ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
paixnidia, katasthma
Φωτο: Shutterstock

Αγωνία στα καταστήματα παιχνιδιών: Το σχέδιο για να ανοίξουν πάλι

Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου εξετάζει η κυβέρνηση να επαναλειτουργήσουν τα καταστήματα παιχνιδιών, που κινδυνεύουν να χάσουν το μεγαλύτερο μέρος του ετήσιου τζίρου εξαιτίας του lockdown.

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης σε ό,τι αφορά την λειτουργία των καταστημάτων εποχιακών ειδών και παιχνιδιών, για τα οποία οι τρέχουσες συνθήκες lockdown συνεπάγονται απώλειες που αγγίζουν ακόμη και το 50%-60% των ετήσιων πωλήσεων τους. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι εξετάζεται το πιθανό άνοιγμα αυτών των καταστημάτων μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου, με σκοπό να εξυπηρετηθούν οι καταναλωτές άμεσα, αλλά και σε αναγνώριση της σημασίας του παιχνιδιού στην ψυχολογία του παιδιού, ειδικά στις τρέχουσες συνθήκες εγκλεισμού.

Σύμφωνα με τον κ. Ιωάννη Παπαδόπουλο, πρόεδρο του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών (ΣΕΒΠΠΑ) και επικεφαλής της εταιρείας Start Toys, εισαγωγείς αλλά και έμποροι βρίσκονται μπροστά σε ένα μεγάλο αδιέξοδο καθώς έχει ήδη χαθεί τουλάχιστον ένας μήνας από το κρίσιμο τελευταίο δίμηνο της χρονιάς, ενώ και η πολύ σημαντική τρέχουσα εβδομάδα που οδηγεί στο Black Friday έχει πολύ περιορισμένη δυναμική υπό τις παρούσες συνθήκες. Προσβλέποντας σε θετικό κλείσιμο μιας δύσκολης χρονιάς, αρκετοί εισαγωγείς προχώρησαν σε διευρυμένες παραγγελίες παιχνιδιών για φέτος, με αποτέλεσμα σήμερα να αδυνατούν να διαχειριστούν τα stock τους. Περαιτέρω, ο κ. Παπαδόπουλος σημειώνει ότι ποσοστό μόλις 30% έως 40% των μελών του ΣΕΒΠΠΑ διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα, γεγονός που αναδεικνύει περαιτέρω το πρόβλημα.

Ωστόσο και για εκείνους που διαθέτουν ήδη ψηφιακό κανάλι, ο όγκος εργασίας που συγκεντρώνεται στις ταχυμεταφορές δεν είναι διαχειρίσιμος, ώστε να εξυπηρετήσουν με επάρκεια τους πελάτες τους. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της αλυσίδας Jumbo, η οποία εδώ και λίγες ημέρες δεν δέχεται άλλες παραγγελίες στο e-shop της, λόγω αυξημένου φόρτου εργασίας, γεγονός που αναδεικνύει και τα όρια του ελληνικού e-επιχειρείν. Ο κ. Παπαδόπουλος πάντως υπογραμμίζει την αγαστή συνεργασία μεταξύ του Συνδέσμου και του υπουργείου, προσβλέποντας σε θετικές ανακοινώσεις για το οργανωμένο άνοιγμα των καταστημάτων άμεσα.

Από την πλευρά του, ο κ. Νίκος Μουστάκας, επικεφαλής της ομώνυμης αλυσίδας παιχνιδιών, επισημαίνει την εκρηκτική αύξηση της ζήτησης στο ηλεκτρονικό κατάστημα της, η οποία εφόσον συνεχιστεί θα είναι δύσκολα διαχειρίσιμη με κλειστά τα καταστήματα. Ο ίδιος αναφέρει ως ενδεικτικά παραδείγματα την Αγγλία και την Ιταλία, χώρες στις οποίες επιτρέπεται η υπηρεσία παράδοσης έξω από το κατάστημα, κατόπιν σχετικής συνεννόησης πελάτη και εμπόρου, και επισημαίνει ότι μία αντίστοιχη πρωτοβουλία θα έβρισκε πρόσφορο έδαφος και στη χώρα μας.

