ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:26:34 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Εκδίδει ομόλογο στο Χρηματιστήριο η ναυτιλιακή CostaMare

Υπενθυμίζεται ότι η προσπάθεια της Costamare Shipping Co S.A. για έκδοση ομολόγου στο Χ.Α. είχε αρχίσει το καλοκαίρι του 2017, όμως λόγω της ευρύτερης κρίσης στην αγορά κρίθηκε ότι θα ήταν καλύτερο να γίνει σε μεταγενέστερο χρόνο.

«Πράσινο φως» στο ενημερωτικό δελτίο της Costamare, για το πρώτο ομόλογο ελληνικής εταιρείας της Ναυτιλίας μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών, άναψε το Διοικητικό Συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει:

«Το Διοικητικό Συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς κατά την 912η/12.5.2021 συνεδρίασή του ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της εταιρίας με την επωνυμία «COSTAMARE PARTICIPATIONS PLC» για τη δημόσια προσφορά και την εισαγωγή για διαπραγμάτευση άυλων, κοινών, ανώνυμων ομολογιών της στην κατηγορία τίτλων σταθερού εισοδήματος της ρυθμιζόμενης αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών, με έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου και την εγγύηση της «COSTAMARE INC.».

Η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Costamare Shipping Co S.A., συμφερόντων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου (Costa Navarino, Hilton Athens κ.α.), εισηγμένη στο New York Stock Exchange (NYSE), ετοίμαζε μαζί με τους αναδόχους εδώ και καιρό την έκδοση του πρώτου ομολόγου ναυτιλιακής εταιρείας που θα εισαχθεί στο ελληνικό χρηματιστήριο. Το ύψος της έκδοσης θα είναι 100 εκατ. ευρώ και θα ανοίξει το δρόμο για άλλες εκδόσεις ομολόγων από ναυτιλιακές, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του BusinessDailyστο μέλλον θα ακολουθήσει και άλλη ναυτιλιακή εταιρεία ελληνικών συμφερόντων που θα προβεί σε παρόμοια ομολογιακή έκδοση.

Όπως σημειώνουν πηγές με γνώση της διαδικασίας, τα κεφάλαια που θα αποκομίσει ο όμιλος της Costamare Shipping Co S.A. θα αξιοποιηθούν για αγορές πλοίων, ενώ οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι πρόκειται για μια πρώτη, δοκιμαστική έκδοση, με στόχο να ανοίξει ένας δίαυλος επικοινωνίας της εταιρείας με την ελληνική αγορά.

Σ’ ό,τι αφορά τις διαδικασίες του ομολόγου, είναι μια έκδοση σύνθετη, με πολλές παραμέτρους που πρέπει να τακτοποιηθούν, δεδομένου ότι είναι η πρώτη εταιρεία που προβαίνει σε κάτι τέτοιο ενώ είναι εισηγμένη στο NYSE, έχοντας διάσπαρτα στις θάλασσες του κόσμου 73 πλοία. Η έκδοση θα υλοποιηθεί από θυγατρική της εταιρείας με έδρα την Κύπρο, ώστε να διευκολυνθούν οι διαδικασίες.

Ασφαλώς είναι ένα διαφορετικό ομόλογο που θα αναβαθμίσει την ελληνική κεφαλαιαγορά και, παράλληλα, θα σπάσει και ένα… ταμπού, που κρατάει χρόνια στο ΧΑ. Ο λόγος για το «ταμπού» της σχέσης που έχει η ελληνική ναυτιλία με το ελληνικό Χρηματιστήριο, μια σχέση που μένει διαρκώς στα... σχέδια, στις υποσχέσεις και στο «θετικό κλίμα», χωρίς ως τώρα να έχει γίνει πραγματικότητα μια έκδοση μετοχών ή ομολόγων από ναυτιλιακή εταιρεία.

Η προσπάθεια της Costamare Shipping Co S.A. για έκδοση ομολόγου στο Χ.Α. είχε αρχίσει το καλοκαίρι του 2017, όμως λόγω της ευρύτερης κρίσης στην αγορά κρίθηκε ότι θα ήταν καλύτερο να γίνει σε μεταγενέστερο χρόνο. Τότε, ο στόχος ήταν για μια έκδοση έως 50 εκατ. ευρώ, ενώ τώρα, τόσο η εταιρεία όσο και οι ανάδοχοι πιστεύουν ότι η αγορά μπορεί να «σηκώσει» ένα ομόλογο τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός ότι μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου έρχεται στην Ελλάδα για την έκδοση ομολόγου, είναι μια εξέλιξη που θα προσδώσει επιπλέον κύρος στην ελληνική αγορά.

