ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ο λαβύρινθος των τηλεπικοινωνιών: 1.500 πακέτα, 90.000 συνδυασμοί

Αυξήσεις στα πάγια των περισσότερων συμβολαίων κατά 11,4%, αλλά και μεγάλη αύξηση του δωρεάν χρόνου ομιλίας καταγράφει η ετήσια έκθεση της Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών.

Μία ιδέα για την αδυναμία να συγκριθεί το κόστος των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, ειδικά στην κινητή τηλεφωνία, στην Ελλάδα δίνει η ετήσια έκθεση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) για το 2019 που δημοσιοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες. Σύμφωνα με την έκθεση, από τα στοιχεία που καταχώρησαν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι στο Παρατηρητήριο Τιμών ή αλλιώς Pricescope της ΕΕΤΤ, στο τέλος του 2019 διέθεταν εμπορικά κοντά στα 1.500 προϊόντα / πακέτα, που ήταν αυξημένα κατά 24% σε σχέση με το 2018.

Τα προϊόντα αυτά περιλάμβαναν περίπου 90.000 δυνατούς και δυναμικά παραγόμενους συνδυασμούς (προϊοντικές λύσεις) βασικών και πρόσθετων προϊόντων, καθώς και προσφορών. Η Vodafone Ελλάδος υπερείχε με διαφορά όσον αφορά τον αριθμό των προϊόντων / πακέτων που διέθετε στην αγορά καθώς έφταναν τα 445 στο τέλος του 2019 ενώ ακολουθούσε ο ΟΤΕ και η Cosmote (που καταγράφονται ξεχωριστά από την ΕΕΤΤ), με τρίτη την Wind Hellas και τελευταία την Forthnet.

Το 63% των προγραμμάτων συμβολαίου κινητής τηλεφωνίας αφορούσε πάγια έως και 60 ευρώ τον μήνα, με μέσο όρο τιμής τα 39 ευρώ έναντι 35 ευρώ το 2018 (δηλαδή υπήρξε αύξηση 11,4%), διάμεσο τιμή τα 34 ευρώ (34 ευρώ και το 2018) και ενσωματωμένο χρόνο ομιλίας περί τα 6.000 λεπτά έναντι μόλις 460 λεπτών το 2018, λόγω της αυξημένης μετακίνησης προς προγράμματα με απεριόριστο χρόνο ομιλίας. Το µέσο ετήσιο έσοδο ανά χρήστη (σύνδεση) συμβολαίου και καρτοκινητής ανήλθε το 2019 στα 269 ευρώ (μείωση 0,8% έναντι του 2019) και 68 ευρώ (αύξηση 14,9%) αντίστοιχα. Σε μηνιαία αναγωγή, το σχετικό έσοδο εκτιμάται περίπου σε 22 ευρώ ανά χρήστη συμβολαίου και 5 ευρώ ανά χρήστη καρτοκινητής.

Αλλά και στη σταθερή τηλεφωνία καταγράφονται αυξήσεις: Το μέσο μηνιαίο έσοδο ανά σύνδεση από την παροχή υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας ήταν περίπου 18 ευρώ, στο ίδιο περίπου επίπεδο με το 2018. Όμως το μέσο έσοδο ανά λεπτό εξερχόμενης κλήσης, λαμβάνοντας υπόψη όλους τους τύπους κλήσεων, αυξήθηκε κατά 6% ανερχόμενο σε 0,075 ευρώ το 2019, έναντι 0,07 ευρώ το 2018.

Η έκθεση της ΕΕΤΤ δείχνει και την πορεία της ελληνικής αγοράς τηλεπικοινωνιών την τελευταία δεκαετία. Το 2010 λειτουργούσαν στη χώρα μας 3 εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και 11 σταθερής τηλεφωνίας. Στο τέλος του 2019 οι εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας είχαν περιοριστεί σε τέσσερις (στις τρεις εταιρείες κινητής – ΟΤΕ, Vodafone, Wind – και στην Forthnet). Την ίδια χρονική περίοδο ο αριθμός των εργαζομένων στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών συρρικνώθηκε σημαντικά και από 21.800 το 2010 περιορίστηκε σε 14.900 στο τέλος του 2019. Ο κύκλος εργασιών της αγοράς τηλεπικοινωνιών περιορίστηκε από 7,1 δισ. ευρώ το 2010 σε 5 δισ. ευρώ το 2019 και εκτιμάται πως κινήθηκε στα ίδια επίπεδα και το 2020.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στήριξη από τους παρόχους τηλεπικοινωνιών στους πληγέντες των πυρκαγιών

Οι πάροχοι προσφέρουν δωρεάν στους συνδρομητές τους 1.500 λεπτά ομιλίας και 15 έως 20 GB δεδομένων κινητής. Τα συνεργεία τους βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα να αποκαταστήσουν τα προβλήματα που προκάλεσαν οι πυρκαγιές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο πόλεμος στην κινητή και το παρασκήνιο των μειώσεων

Η πρώτη κίνηση της κυβέρνησης για χαμηλότερες χρεώσεις στα δεδομένα βρήκε στήριξη από την Cosmote και ακολούθησαν Vodafone - Wind. Αναπάντητες έμειναν από την κυβέρνηση οι «αιχμές» των εταιρειών για τους υψηλούς φόρους.
tileorasi-tv-kanalia-leukes perioxes
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ποιος ήταν ο νικητής του 2023 στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης

Οι πάροχοι είδαν τον αριθμό των συνδρομητών να αυξάνεται το 2023 παρά τις οικονομικές προκλήσεις, τον ανταγωνισμό του streaming και την πειρατεία. Ποια ήταν η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αύξηση συνδρομητών.
apple-streaming-tv-tileorasi
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μάχες εκατομμυρίων από Cosmote και Nova στο τερέν του ποδοσφαίρου

Τα τρία «βαριά χαρτιά» του ελληνικού πρωταθλήματος και η διεκδίκηση των δικαιωμάτων από τους δύο μεγάλους παίκτες της αγοράς. Τα μερίδια της συνδρομητικής και οι δυσκολίες στην αντεπίθεση της Nova στην κυρίαρχη Cosmote TV.