ΓΔ: 908.13 1.02% Τζίρος: 96.18 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
COCO-MAT
Φώτο: COCO-MAT

Έμφαση στην αγορά λιανικής και διατήρηση δυνάμεων οι βασικοί στόχοι της Cocomat

Σε δεύτερο πλάνο η δραστηριότητα business to business και hoteling. Η εταιρία σημείωσε υπερδιπλασιασμό ηλεκτρονικών πωλήσεων ωστόσο περίπου το 20% του τζίρου της προέρχεται από τα ξενοδοχεία.

Η έμφαση στην αγορά της λιανικής και στην επικοινωνία με τον πελάτη - επισκέπτη των εξειδικευμένων καταστημάτων της αποτελεί την βασική στρατηγική της εταιρείας στρωμάτων και ειδών ύπνου Coco-Μat για το 2021. Στην σκιά της πανδημίας, η διοίκηση της ελληνικής και πλέον πολυεθνικής εταιρείας επαναπροσδιορίζει τις προτεραιότητες της, αφήνοντας σε δεύτερο πλάνο την δραστηριότητα του business to business και hoteling, ώστε να απαντήσει δυναμικά στις προκλήσεις της νέας χρονιάς.

Σε κάθε περίπτωση, εκτιμάται πως, κατόπιν αυτής της διαταραγμένης περιόδου, το επίπεδο της κατανάλωσης θα επανέλθει στα φυσιολογικά του επίπεδα, ενώ οι ικανοποιητικές ταμειακές ροές της επιχείρησης προσφέρουν ασφάλεια κατά την αβέβαιη περίοδο που διανύει ο πλανήτης. Στο πλαίσιο αυτό, βασικό μέλημα της εταιρείας είναι η διατήρηση των κεκτημένων της, αλλά και η καλύτερη επικοινωνία με τον πελάτη λιανικής ο οποίος, καλώς εχόντων των πραγμάτων, σύντομα θα μπορεί εκ νέου να επισκέπτεται τα ανακαινισμένα καταστήματα της Coco-Mat, και να επωφελείται από σημαντικές προωθητικές ενέργειες.

Η εταιρεία μέσα στο 2020 διατήρησε σταθερό το δίκτυο καταστημάτων της ενώ κατέγραψε υπερδιπλασιασμό των ηλεκτρονικών της πωλήσεων, παρά το γεγονός ότι εμπορεύεται είδη τα οποία δύσκολα αγοράζει κάνεις μέσω του ψηφιακού καναλιού. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις ένα κατάστημα της εταιρείας Coco-Mat υιοθέτησε την πρακτική του click away (στην Κηφισιά), σε αναγνώριση της ιδιαιτερότητας για το προϊόν της. Εξάλλου, τα στρώματα συνεισφέρουν σχεδόν το 70% των πωλήσεων της αλυσίδας. Έτσι, μέσα στη χρονιά που πέρασε, η εταιρεία άλλαξε την εικόνα των καταστημάτων της, εμπλουτίζοντας την βιτρίνα της με στόχο να προσελκύσει άμεσα τον πελάτη, ενώ επένδυσε ιδιαίτερα στα κοινωνικά δίκτυα και την επικοινωνία.

Η επαναλειτουργία των καταστημάτων τόσο εγχώρια όσο και διεθνώς, αποτελεί την κορυφαία προτεραιότητα για την εταιρεία μέσα στο 2021, με στόχο να αντισταθμιστούν οι απώλειες του 2020, οι οποίες ωστόσο χαρακτηρίζονται διαχειρίσιμες. Ωστόσο, όπως διευκρινίζει η διοίκηση της Coco-Mat, σημαντικό μέρος των απωλειών του κύκλου εργασιών της για το 2020 προέρχεται από την υποχώρηση των αφίξεων τουριστών, με δεδομένο ότι περίπου το 20% του τζίρου της προέρχεται από τα ξενοδοχεία. Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι αντιστάθμισμα των απωλειών της χρονιάς που έφυγε θα προέλθει από τις πωλήσεις στο εξωτερικό.

Σημειώνεται ότι κατά τη χρήση του 2019 η Coco-Mat, είχε αυξημένες πωλήσεις ύψους 19,3 εκατ ευρώ έναντι 18,1 εκατ ευρώ το 2018 αλλά και αυξημένες ζημιές μετά φορών ύψους 5,9 εκατ ευρώ έναντι ζημίων 384.000 ευρώ το 2018, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην ζημιές από την απομείωση των άϋλων περιουσιακών στοιχείων. Αντιθέτως, η αύξηση κατά 6,7% των πωλήσεων του ομίλου οφείλετο στις αυξημένες πωλήσεις προς πελάτες εξωτερικού, με το μείγμα των πωλήσεων προς την Ελλάδα να διαμορφώνεται στα 63%, προς την Ευρώπη να αυξάνεται σε 28% και προς τρίτες χώρες σε 9%.

Σήμερα, λειτουργούν συνολικά 42 σημεία πώλησης Coco-Mat στην Ελλάδα, και 9 καταστήματα στην Ευρώπη, (σε Λευκωσία, Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Άμστερνταμ, Ρότερνταμ, Άρνεμ, Αμβέρσα, Αμβούργο και Παρίσι), καθώς και 5 corner shops, 3 καταστήματα στη Νέα Υόρκη, ένα στην Κορέα και ένα στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας.

Επιπλέον, μέσω θυγατρικών, η εταιρεία έχει εκτενή παρουσία με 7 καταστήματα στην Γερμανία, 2 καταστήματα στην Ιταλία αλλά και 9 καταστήματα στην Κίνα. Περαιτέρω, καθώς το 31% της συνολικής παραγωγής της Coco-Mat εξάγεται σε χώρες της Ευρώπης, στο πελατολόγιο της συγκαταλέγονται μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων όπως τα Ritz, Hilton, Sofitel και Grecotel μεταξύ άλλων.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

JYSK: Ανάπτυξη με οκτώ νέα καταστήματα, έφτασε ήδη στο break-even

Επεκτείνει την παρουσία της στην Ελλάδα η δανέζικη εταιρεία επίπλων και δίνει έμφαση στα νησιά. Σημαντική αύξηση τζίρου στη χρήση που έληξε τον Αύγουστο, ενώ μέσα σε μια πενταετία λειτουργίας εξαλείφθηκαν οι ζημιές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανακτά η αλυσίδα ενδυμάτων Toi & Moi το χαμένο έδαφος της πανδημίας

Αξιοποιώντας τη δυναμική των ηλεκτρονικών πωλήσεων, η εταιρεία εκτιμά ότι θα μπορέσει φέτος να ανακτήσει το 30% των πωλήσεων που απώλεσε το 2020 εξαιτίας των περιορισμών που επιβλήθηκαν στο λιανεμπόριο.