ΓΔ: 1423.42 0.41% Τζίρος: 27.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:26:13 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Πώς σώθηκε η παρτίδα το α' τρίμηνο στο δίκτυο του ομίλου Φουρλή

Τα καταστήματα IKEA και Intersport έπιασαν το 90% των περυσινών πωλήσεων, ενώ η κερδοφορία του ομίλου θα είναι καλύτερη από την περσινή. Στην Ελλάδα, μέσα σε 13 ημέρες τον Ιανουάριο καλύφθηκε σχεδόν ολόκληρος ο τζίρος του α' τριμήνου 2020.

Η περαιτέρω ενίσχυση της πολυκαναλικής προσέγγισης, μέσω της επέκτασης των δικτύων καταστημάτων καθώς και της ενίσχυσης της ψηφιακής παρουσίας, η προσθήκη μίας νέας δραστηριότητας στην λιανική αλλά και ο εξορθολογισμός της δραστηριότητας στην Τουρκία είναι μερικές από τις προτεραιότητες του ομίλου Φουρλή για το τρέχον έτος. Όπως ανέφερε η διοίκηση του ομίλου κατά την διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης προς τους θεσμικούς επενδυτές, οι προοπτικές για το 2021 προσφέρουν συγκρατημένη αισιοδοξία, καθώς το 2020 επετεύχθη σε σημαντικό βαθμό η επιτυχής μετάβαση του ομίλου στο μέλλον, με ταυτόχρονη μείωση του δανεισμού του. 

Κλείνοντας το 2020 με ταμειακά διαθέσιμα ύψους 150 εκατ ευρώ, ο όμιλος Φουρλή πέτυχε επιπλέον να περιορίσει τις απώλειες στα περιθώρια κερδοφορίας, τόσο της IKEA όσο και της Intersport, αλλά και να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις αρρυθμίες που παρουσιάστηκαν στην διάρκεια του προηγούμενου έτους σε ό,τι αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα των δικτύων που αναπτύσσει. Επωφελούμενος από τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης, συνολικού ύψους 70 εκατ ευρώ, αλλά και προχωρώντας σε επαναδιαπραγματεύσεις για τις μισθώσεις που διατηρεί με περισσότερους από 100 συνεργάτες, στο σύνολο των χωρών όπου δραστηριοποιείται, ο όμιλος είδε στο τέλος του έτους το περιθώριο κερδοφορίας της ΙΚΕΑ να μειώνεται ελαφρώς, σε 41% από 42% πέρσι, και της Intersport αντίστοιχα σε 42% από 47%, διαφορά που αποδίδεται στην έντονη εποχικότητα των ειδών της, τα οποία με την σειρά τους κατέστησαν αναγκαία τα γενναία discounts. 

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, κ. Α. Πεταλά, το πρώτο τρίμηνο του 2021 θα κλείσει με τον όμιλο να έχει πραγματοποιήσει το 90% του τζίρου του αντίστοιχου περσινού τριμήνου, ενώ σε επίπεδο κερδών μετά τους φόρους η εικόνα θα είναι καλύτερη από την περσινή. Όπως ο ίδιος εξήγησε, οι εντυπωσιακές για την συγκυρία επιδόσεις αποδίδονται σε πολλούς παράγοντες: την εκτίναξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, κατά 2,5 φορές σε ό,τι αφορά την ΙΚΕΑ και κατά 5 φορές για την Intersport, αλλά και στο γεγονός ότι σε χώρες όπως η Ρουμανία και η Κύπρος, τα περιοριστικά μέτρα για το εμπόριο έμειναν σε ισχύ για λιγότερο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο πιθανώς αφορά στη χώρα μας καθώς, στις 13 ημέρες λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων μέσα στον Ιανουάριο, πραγματοποιήθηκε σχεδόν ολόκληρος ο περσινός τζίρος, αποδεικνύοντας την διάθεση του καταναλωτικού κοινού για αγορές. 

Ο CEO του ομίλου Φουρλή επεσήμανε επίσης τις σημαντικές ευκαιρίες που ανοίγονται σε ό,τι αφορά την ανεύρευση νέων καταστημάτων σε προνομιακά σημεία, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το νέο κατάστημα Intersport που θα ανοίξει το επόμενο διάστημα στο Περιστέρι, ενώ νέες προσθήκες θα αποτελέσουν καταστήματα Intersport σε Κύπρο και Ρουμανία αλλά και ενός σημείου Athlete’s Foot στο κέντρο της Αθήνας. Περαιτέρω, υπογράμμισε ότι στόχος είναι το άνοιγμα τουλάχιστον δύο outlets για τις αλυσίδες Athlete’s Foot και Intersport, σε Θεσσαλονίκη και Βουκουρέστι αρχικά, και εν συνεχεία αλλού, καθώς και η ανακαίνιση περί των 12 σημείων της τελευταίας, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν. 

