Σχεδόν όλοι οι επιχειρησιακοί τομείς του ΟΛΠ κινήθηκαν ανοδικά το 2024 με αποτέλεσμα το λιμάνι του Πειραιά να σημειώσει ιστορικά ρεκόρ τζίρου και κερδών.
Το success story των Κινέζων με τον ΟΛΠ αρχίζει το 2016 όταν η Cosco ανέλαβε τις τύχες του λιμανιού. Από τότε τα έσοδα και τα κέρδη έχουν σταθερά ανοδική πορεία και τα μερίσματα των μετόχων χρόνο με το χρόνο αυξάνονται προς όφελος της Cosco που ελέγχει το 67%, αλλά και προς όφελος του Υπερταμείου που κατέχει το 7,14% και των μετόχων της ελεύθερης διασποράς που αντιπροσωπεύουν περίπου το 26% του μετοχικού κεφαλαίου.
Παράλληλα, οι ταμειακές ροές του ΟΛΠ όλα αυτά τα χρόνια έχουν επιτρέψει στο management να δημιουργήσει ένα ισχυρό ταμείο που στο τέλος του 2024 έφτασε τα 204 εκατ. ευρώ και μάλιστα τον Μάρτιο του 2025 η διοίκηση εξόφλησε το σύνολο των δανειακών της υποχρεώσεων ύψους 26 εκατ. ευρώ για να μην έχει χρηματοοικονομικά έξοδα.
Στα διαγράμματα που παρατίθενται φαίνονται τα μερίσματα που έχει διανείμει η επιχείρηση από το 2014 και οι μερισματικές αποδόσεις που έχει προσφέρει με αποκορύφωμα την απόφαση για διανομή μερίσματος 1,92 ευρώ από τα κέρδη του 2024 που συνιστά μερισματική απόδοση 6,4%.

Επίσης, ψηλά παραμένει και το pay ratio, δηλαδή το ποσοστό του μερίσματος επί των καθαρών κερδών που από το 50% του 2023 έφτασε το 55% το 2024. αφού θα διανεμηθεί μέρισμα αξίας 48 εκατ. ευρώ.

Οι υπεραξίες που καταγράφουν οι Κινέζοι της Cosco
Οι Κινέζοι τον Αύγουστο του 2016 απέκτησαν σε πρώτη φάση το 51% του ΟΛΠ έναντι 280,5 εκατ. ευρώ και τον Οκτώβριο του 2021 το υπόλοιπο 16% έναντι 88 εκατ. ευρώ. Συνολικά έδωσαν 368,5 εκατ. ευρώ και σήμερα με κεφαλαιοποίηση 912 εκατ. ευρώ το ποσοστό τους αποτιμάται στα 611 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα από τα μερίσματα που έχει διανείμει ο ΟΛΠ από το 2016 έως σήμερα ύψους 164 εκατ. ευρώ έχουν εισπράξει τα 110 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η μετοχή από το 2016 έως σήμερα έχει καταγράψει υπεραξίες της τάξης του 170%.
Το 2024 ο τζίρος του ΟΛΠ ενισχύθηκε κατά 5% στα 231 εκατ. ευρώ, τα κέρδη ebitda διαμορφώθηκαν στα 129,4 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 11,6% και και τα καθαρά κέρδη στα 87,4 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 30,8% σε σχέση με το 2023. Το περιθώριο κέρδους ebitda έχει ανέλθει στο 56%.
Όλοι οι επιχειρησιακοί τομείς (Σταθμός διακίνησης αυτοκινήτων, κρουαζιέρα, Προβλήτας Ι, ακτοπλοΐα, ναυπηγοεπισκευή) κινήθηκαν ανοδικά, εκτός από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που μισθώνει ο ΟΛΠ στη ΣΕΠ ΑΕ οι οποίοι απέδωσαν μικρότερο αντάλλαγμα λόγω της μειωμένης διακίνησης φορτίων, κυρίως στο πρώτο εξάμηνο.
Η Cosco έχει δεσμευτεί από τη σύμβαση παραχώρησης για επενδύσεις με κόστος αναφοράς 293 εκατ. ευρώ την πρώτη επενδυτική περίοδο και άλλες 56 εκατ. για τη δεύτερη επενδυτική περίοδο. Εως το τέλος του 2024 το σωρευτικό επενδυτικό ποσό έφτασε τα 168 εκατ. ευρώ που αφορούν κατά 96,2 σε ολοκληρωμένα έργα, κατά 57,7 εκατ. σε έργα υπό εκτέλεση και κατά 14,4 εκατ. σε προκαταβολές. Επίσης έχουν ολοκληρωθεί και οικειοθελείς επενδύσεις 58,2 εκατ. ευρώ.