ΓΔ: 1422.03 0.31% Τζίρος: 355.01 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Νίκησε το μοναστήρι στο δικαστήριο, παγώνει μεγάλο έργο του ΑΔΜΗΕ

Το Πρωτοδικείο Καλαβρύτων αποφάσισε υπέρ της Ιεράς Μονής Αγίων Θεοδώρων κι έτσι μπαίνει και πάλι στον «πάγο» η συνέχιση των έργων για τον Δυτικό Διάδρομο που θα συνδέσει την Πελοπόννησο με την υπερυψηλή τάση.

Την παύση των εργασιών για την διέλευση των πυλώνων δύο πυλώνων της γραμμής Υπερυψηλής Τάση (400 kV) αποφάσισε σήμερα το δικαστήριο μετά τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε καταθέσει η μοναστική κοινότητα των Αγίων Θεοδώρων Αροανίας κατά του ΑΔΜΗΕ. Δίνεται προθεσμία 60 ημερών για την άσκηση τακτικής αγωγής. Από την πλευρά του ΑΔΜΗΕ δεν υπάρχει ακόμα αντίδραση. 

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του kalavrytanews.com τα ασφαλιστικά μέτρα συζητήθηκαν μετά από πολύμηνη καθυστέρηση εξαιτίας των περιορισμών στη λειτουργία των δικαστηρίων εν μέσω της πανδημίας covid-19. Για τους δύο μήνες που μεσολάβησαν από την κατάθεση των ασφαλιστικών μέτρων ίσχυε η προσωρινή διαταγή αναστολής των εργασιών κατασκευής.

Η απόφαση του Πρωτοδικείου Καλαβρύτων που εξεδόθη αναφέρει: 

Απαγορεύει προσωρινά στις καθ’ ων την εγκατάσταση, στα πλαίσια υλοποίησης του έργου «ΚΥΤ Πάτρας – ΚΥΤ Μεγαλόπολης», των με αριθμούς 146 και 147 πυλώνων στήριξης της εναέριας γραμμής μεταφοράς ενέργειας, στον περιβάλλοντα χώρο της Ι. Μ. Αγίων Θεοδώρων Αροανίας, κατά τρόπο που να προκαλεί αισθητική βλάβη στο πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον της που τελούν σε αδιάσπαστη ενότητα, τους οποίους προτίθενται να τοποθετήσουν στις θέσεις «Σέρφουλα», σε απόσταση 500 μ. βορειοδυτικά από το κτίριο του μοναστηριού και «Άγιος Κωνσταντίνος», σε απόσταση 370 μ. δυτικά από το Παλαιομονάστηρο.

Απειλεί σε βάρος εκάστης των καθ’ ων χρηματική ποινή ύψους δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ, διαιρετά και ισομερώς υπέρ κάθε αιτούσας, για κάθε ημέρα παράβασης της παρούσας. Τάσσει προθεσμία εξήντα (60) ημερών από τη δημοσίευση της παρούσας για την άσκηση τακτικής αγωγής.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο αυτό κρίνεται κρίσιμο για την ενεργειακή ευστάθεια της Πελοποννήσου, αναφέρουν πηγές του ΑΔΜΗΕ. Αποτελεί προϋπόθεση για να ξεκλειδώσουν επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ που έχουν ήδη δρομολογηθεί στην περιοχή προς όφελος της πράσινης ανάπτυξης. Είναι χαρακτηριστικό ότι το βραχυκύκλωμα που σημειώθηκε στο Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Κουμουνδούρου και προκάλεσε μπλακ άουτ σε πολλές περιοχές της χώρας, μεταξύ αυτών και σε αρκετές περιοχές της Πελοποννήσου, συνδέεται και με το συγκεκριμένο έργο. Μάλιστα, αν είχε προχωρήσει ο Δυτικός Διάδρομος η Πελοπόννησος δεν θα καταλάβαινε τίποτα από το μπλακ άουτ αυτό.  

Το έργο παραμένει «κολλημένο» εδώ και μήνες ενώ στα μέσα Δεκεμβρίου ο ΑΔΜΗΕ κατέθεσε αίτηση ανάκλησης της προσωρινής διαταγής παύσης των εργασιών στον Δυτικό Διάδρομο Πελοποννήσου, τονίζοντας ότι η καθυστέρηση του έργου θέτει σε κίνδυνο την ενεργειακή ασφάλεια της Πελοποννήσου.