«Ζήτηση υπάρχει και είναι αυξημένη καθώς φέτος περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά η προσοχή είναι στραμμένη στα παιδιά μας, και γι' αυτό είναι αναγκαίο να βρεθεί η φόρμουλα ασφαλούς επαναλειτουργίας των καταστημάτων με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα», υπογραμμίζει ο κ. Μουστάκας. Επιτραπέζια, παζλ, είδη κατασκευών αλλά και εκπαιδευτικά παιχνίδια βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών αυτή την περίοδο, καθώς προτεραιότητα αποτελεί η δημιουργική απασχόληση των παιδιών πέραν της τηλεκπαίδευσης.

Ο κλάδος του παιχνιδιού πραγματοποιεί το 50% του ετήσιου τζίρου του το τελευταίο δίμηνο του χρόνου, με αποτέλεσμα η φετινή χρονιά να προδιαγράφεται εξαιρετικά δύσκολη. Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός δε από τους μεγάλους online retailers, όπως η Amazon, αλλά και εγχώρια η skroutz.gr, δυσχεραίνει περαιτέρω την κατάσταση για τους μικρότερους εμπόρους με φυσικά καταστήματα. Ενδεικτικά, η πλατφόρμα της skroutz καταγράφει αύξηση κατά 1585% στις πωλήσεις χριστουγεννιάτικων ειδών, κατά 317% στα είδη ζωγραφικής και κατά 189% στα παιχνίδια, ενώ η συνολική κίνηση στην πλατφόρμα είναι αυξημένη κατά 32% τις ημέρες αυτές, σε σχέση με πέρσι.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΓΣΕΒΕΕ, μία στις τρεις εμπορικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με το φάσμα της πτώχευσης, καθώς ποσοστό μόλις 7% επί του συνόλου διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα. Περαιτέρω, έρευνα της ICAP αναδεικνύει το αδιέξοδο του κλάδου του λιανικού εμπορίου συνολικά, με ποσοστό 53% των επιχειρήσεων να αποτιμά τις συνέπειες της πανδημίας χειρότερες από την κρίση της περιόδου 2009-2013, και το 52% να μην αναμένει ανάκαμψη πωλήσεων στα επίπεδα του 2019 πριν το 2022.

Σημειώνεται τέλος ότι την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα Black Friday πραγματοποιήθηκε τζίρος 2 δις ευρώ στην χώρα μας σε e-shops, επί συνόλου 6 δισ. που δαπανήθηκαν συνολικά για αγορές online το 2019 και 42 δις ευρώ ετήσιου τζίρου εμπορίου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή θα κρίνουν φέτος τις επιδόσεις της Jumbo

Προς το παρόν δεν έχουν επηρεαστεί τα οικονομικά μεγέθη, τονίζει ο Απ. Βακάκης. Γιατί η Jumbo πήρε μετοχές στην Trade Estates αλλά δεν σκοπεύει να ανοίξει καταστήματα στα εμπορικά πάρκα της.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχύει την παρουσία του ο όμιλος Φουρλή με αύξηση των επενδύσεων

Στα 25 - 30 εκατ. ευρώ θα αυξηθεί φέτος η επενδυτική δαπάνη του ομίλου, ενώ προχωρά η απο-ενοποίηση της Trade Estates. Οι επιδόσεις των δραστηριοτήτων λιανικής κινήθηκαν άνω του μέσου όρου της αγοράς το πρώτο τρίμηνο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με όπλο τις σταθερές τιμές, η Pink Woman πετυχαίνει ισχυρή ανάπτυξη

Η εταιρεία γυναικείων ενδυμάτων έχει επιλέξει να κρατά σταθερές τιμές τα τελευταία χρόνια και κερδίζει έδαφος στην αγορά με διψήφια ποσοστά αύξησης πωλήσεων και σημαντική αύξηση κερδών το 2023.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιδόσεις ρεκόρ για τη Mango το 2023, κινείται στα χνάρια της Inditex

Ο ισπανικός όμιλος ακολουθεί το παράδειγμα της Inditex, αναβαθμίζοντας τις συλλογές του και κρατώντας αποστάσεις από τον φθηνότερο ανταγωνισμό. Τουλάχιστον 500 νέα καταστήματα μέχρι το 2026, τα έσοδα θα αγγίξουν τα 4 δισ.
Καλλυντικά, Αγορά, Εμπόριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ορόσημο για τα καλλυντικά το 2023 με επιστροφή σε τζίρο προ πανδημίας

Βραδύτεροι ρυθμοί αύξησης πωλήσεων 4% - 7% αναμένονται φέτος. Ο κλάδος στρέφεται στο εξωτερικό, όπου διακρίνονται σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Ενισχύεται ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου.