ΓΔ: 910.34 0.25% Τζίρος: 43.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Κρι Κρι

Αύξηση κερδών 7% για την Κρι Κρι σε κακή συγκυρία

Διψήφια αύξηση σημείωσαν οι πωλήσεις γιαουρτιού της Κρι Κρι στο εννεάμηνο ενώ οι εξαγωγές της ξεπέρασαν τα 37,9 εκατ. ευρώ. Περιορίστηκε στο 4,1% η πτώση των πωλήσεων παγωτού, χάρις στο κανάλι των σούπερ μάρκετ.

Με τις πωλήσεις γιαουρτιού να ενισχύονται με διψήφιους ρυθμούς, και τις οικογενειακές συσκευασίες και τα multipacks στο κανάλι των σούπερ μάρκετ να μετριάζουν τις απώλειες από τις πωλήσεις παγωτού, η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι είδε τον κύκλο εργασιών της, στο εννεάμηνο του 2020 να διαμορφώνεται στα 102,75 εκατ. ευρώ και να είναι ενισχυμένος κατά 10,6% σε σχέση με τα περυσινά επίπεδα και την κερδοφορία της να ενισχύεται κατά 7% εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού.

Το γιαούρτι αποτελεί το δυνατό χαρτί των πωλήσεων της Κρι Κρι, με την γαλακτοβιομηχανία στο εννεάμηνο, να καταγράφει αύξηση των πωλήσεων στην ελληνική αγορά γιαουρτιού κατά 10,7% φτάνοντας τα 38,4 εκατ. ευρώ και να διευρύνει το μερίδιο της στην αγορά κατά 1,7% σε σχέση με τα περσινά επίπεδα και να διαμορφώνεται πλέον στο 16,6% σύμφωνα με στοιχεία της IRI διατηρώντας την σερραϊκή εταιρεία στη δεύτερη θέση. Παράλληλα ενισχύονται και οι πωλήσεις προϊόντων private label. Τέλος, στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού συνεχίζουν την έντονη ανάπτυξη σημειώνοντας αύξηση 26,4%. Η συνολική αξία των εξαγωγών γιαουρτιού ξεπέρασε τα 37,9 εκ. ευρώ, αποτελώντας το 50% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.

Στα 21,03 εκ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις παγωτού στην ελληνική αγορά το εννεάμηνο του 2020 καταγράφοντας πτώση 4,1% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019 που είχαν ανέλθει στα 21,92 εκατ. ευρώ. Παρά το αρχικό έντονο πλήγμα που δέχτηκε η ελληνική αγορά παγωτού από τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν, εξαιτίας του κορονοϊού, η πτώση κατάφερε να μετριαστεί από την άνοδο των οικογενειακών συσκευασιών και των multipacks μέσα από το κανάλι των σούπερ μάρκετ όπως είχαν αναφέρει και πηγές της εταιρείας στο Business Daily στις αρχές του μήνα. Η Κρι Κρι κατάφερε να διατηρήσει και στην αγορά παγωτού την δεύτερη θέση με το μερίδιο της να ανέρχεται σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen τον Αύγουστο του 2020 σε 14,9%.

Τέλος, στο εννεάμηνο του 2020 οι επενδύσεις σε πάγιο εξοπλισμό και κτίρια άγγιξαν τα 6,2 εκ. ευρώ. Παρά τη δύσκολη συγκυρία, η υγιής χρηματοοικονομική κατάσταση και η υψηλή ρευστότητα της εταιρείας επιτρέπει την απρόσκοπτη συνέχιση της εκτέλεσης όλων των προγραμματισμένων επενδυτικών σχεδίων.

Τα βασικά μεγέθη της Κρι Κρι στο εννεάμηνο διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε €35,17 εκ. έναντι €34,78 εκ. το εννεάμηνο 2019, σημειώνοντας οριακή άνοδο 1,1%.
  • Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €21,38 εκ. έναντι €19,92 εκ. το εννεάμηνο 2019 καταγράφοντας αύξηση 7,3%.
  • Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €18,52 εκ., έναντι €17,29 εκ. το εννεάμηνο 2019 σημειώνοντας αύξηση 7%.
  • Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε €14,03 εκ., έναντι €12,45 εκ. το εννεάμηνο 2019 ενισχυμένα κατά 12,69%.

Τα βασικά μεγέθη της Κρι Κρι όπως διαμορφώθηκαν μόνο στο γ' τρίμηνο, από 1/7-30/9:

  • Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε €36,83 εκ. έναντι €35,54 εκ. το γ΄ τρίμηνο 2019.
  • Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε €6,6 εκ. έναντι €6,85 εκ. το γ΄ τρίμηνο 2019.
  • Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €7,57 εκ. έναντι €7,69 εκ. το γ΄ τρίμηνο 2019.

Ανάμεικτα συναισθήματα για τις προοπτικές των πωλήσεων

Όπως αναφέρει η Κρι Κρι στην ανακοίνωση της, στην παρούσα συγκυρία, ο τομέας των γαλακτοκομικών προϊόντων αποδεικνύεται ιδιαίτερα ανθεκτικός, μιας και εντάσσεται στα βασικά είδη διατροφής. Από τα μέχρι τώρα στοιχεία, οι πωλήσεις μας δεν έχουν επηρεαστεί αρνητικά. Έτσι, για το υπόλοιπο της χρήσης, οι πωλήσεις αναμένεται να συνεχίσουν να αναπτύσσονται με σχεδόν αντίστοιχους ρυθμούς.

Από την άλλη μεριά, ο τομέας του παγωτού εμφανίζεται περισσότερο ευάλωτος. Κι αυτό γιατί συνδέεται με την αυθόρμητη κατανάλωση, ενώ επηρεάστηκε και από την έντονα μειωμένη τουριστική κίνηση. Βέβαια, το αναπτυσσόμενο ρεύμα ενίσχυσης της κατανάλωσης στο σπίτι μέσω του καναλιού των super markets φαίνεται ότι μετρίασε τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