Αυτό που προκαλεί προβληματισμό, σύμφωνα με τις πηγές του ΑΔΜΗΕ, είναι γιατί οι μοναχές δεν λειτουργούν μέσα στο θεσμικό πλαίσιο που προβλέπεται από τη νομοθεσία, όπως κάνουν οι φορείς της Πολιτείας και των πολιτών που διαφωνούν με τον σχεδιασμό ενός έργου υποδομής. Οι διαφωνίες αυτές εκφράζονται με προσφυγές στο στάδιο της αδειοδότησης ενός έργου, οι οποίες στη συνέχεια εξετάζονται από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Όχι αφού το έργο έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό 98% -όπως συμβαίνει με τον Δυτικό Διάδρομο.

Οι εν λόγω μοναχές αποφάσισαν να κινηθούν εκτός πλαισίου, ποντάροντας στη στρατηγική του αιφνιδιασμού. Στις 25 Νοεμβρίου, τα συνεργεία του αναδόχου του ΑΔΜΗΕ ξεκίνησαν τις εργασίες στην περιοχή και οι μοναχές έδωσαν το «παρών» και αυτή τη φορά, τοποθετώντας τα οχήματά τους μπροστά στα μηχανήματα εκσκαφής, σε μια προσπάθεια να εμποδίσουν την ολοκλήρωση του έργου. Το αποτέλεσμα ήταν ο ανάδοχος να καταθέσει μήνυση την ίδια ημέρα κατά των μοναχών, οι οποίες τελικά υποχώρησαν, μάλλον προκειμένου να αποφύγουν το Αυτόφωρο.

Πολλοί εκτιμούν ότι οι συγκεκριμένες μοναχές επιλέγουν να δημιουργήσουν κρίση στην ολοκλήρωση του έργου, προσβλέποντας σε κάποια πολιτική παρέμβαση για την ακύρωση της επένδυσης. Αυτό θα συμπαρέσυρε πολλές και σημαντικές επενδύσεις ΑΠΕ στην περιοχή, προκαλώντας σειρά από προβλήματα:

  1. Η Μεγαλόπολη δεν μπορεί να λειτουργήσει στην μέγιστη ισχύ των 800 MW.
  2.  Διαιωνίζονται τα προβλήματα που έχουν εμφανιστεί στην εφαρμογή του Target Model και σχετίζονται με τον κορεσμό της Πελοποννήσου.
  3. Η Πελοπόννησος παραμένει «κορεσμένη» για επενδύσεις πράσινης ενέργειας και τα έργα ΑΠΕ που έχουν ήδη πάρει προσφορές σύνδεσης με τον όρο ηλέκτρισης της γραμμής αυτής δεν θα μπορούν να συνδεθούν και να λειτουργήσουν.
  4. Για το διάστημα που παραμένει «παγωμένο» το έργο (από τον Σεπτέμβριο 2019) ο Διαχειριστής δεν λαμβάνει έσοδα, καθώς για να γίνει αυτό θα πρέπει η νέα γραμμή να τεθεί σε λειτουργία. Για τον ίδιο λόγο, το Δημόσιο πλήττεται διπλά, αφού δεν εισπράττει ούτε φορολογικά έσοδα για την ίδια επένδυση και αυτές που το συνοδεύουν.

«Το πρόβλημα δεν είναι του ΑΔΜΗΕ, είναι ολόκληρης της χώρας. Γιατί μεγάλα έργα υποδομών, με σημαντικά οφέλη για την κοινωνία και το περιβάλλον, κινδυνεύουν να σταματήσουν ανά πάσα στιγμή. Ακόμη και όταν έχουν ολοκληρώσει όλα τα στάδια της αδειοδότησης τους, συμπεριλαμβανομένης της ΑΕΠΟ που αποτελεί τη βασική άδεια για μεγάλα έργα υποδομής στη χώρα. Τέτοιου είδους φαινόμενα έχουν ολέθριες οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνέπειες συνολικά για τη χώρα», καταλήγουν οι πηγές του ΑΔΜΗΕ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Manousakis-Manos-ADMHE
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μανουσάκης: Πόσο αναγκαία είναι η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης - Αττικής

Ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ σε συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Κρήτη υπογράμμισε τη νευραλγική σημασία της έγκαιρης ολοκλήρωσης της νέας γραμμής.
ADMHE
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΔΜΗΕ: Συνάντηση με τον διαχειριστή της Κύπρου για την ηλεκτρική διασύνδεση

Στη συνάντηση συζητήθηκε ο σχεδιασμός των επόμενων ενεργειών για την υλοποίηση του έργου συμπεριλαμβανομένων και τεχνικών θεμάτων και τα επόμενα βήματα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ Great Sea Interconnector.