Σε ό,τι αφορά την ΙΚΕΑ, προβλέπεται σε μεσο-μακροπρόθεσμη βάση η μείωση του εμβαδού των καταστημάτων που διατηρεί σε Λάρισα και Ιωάννινα στο μισό, (από 20.000 σε 10.000 τμ) ώστε να αντανακλούν τις σύγχρονες ανάγκες των συγκεκριμένων περιοχών. Περαιτέρω, δύο νέα σημεία της σουηδικής αλυσίδας θα προστεθούν το προσεχές διάστημα στην Αθήνα και την Σόφια, με το σύνολο των προγραμματισμένων νέων ανοιγμάτων να αγγίζει τα 5 σε βάθος διετίας.

Φέτος θα ενεργοποιηθεί και η δραστηριότητα της Trade Estates, στην οποία θα περιέλθουν ακίνητα συνολικής αξίας περί των 190 εκατ. ευρώ και η οποία θα συμβάλει στην ενίσχυση της αξίας του ομίλου μέσω της απόκτησης ακινήτων αλλά και επενδύοντας σε υποδομές e-commerce. Ο όμιλος έχει υπολογίσει συνολικό capex 23 εκατ ευρώ για φέτος, με τουλάχιστον 11 εκατ ευρώ να διοχετεύονται προς την αναβάθμιση του κέντρου logistics που διατηρεί στα Οινόφυτα (ήδη έχουν διατεθεί 3,5 εκατ ευρώ). Επιπλέον, 5,5 εκατ ευρώ αφορούν στην απόκτηση των οικοπέδων σε Ηράκλειο και Πάτρα, για την άνοιγμα μεσαίου μεγέθους καταστημάτων ΙΚΕΑ.

Τέλος, η διοίκηση του ομίλου παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις στην γειτονική Τουρκία, έχοντας ήδη σχηματίζει πρόβλεψη ύψους 3 εκατ ευρώ. Με δεδομένο ότι η υποτίμηση της τουρκικής λίρας έχει καταστήσει τα είδη των αλυσίδων Intersport (17 σημεία) και Athlete’s Foot (3 σημεία) σχεδόν premium αξίας, ο όμιλος έχει προχωρήσει στο κλείσιμο πέντε καταστημάτων και προγραμματίζει τον τερματισμό ακόμη 5 φέτος, επιθυμώντας να εξυγιάνει το δίκτυό του, αλλά και ενισχύοντας παράλληλα την ψηφιακή του παρουσία. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΙΚΕΑ - The Mall Athens
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος Φουρλή: Οι πυλώνες ανάπτυξης στα ακίνητα και τη λιανική

Επενδύσεις σε εμπορικά πάρκα και κέντρα logistics μέσω της Trade Estates, τέλος έτους ή αρχές του 2023 η δημόσια εγγραφή. Τα νέα καταστήματα Holland & Barrett και οι κινήσεις για IKEA και Intersport. Πώς θα κινηθούν τα μεγέθη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αποδίδει καρπούς η στρατηγική της Nike για απευθείας πωλήσεις

Εκτόξευση των ηλεκτρονικών πωλήσεων της αμερικανικής εταιρείας κατά 54% το α' τρίμηνο, ενώ «πάγωσε» η αύξηση των πωλήσεων χονδρικής. Διατηρούν συνεργασία οι Intersport και Athlete’s Foot του ομίλου Φουρλή.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δυναμική ανάκαμψη πωλήσεων της Fourlis, ώθηση από τα καταστήματα IKEA

Διψήφιο ποσοστό αύξησης τζίρου για τον όμιλο «βλέπει» φέτος η Pantelakis Securities, ενώ η επάνοδος στα μεγέθη του 2019 εκτιμάται ότι θα έλθει το 2022. Επιστροφή στα κέρδη φέτος και τριπλασιασμός το 2022.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες φίρμες στα πολυκαταστήματα Attica, διψήφια αύξηση πωλήσεων το 2023

Διεύρυνση εμπορικών συνεργασιών με νέα διεθνή brands, τόσο στην ένδυση όσο και στα καλλυντικά. Μέχρι τον Σεπτέμβριο η ριζική ανακαίνιση του Attica στο Golden Hall. Αύξηση πωλήσεων 12% και καθαρών κερδών 25% το 2023.