sparagovic – Doli, που είχε αναλάβει πριν από οκτώ μήνες η ΑΒΑΞ στην Κροατία. Το έργο των 18 χιλιομέτρων έχει προθεσμία ολοκλήρωσης τους 28 μήνες, αλλά από τον Δεκέμβριο του περασμένου χρόνου, που εγκαταστάθηκε η ΑΒΑΞ, μέχρι σήμερα έχουν γίνει μόνο κάποιες πρόδρομες εργασίες.

Η ελληνική πλευρά επικαλείται την πανδημία, αλλά οι Κροάτες υποστηρίζουν πως η αυστριακή Strabag, που είχε αναλάβει άλλο τμήμα του ίδιου άξονα – από την «Adriatic Highway» μέχρι το Sparagovic – έχει προχωρήσει πολύ πιο γρήγορα από την ΑΒΑΞ. Τα δύο τμήματα συνδέουν τις δύο πλευρές της μεγάλης γέφυρας στο Peljesac της Νότιας Κροατίας, που είναι επίσης υπό κατασκευή με προϋπολογισμό 520 εκατ. ευρώ από κινεζική κατασκευαστική κοινοπραξία με επικεφαλής την CRBC.

Η γέφυρα θα συνδέει την ομώνυμη χερσόνησο με την ηπειρωτική Κροατία παρακάμπτοντας τη σημερινή διαδρομή που περνάει μέσα από το μικρό τμήμα της Βοσνίας Ερζεγοβίνης που φτάνει μέχρι την Αδριατική. Παράλληλα με τις συμβάσεις για τη γέφυρα, η κροατική κυβέρνηση είχε υπογράψει και δύο συμβάσεις με συνολικό κόστος 130 εκατ. ευρώ για την κατασκευή των οδικών προσβάσεων με ΑΒΑΞ και Strabag.

Παρά τα προβλήματα στην Κροατία, η ΑΒΑΞ προχωράει με μεγάλη ταχύτητα το έργο κατασκευής του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB). Μέχρι τα τέλη Μαϊου είχαν παραδοθεί περισσότερα από 70 χιλιόμετρα αγωγού από την Σωληνουργία Κορίνθου του ομίλου Βιοχάλκο, δηλαδή άνω του 50% των απαραίτητων ποσοτήτων.

Οι εργασίες εγκατάστασης του αγωγού εκτείνονται σε περίπου 30 χιλιόμετρα εντός του βουλγαρικού εδάφους και 14 χιλιόμετρα εντός Ελλάδας. Το συνολικό μήκος του αγωγού φτάνει τα 182 χιλιόμετρα, τα 151 από τα οποία είναι εντός της Βουλγαρίας. Ο IGB, που θα κοστίσει γύρω στα 220 εκατ. ευρώ, θα συνδέει το ελληνικό σύστημα φυσικού αερίου στην περιοχή της Κομοτηνής με το βουλγαρικό σύστημα στη Στάρα Ζαγόρα με δυνατότητα μεταφοράς 3 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου το χρόνο.

Οι ελληνικές τεχνικές εταιρείες, με την εξαίρεση της ΑΒΑΞ, έχουν πλέον ελάχιστα εν εξελίξει έργα στο εξωτερικό. Η ΑΒΑΞ, μετά και τη χρεοκοπία της J&P Overseas, ενίσχυσε την παρουσία της στο εξωτερικό και ειδικά στην Μέση Ανατολή. Όμως σε κάποια από τα έργα που έχει αναλάβει αντιμετωπίζει επιπλοκές, πριν καν ξεσπάσει η πανδημία, όπως στο Κατάρ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βυθίζεται πάλι σε αβεβαιότητα το «χρυσό» έργο στο μετρό Αθήνας

Την Δευτέρα επρόκειτο να συζητηθούν στο ΣτΕ οι προσφυγές των δύο κοινοπραξιών που διεκδικούν το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό, αλλά τα δικαστήρια θα είναι κλειστά λόγω των μέτρων για τον κορονοϊό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ώρα της μεγάλης μάχης για την επέκταση του Μετρό

Οι δύο ισχυρές κοινοπραξίες των Άκτωρ και Άβαξ μπαίνουν στην τελική ευθεία για την ανάδειξη αναδόχου της επέκτασης του Μετρό, έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ. Φόβοι για «πόλεμο» ενστάσεων και προσφυγών στα δικαστήρια.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κοντά σε deal η Prodea για δύο μεγάλες αποθήκες στο Θριάσιο

Οι δύο αποθηκευτικοί χώροι που βρίσκονται στο στόχαστρο της εταιρείας ακινήτων είναι μισθωμένοι σε ισχυρό όμιλο logistics. Η κρίση του κορονοϊού στρέφει την Prodea σε επενδύσεις μακριά από τον τουρισμό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

MIG: «Τρενάκι του τρόμου» η μετοχή σε σκηνικό απόλυτης αβεβαιότητας

Σχεδόν στο limit down έπεσε σήμερα η μετοχή της MIG για να περιορίσει αργότερα τις απώλειες. Οι επενδυτές κάνουν κινήσεις «στο σκοτάδι» πριν κλείσει η κρίσιμη διαπραγμάτευση για την πώληση της Vivartia.