ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Θυσίασε κερδοφορία η Βίκος και πέτυχε πωλήσεις άνω των 100 εκατ.

Ανατιμήσεις μόνο 8% το 2022 και μηδενικές το 2023 από την ηπειρωτική βιομηχανία εμφιαλωμένου νερού και αναψυκτικών, παρά την τεράστια αύξηση του κόστους παραγωγής. Στόχος, να συνεχίσει να αυξάνει τα μερίδιά της στην αγορά.

Με μεγάλη απώλεια κερδοφορίας, η Βίκος ΑΕ κατόρθωσε στη διάρκεια του περασμένου χρόνου να διατηρήσει τους όγκους πωλήσεων και τα μερίδια αγοράς της. Πράγματι η εταιρεία το 2022 «έσπασε» στις πωλήσεις της το «φράγμα» των 100 εκατ. ευρώ. Εφέτος η διοίκηση της εταιρείας ακολουθώντας την εμπορική πολιτική των μηδενικών ανατιμήσεων και εκτιμά ότι θα επιτύχει διψήφιο ποσοστό ανόδου των πωλήσεων της. Παράλληλα, ένα χρόνο μετά από το λανσάρισμα του φρουτοποτού pink grapefruit, το προϊόν βρίσκεται στη δεύτερη θέση της κατηγορίας του.

Ειδικότερα η ηπειρώτικη βιομηχανία εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στη διάρκεια του 2022 έκανε ανατιμήσεις μόνο 8%, ενώ οι κοστολογικές επιβαρύνσεις σε ηλεκτρική ενέργεια και υλικών συσκευασίας αυξήθηκαν σε τριψήφιο ποσοστό –ο Κων. Σεπετάς Chief Marketing Officer της εταιρείας έκανε λόγο για αύξηση 300%. Ωστόσο, αυτό, όπως είναι προφανές, λειτούργησε σε βάρος της κερδοφορίας της.

Ο ίδιος απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε χθες ότι η απώλεια των κερδών ανήλθε στο 70%. Έτσι, όμως, έγινε δυνατή η διατήρηση των μεριδίων αγοράς και του όγκου των πωλήσεων της. Σημείωσε επίσης πως οι πωλήσεις της Βίκος ΑΕ ανήλθαν στα 100,7 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά οι πωλήσεις του ομίλου κινήθηκαν μεταξύ 120 και 125 εκατ. ευρώ.

Εν τω μεταξύ εφέτος, όπως ανέφερε ο κ. Σεπετάς, η εταιρεία δεν έχει κάνει και δεν πρόκειται να κάνει ανατιμήσεις, την ίδια στιγμή κατά την οποία οι πολυεθνικοί όμιλοι στην αγορά προχώρησαν σε ανατιμήσεις από 12% ως και 14%. Κατ΄ αυτό τον τρόπο, η διοίκηση εκτιμά ότι ο ρυθμός ανάπτυξης θα κινηθεί περί το 20%.

Αναφορικά με το pink grapefruit, είπε πως το 2022 το μερίδιο του στο σύνολο της αγοράς ανήλθε στο 13,4%, ενώ τον Ιανουάριο του 2023 το μερίδιο του έφτασε στο 18,6% και βρέθηκε στη δεύτερη θέση. Στη κατηγορία των σούπερ μάρκετ το 2022 ήταν στην Τρίτη θέση με μερίδιο 12,3% και τον Ιανουάριο έφτασε στο 18,7%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος στο διάστημα της τελευταίας διετίας προχώρησε επενδύσεις ύψους 28 εκατ. ευρώ. Όπως τόνισε ο κ. Σεπετάς, «η επένδυση για την εφαρμογή του αποσπώμενου καπακιού φτάνει τα 6 εκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνει τη νέα state – of –the – art γραμμή παραγωγής στην Petcom Plastics στη BΙ.ΠΕ Ιωαννίνων καθώς και την αναβάθμιση δύο γραμμών στο εργοστάσιο παραγωγής αναψυκτικών KRONES στο Καλπάκι Ιωαννίνων».

Ο κ. Σεπετάς αναφερόμενος στον κλάδο επεσήμανε ότι υπάρχει μεγάλη κινητικότητα και σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «το μέσο εμφιαλωτήριο είναι ζημιογόνο σε μεγάλο βαθμό».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Ισχυρή αναπτυξιακή πορεία με «όπλο» την ιδιωτική ετικέτα

Πενταπλασιασμό της λειτουργικής κερδοφορίας από το 2021 έχει επιτύχει η γαλακτοβιομηχανία χάρη στη στροφή στην παραγωγή γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας που της έδωσε την πρώτη θέση στην αγορά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση τζίρου 23% για την ΕΒΟΛ το 2023, «πονοκέφαλος» η αύξηση κόστους

Μεγάλη αύξηση των δαπανών για ζωοτροφές έχουν προκαλέσει οι πλημμύρες στη Θεσσαλία. Η συνεταιριστική βιομηχανία ΕΒΟΛ στηρίζει τους κτηνοτρόφους με ζωοτροφές και αυξημένες τιμές αγοράς του γάλακτος.