Φωτο: Shutterstock

Ο ΟΛΠ θα γίνει... ψηφιακός με επένδυση δεκάδων εκατ. ευρώ

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Ο μητρικός όμιλος της κινεζικής Cosco θα επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στην εγκατάσταση υπερσύγχρονων μηχανογραφικών συστημάτων στο Λιμάνι του Πειραιά.

Την υιοθέτηση του παγκόσμιου μοντέλου ανάπτυξης που έχουν για τις ναυτικές τους δραστηριότητες, δηλαδή την ψηφιοποίηση (digitization) όλων των εργασιών, θα επιδιώξει ο όμιλος Cosco για τον ΟΛΠ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κινεζικός όμιλος θα επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να ανανεώσει τις μηχανογραφικές λειτουργίες αλλά και να εισάγει την 4η βιομηχανική επανάσταση στο σύνολο των εργασιών στο Λιμάνι του Πειραιά.

Υπενθυμίζεται ότι πλέον η τεχνητή νοημοσύνη (A/I) αποτελεί την νέα τάση στα logistics των λιμανιών. Oι ψηφιακές πλατφόρμες όπως αυτή που έχει προωθήσει η Cosco και στο ναυτικό χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης (NYSHEX) αποτελούν την νέα τάση στις cargo εμπορευμεταφορές.

Εν τω μεταξύ, έντονα ανοδικά κινείται ο τομέας της κρουαζιέρας. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία εννεαμήνου 2019, ο τομέας κρουαζιέρας για το λιμάνι του Πειραιά παρουσίασε αύξηση περίπου 14,6% σε σχέση με το 2018, ενώ άνοδο 18,2% σημείωσε το homeporting (αφίξεις-αναχωρήσεις από το λιμάνι του Πειραιά) που έχει και τα μεγαλύτερα οφέλη για την εθνική οικονομία. Επισημαίνεται ότι και από τις προκρατήσεις για το 2020 και το 2021 η θετική τάση συνεχίζεται για το λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 70,6 εκατ. ευρώ έναντι 63,5 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 11,2% ( 7,1 εκατ. Ευρώ ). H μεταβολή αυτή, οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εσόδων από το αντάλλαγμα παραχώρησης των προβλητών ΙΙ+ΙΙΙ (+18,6%), των εσόδων από δεξαμενισμούς (+41,2%), και των εσόδων από την κρουαζιέρα (+14,6%).

Τα κέρδη προ φόρων στο εξάμηνο ανέρχονται σε 21,9 εκατ. ευρώ και είναι αυξημένα κατά 17% σε σχέση με τα 18,7 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2018 και τα κέρδη μετά από φόρους ανέρχονται σε 15,9 εκατ. ευρώ έναντι 13,3 εκατ. ευρώ το εξάμηνο του 2018 (μεταβολή + 20%).

Οι επενδύσεις

Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) ενέκρινε επενδύσεις του ΟΛΠ συνολικού ύψους 611,8 εκατ. ευρώ, που καλύπτουν όλους τους τομείς δραστηριοτήτων της εταιρείας και θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη της τοπικής και εθνικής οικονομίας.

Τον Οκτώβριο, ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang δήλωσε ότι «ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα αναμονής λάβαμε την έγκριση να προχωρήσουμε στην υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων που θα καταστήσουν τον Πειραιά το σημαντικότερο λιμάνι της Μεσογείου και θα δημιουργήσουν ακόμη περισσότερες νέες θέσεις εργασίας. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι αρμόδιες αρχές θα επανεξετάσουν σύντομα και την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ως μία μεγάλη επένδυση που θα εδραιώσει το λιμάνι του Πειραιά στα κορυφαία Container Terminals της Ευρώπης».

Προβληματίζει το Χονγκ Κονγκ

Οι παρατεταμένες πολιτικές αναταραχές στο Χονγκ Κονγκ φαίνεται ότι έχουν αρχίσει να προβληματίζουν την Cosco Shiping, βασική μέτοχο του ΟΛΠ, η οποία θα εξετάσει το ενδεχόμενο μεταφοράς της έδρας στην περίπτωση που αλλάξουν οι πολιτικές και οικονομικές συνθήκες στο Χονγκ Κονγκ , σύμφωνα με διεθνές πρακτορείο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο Πειραιάς «χτυπάει» την Βαλένθια για την 5η θέση λιμανιών της Ευρώπης

Στόχος της Cosco είναι να αναδείξει το λιμάνι του Πειραιά τρίτο στην Ευρώπη, κάτι που μπορεί να γίνει, εάν εγκριθεί η κατασκευή της τέταρτης προβλήτας διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, έργο 300 εκατ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Σβήνουν» σε 5 χρόνια οι 6 στις 10 startups

Ο δύσκολος κόσμος της νεοφυούς επιχειρηματικότητας: ακόμη και καλές ιδέες δεν φτάνουν σε επιτυχημένη επιχειρηματική υλοποίηση. Ελάχιστες επιχειρήσεις επιζούν ύστερα από 10 χρόνια και εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θρίλερ στη ναυτιλία με 15 «δεμένα» τάνκερ της Cosco

Οι αμερικανικές κυρώσεις σε 15 δεξαμενόπλοια της Cosco κρατούν ψηλά τα ναύλα παγκοσμίως, αλλά οι εφοπλιστές φοβούνται ότι ενδεχόμενη μεταστροφή της αμερικανικής πολιτικής θα προκαλέσει νέα «βουτιά» τιμών.