ΓΔ: 875.84 0.01% Τζίρος: 81.71 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:55:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Νέο προϊόν ρίχνει η Βίκος στη «μάχη» των sugar free αναψυκτικών

Μεγαλύτερο μερίδιο στα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη, μια αγορά που αναπτύχθηκε με ρυθμό 18% το 2020, διεκδικεί από σήμερα η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, λανσάροντας νέο προϊόν τύπου cola.

Στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά των sugar free προϊόντων, η οποία έχει καταγράψει αύξηση 57% από το 2016 αποτελώντας πλέον το 30% της κατηγορίας των αναψυκτικών, συνεχίζει να επενδύει η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, πιο γνωστή ως Βίκος

Ακολουθώντας τη διεθνή τάση για προϊόντα χωρίς ζάχαρη και άλλες «ενοχοποιημένες» ουσίες, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο στην κουλτούρα του fitness & wellness, η Βίκος έχει δημιουργήσει ένα χαρτοφυλάκιο με sugar free αναψυκτικά, ενώ χθες παρουσίασε την πρώτη ελληνική Cola Zero Sugar, που έχει ως βάση το φυσικό μεταλλικό νερό.

Θυμίζουμε ότι η υπερδεκαετής οικονομική κρίση στη χώρα μας έφερε με έμφαση στο προσκήνιο τα ελληνικά προϊόντα και καθιέρωσε πολλά ελληνικά σήματα -τόσο στον χώρο των αναψυκτικών όσο και ευρύτερα– κάτι που στο παρελθόν δεν γινόταν. Μεγάλοι πολυεθνικοί όμιλοι είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται, εν αντιθέσει με εγχώριες εταιρείες που διεκδίκησαν και κατέκτησαν μερίδια.

Μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον, η εταιρεία Βίκος ξεκίνησε από το 2017 και ολοκλήρωσε το 2020 ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα 25 εκατ. ευρώ με νέες γραμμές παραγωγής, εκσυγχρονισμό εγκαταστάσεων αλλά και δυναμικό άνοιγμα στην κατηγορία των αναψυκτικών, έχοντας την καινοτομία του φυσικού μεταλλικού νερού, ως πρώτη ύλη.

Όπως επισήμανε σε χθεσινή διαδικτυακή παρουσίαση στους δημοσιογράφους ο διευθυντής πωλήσεων και marketing της Βίκος, Κωνσταντίνος Σεπετάς, «πλέον ένας στους τρεις καταναλωτές που αγοράζουν προϊόντα τύπου cola, επιλέγει την κατηγορία zero. Άρα, η είσοδός μας σ’ αυτή την κατηγορία ήταν μια φυσική εξέλιξη, όπως φυσική εξέλιξη ήταν και η αντίστοιχη είσοδός μας στην κατηγορία των αναψυκτικών το 2016».

Η συγκεκριμένη αγορά γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, καθώς το 2020 η κατανάλωση ξεπέρασε τα 50 εκατ. λίτρα με αύξηση 18% σε σχέση με το 2019. Σύμφωνα με τον κ. Σεπετά, η Βίκος, έχοντας να αντιμετωπίσει τη leader Coca Cola αλλά και την Pepsi, έχει «χτίσει» αυτή την τετραετία ένα μερίδιο αγοράς 4,2% στα προϊόντα cola, ενώ συνολικά έχει ποσοστό 5% στην κατηγορία των αναψυκτικών. 

Το νέο προϊόν θα βγει από σήμερα Τρίτη στα ράφια της ΑΒ Βασιλόπουλος και τις επόμενες ημέρες στα καταστήματα αλυσίδων όπως The Mart, My Market, Bazaar, Γέγος κ.α. Σύμφωνα με τον κ. Σεπετά, «η Βίκος Cola Zero Sugar είναι η ελληνική πρόταση, πιο φθηνή στο ράφι, και premium λόγω της βάσης του φυσικού μεταλλικού νερού. Το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας εξέταζε εδώ και δύο χρόνια να βγάλει ένα προϊόν, γευστικά κοντά στον leader της αγοράς που είναι η Coca Cola Zero. Πανευρωπαϊκά είμαστε η πρώτη εταιρεία που παράγει cola με φυσικό μεταλλικό νερό, το οποίο έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε άλατα και δεν χρειάζεται καμιά επεξεργασία, ενώ ξεχωρίζει και για το φυσικό διοξείδιο του άνθρακα πηγής», σημείωσε.

Όπως σημείωσε ο κ. Σεπετάς, «στο DNA μας βρίσκεται η συνεχής προσπάθεια για βελτίωση. Ακούμε τον καταναλωτή και τους πελάτες μας για να βελτιωνόμαστε. Η Coca-Cola σαφώς και είναι ο leader, αποτελεί το πρότυπο και δεν σκοπεύουμε να έρθουμε σε αντιπαράθεση. Στόχος μας είναι να βγάλουμε ένα ισάξιο αν όχι καλύτερο προϊόν. Εκτός από το στοιχείο της ελληνικότητας και της ποιότητας, είμαστε ανταγωνιστικοί και σε επίπεδο τιμής». 

