ΓΔ: 888.26 0.63% Τζίρος: 66.20 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Κλείνουν τα καταστήματα αλυσίδων που έκαναν πωλήσεις χονδρικής

Η λειτουργία καταστημάτων μεγάλων αλυσίδων είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις των εμπόρων και προκάλεσε παρέμβαση της κυβέρνησης. Τι ανακοίνωσε σήμερα ο Ά. Γεωργιάδης.

Σταματά η λειτουργία των καταστημάτων αλυσίδων, που είχαν ανοίξει και λειτουργούσαν εξυπηρετώντας τους πελάτες που μπορούσαν να κόψουν τιμολόγιο. Μόνο επαγγελματίες που σχετίζονται με τις οικοδομικές δραστηριότητες θα μπορούν να βρίσκονται σε κατάστημα για χονδρεμπόριο, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, ενώ οι υπόλοιποι θα εξυπηρετούνται με το click away.

Ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε πως «έχουμε αφήσει από την αρχή της καραντίνας ελεύθερο το χονδρεμπόριο. Ακριβώς διότι εφόσον λειτουργεί το ηλεκτρονικό εμπόριο και η οικοδομή, έπρεπε να υπάρχει το χονδρεμπόριο σε λειτουργία για να προμηθεύονται οι επιχειρήσεις τα αναγκαία αγαθά και κυρίως οι οικοδομές»

Η κυβέρνηση οδηγήθηκε σε αυτή την απόφαση καθώς «δυστυχώς, υπήρξαν φαινόμενα καταστρατήγησης αυτού του μέτρου, διαφήμιση από διάφορες επιχειρήσεις της δυνατότητας να έχουν πελάτες με τιμολόγιο εντός του καταστήματος. Αυτό είναι απολύτως απαράδεκτο και έξω από το πνεύμα όλων των μέτρων που έχουμε πάρει» και υπογράμμισε πως «δεν θα επιτρέψουμε μέσα σε αυτές τις εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες στο μέτρο που αυτό είναι εφικτό να δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ κάποιων έναντι κάποιων άλλων».

Για τους επαγγελματίες που ασχολούνται με οικοδομικές εργασίες και θα μπορούν να είναι στα καταστήματα χονδρεμπορίου ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε οτι «μόνο αυτοί, περιοριστικά, γιατί προφανώς πρέπει να έχουν πρόσβαση σε αυτά τα υλικά και δεν γίνεται από απόσταση, θα μπορούν να βρίσκονται εντός του καταστήματος και να αγοράζουνε με τιμολόγιο. Όλοι οι υπόλοιποι επαγγελματίες θα λειτουργούν και αυτοί και για το χονδρικό εμπόριο με το σύστημα του click away, όπως όλοι οι άλλοι».

Αντίδραση της ΕΣΕΕ

Η απόφαση της κυβέρνησης ήρθε μετά από αντίδραση της ΕΣΕΕ που ζητούσε με ανοιχτή επιστολή της προς το υπουργείο Ανάπτυξης να λάβει μέτρα, σημειώνοντας πως οι μεγάλες επιχειρήσεις με την πανδημία «ανακάλυψαν την χονδρική πώληση προς επαγγελματίες» παρά το γεγονός ότι διαθέτουν ηλεκτρονικά καταστήματα και ζητά να υπάρξει «παρέμβαση, που θα αποτρέψει τη δημιουργία συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού και ταυτόχρονα θα διασφαλίσει την εφαρμογή των επιδιωκόμενων υγειονομικών όρων».

Τα καταστήματα έκλεισαν για να αποφευχθούν οι μετακινήσεις των καταναλωτών και των εργαζομένων στις επιχειρήσεις λιανικής τονίζει η ΕΣΕΕ υπογραμμίζοντας πως η τακτική των αλυσίδων ακυρώνει τα περιοριστικά μέτρα και θέτει σε σαφές ανταγωνιστικό μειονέκτημα τα κλειστά καταστήματα. Παράλληλα οι έμποροι επισημαίνουν πως οι ισορροπίες της αγοράς είναι ήδη εύθραυστές και πρέπει να διαφυλαχθούν «από όσους όψιμα θέλουν να εκμεταλλευτούν τα «παραθυράκια» του νόμου και εντέλει να διατηρηθεί το επιχειρηματικό κεφάλαιο της χώρας ακέραιο».

Ποιες αλυσίδες είχαν ξεκινήσει να λειτουργούν

Η Leroy Merlin ήταν η μόνη αλυσίδα που από την αρχή του lockdown είχε διατηρήσει ανοιχτό το κατάστημα στου Ρέντη. Σειρά είχε πάρει το Praktiker, ενώ λειτούργησε και το κατάστημα ΙΚΕΑ στη Λεωφ. Κηφισού. Η αλυσίδα ηλεκτρολογικού εξοπλισμού «Καυκάς» λειτουργεί επίσης κάποια από τα φυσικά της καταστήματα.

Ο κλάδος της τεχνολογίας έσπευσε επίσης να εκμεταλλευτεί τη νέα ΚΥΑ, και από την περασμένη εβδομάδα, η αλυσίδα Πλαίσιο είχε βάλει σε λειτουργία ξανά 12 από τα καταστήματα της. Η αλυσίδα Κωτσόβολος επίσης έχει ανοίξει 19 καταστήματα της στην Αττική και δεκάδες ακόμα στις υπόλοιπες πόλεις της χώρας.

Τα Public από τις 10 Δεκεμβρίου είχαν ανοίξει 31 καταστήματά τους σε όλη την Ελλάδα για να εξυπηρετήσουν τους επαγγελματίες με τις αγορές να γίνονται αποκλειστικά με τιμολόγιο. Τα Media Markt επίσης είχαν ανοίξει μέρος της αλυσίδας τους σε όλη την χώρα.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιστρέφει σε κερδοφορία η H&M αλλά θα μειώσει το δίκτυο καταστημάτων

Αύξηση πωλήσεων κατά 12% το πρώτο εξάμηνο για τον σουηδικό κολοσσό, βελτιωμένη εικόνα και στην Ελλάδα το β' τρίμηνο. Κλείνουν φέτος 350 καταστήματα σε όλο τον κόσμο και θα ανοίξουν μόνο 100 νέα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση 12,6% για τις πωλήσεις της Jumbo το α' εξάμηνο του 2021

Προβληματισμό προκαλεί στον όμιλο η αύξηση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων, ο οποίος πραναγγέλει αλλαγή στρατηγικής τόσο σε αυτόν όσο και στον σχεδιασμό λειτουργίας των νέων καταστημάτων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αντίδοτο στην πανδημία για τα Mothercare το άλμα ψηφιακών πωλήσεων

Έως και κατά 1.000% αυξήθηκε μέσα στο lockdown ο τζίρος της Κλουκίνας-Λάππας από το κανάλι των ψηφιακών πωλήσεων. Στόχος να φτάσουν στο 15% του τζίρου. Πώς αξιοποιούνται τα ακίνητα της εταιρείας.