Οριακή μείωση τζίρου το 2020

Σχολιάζοντας την περυσινή χρήση, ο κ. Σεπετάς εκτίμησε πως η Βίκος έκλεισε με οριακή μείωση στον κύκλο εργασιών, «όμως δείξαμε ανθεκτικότητα και είμαστε ευχαριστημένοι δεδομένων των συνθηκών». Τόνισε πως η Βίκος έδειξε ανθεκτικότητα καθώς δεν είχε μεγάλη έκθεση στην κατηγορία HORECA – η οποία είχε κατακόρυφη πτώση το 2020 - ενώ είχε καλή διείσδυση στη μικρή λιανική της γειτονιάς, η οποία αναπτύσσεται ραγδαία όπως σημειώνει. 
Στα 125 εκατ. ευρώ οι συνολικές επενδύσεις την 25ετία

Η Βίκος είναι μια οικογενειακή επιχείρηση που ιδρύθηκε το 1990, αλλά το πρώτο μπουκάλι νερού εμφιαλώθηκε τον Απρίλιο του '92. Μέσα σ’ αυτές τις τρεις δεκαετίες έχει κάνει επενδύεις περίπου 125 εκατ. ευρώ συνολικά, δημιουργώντας 28 γραμμές παραγωγής, 11 γραμμές εμφιάλωσης νερού, 17 γραμμές παραγωγής preforms και πωμάτων, τρία εργοστάσια και δύο logistic centers. Σήμερα απασχολεί περί τα 300 άτομα ως μόνιμους υπαλλήλους – πέραν των εποχικών.

Τα εργοστάσια της Βίκος, μετά και τις νέες επενδύσεις είναι τα πλέον σύγχρονα στην Ελλάδα στο χώρο της εμφιάλωσης νερού, ενώ η καινούρια γραμμή στην Περίβλεπτο, παράγει 81.000 μπουκάλια (0,5 λίτρου) την ώρα. Είναι η πρώτη εταιρεία του χώρου που έλαβε τις πιο αυστηρές πιστοποιήσεις από διεθνείς φορείς για τη διάρθρωση και λειτουργία της σε όλα τα επίπεδα, ενώ είναι η πρώτη εταιρεία του κλάδου της που έχει πιστοποιητικό HACCP με πρώτη πιστοποίηση από το Φεβρουάριο του 2000.  

Λειτουργεί τρία υπερσύγχρονα εργοστάσια με καθετοποιημένη παραγωγή. Τα δύο εργοστάσια παράγουν εμφιαλωμένα νερά και αναψυκτικά και βρίσκονται στα παραδοσιακά και αυστηρά προστατευόμενα Ζαγοροχώρια, ενώ το τρίτο εργοστάσιο, η PETCOM Plastics, βρίσκεται στη ΒΙΠΕ Ιωαννίνων και παράγει πλαστικά προπλάσματα (preforms) από PET και πώματα. Επίσης, διαθέτει δικά της κέντρα logistics στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 

Τα οικονομικά στοιχεία του 2019

Το 2019 η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων είχε κύκλο εργασιών 79,118 εκατ. ευρώ, έναντι 74,744 εκατ. ευρώ το 2018, 70,574 εκατ. ευρώ το 2017 και 67,721 εκατ. ευρώ το 2016. Τα καθαρά μετά φόρων κέρδη του 2019 έφτασαν στα 12,80 εκατ. ευρώ, έναντι 8,62 εκατ. ευρώ το 2018. 

Στο τέλος του 2019 τα καθαρά ταμιακά διαθέσιμα ήταν 25,37 εκατ. ευρώ, έναντι 18,76 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2018. Το σύνολο του ενεργητικού στο τέλος του 2019 έφτανε στα 132,11 εκατ. ευρώ, έναντι 120,12 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Τέλος, το σύνολο της καθαρής θέσης στο φινάλε του 2019 ήταν στα 103,56 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων έφτανε στα 28,54 εκατ. ευρώ. 
 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

PotPan: Βιομηχανία έτοιμων γευμάτων με θεαματικό ρυθμό ανάπτυξης

Με μέσο ρυθμό 30% αυξάνει τον τζίρο της την τελευταία πενταετία η Potpan, ενώ τον υπερδιπλασίασε σε μια διετία. Συνταγή επιτυχίας η μεσογειακή διατροφή και η τεχνογνωσία στη βιομηχανοποίηση της παραγωγής.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πλαστικά Θράκης: Στην κορυφή της Ευρώπης στις μάσκες υψηλής προστασίας

Με νέα επένδυση ο ελληνικός βιομηχανικός όμιλος εισέρχεται με αξιώσεις σε νέα κατηγορία χειρουργικών μασκών. Εκτόξευση κατά 463% της κερδοφορίας το 2020 με διαφοροποίηση του μείγματος προϊόντων.
ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ-ΑΠΕ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Πράσινο» στοίχημα του Μαρινάκη: Παίρνει έως 5% της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

Ο ισχυρός εφοπλιστής «βγάζει στη στεριά» κεφάλαια για να αποκτήσει συμμετοχή στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Placement μετοχών από τον Γ. Περιστέρη στα 13 ευρώ, αντλεί ρευστότητα για αγορά μετοχών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Ηλεκτρίστηκε» η μετοχή της ΔΕΗ: άλμα 532% - Τι εκτιμούν οι αναλυτές

Κορυφαία σε απόδοση από τα χαμηλά του περασμένου Μαρτίου η μετοχή της ΔΕΗ, ενώ τον Απρίλιο του 2019 είχε διολισθήσει ως τα 1,20 ευρώ. Πείθουν την αγορά η οικονομική εξυγίανση και η «πράσινη» στροφή.