Η έκδοση του ομολόγου της Costamare, είναι κάτι που θέλει πολύ και η διοίκηση του Χ.Α., καθώς θα αναβαθμίσει περαιτέρω το χρηματιστήριο και κυρίως την αγορά ομολόγων, καθώς το εκτόπισμα τόσο της συγκεκριμένης εταιρείας όσο και γενικότερα της ελληνικής ναυτιλίας είναι παγκόσμιο, οπότε θα προσδώσει περαιτέρω κύρος και «βάθος» στην αγορά.

Παράλληλα, έρχεται και σε μια εξαιρετική συγκυρία για την ελληνική αγορά, με αύξηση όγκων και τζίρων στις ημερήσιες συναλλαγές, ενώ οι πρόσφατες ομολογιακές εκδόσεις των ΔΕΗ και Motor Oil υπερκαλύφτηκαν κατά 6 και 5,1 φορές αντίστοιχα, με τις συνολικές προσφορές να ξεπερνούν τα 4 δισ. ευρώ.

Ποια είναι η Costamare Shipping Co S.A.

Η Costamare, με επικεφαλής τον Κωστή Κωνσταντακόπουλο (βρίσκεται στην 61η θέση του Top 100 του καταλόγου της Lloyd’s με τις ισχυρότερες προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας) κατέχει ηγετική θέση στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκόσμια, καθώς διαθέτει έναν στόλο από 73 πλοία. Ήταν ιδιαίτερα δραστήρια τα τελευταία χρόνια, με πολλαπλές ναυπηγήσεις νέων πλοίων, αυξήσεις κεφαλαίου και συνεργασίες μεγάλου ειδικού βάρους. Η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου ελέγχει περίπου το 58% της εταιρείας, καθώς φροντίζει να συμμετέχει στις όποιες νέες εκδόσεις μετοχών, διατηρώντας στο ακέραιο το ποσοστό της.

Η Costamare Shipping Co S.A. ιδρύθηκε το 1975 από τον αείμνηστο καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο. Το πρώτο καράβι του στόλου ήταν ένα μικρό cargo το οποίο μετονόμασε σε CARMEN, προς τιμής της συζύγου του Κάρμεν Κυρίτση με την οποία απέκτησαν τρεις γιους, τον Κωστή, τον Αχιλλέα και το Χρήστο. Από τον Νοέμβριο του 2010, η Costamare Shipping Co S.A. είναι εισηγμένη στη μεγαλύτερη κεφαλαιαγορά του κόσμου, τη Wall Street.

Στην επικαιροποιημένη λίστα Containerisation International Yearbook των Lloyd's, σχετικά με τους leaders στον χώρο της διεθνούς «βαριάς» ναυτιλίας, σε περίοπτη θέση είναι και όνομα του επικεφαλής της Costamare Κωστή Κωνσταντακόπουλου. Μάλιστα, ο κ. Κωνταντακόπουλος είναι ο μοναδικός Έλληνας της λίστας, κατέχοντας τη 12η θέση.

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2020 διαμορφώθηκε στα 460,3 εκατ. δολάρια, μειωμένα κατά 3,7% έναντι του 2019 που ήταν στα 478,1 εκατ. δολάρια, τα προσαρμοσμένα κέρδη για τους κοινούς μετόχους (προ αποσβέσεων) έφτασαν στα 123,7 εκατ. δολάρια, ενώ τα καθαρά κέρδη ήταν στα 8,9 εκατ. δολάρια. Στο 4ο τρίμηνο του 2020, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 119,1 εκατ. δολάρια έναντι 124,5 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ τα καθαρά κέρδη τριμήνου κατήλθαν στα 27,1 εκατ. δολάρια έναντι 35,9 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Η Costamare Shipping Co S.A. έχει ενεργητικό πάνω από 3 δισ. δολάρια με ρευστότητα 209,8 εκατ. δολάρια, ενώ δεν επίκεινται σημαντικές αποπληρωμές δανειακών απαιτήσεων έως το 2024.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σαλπάρουν για το... ΧΑ οι εφοπλιστές: Έρχονται άλλα δύο ομόλογα

Μετά την ομολογιακή έκδοση από την Capital του ομίλου Μαρινάκη, άλλες δύο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες ετοιμάζονται για εκδόσεις στην αγορά ομολόγων του ΧΑ. Στόχος, η κάλυψη μεγάλων επενδυτικών προγραμμάτων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρόσω ολοταχώς για το Χρηματιστήριο Αθηνών βάζει η ποντοπόρος ναυτιλία

Η έκδοση ομολόγου 100 εκατ. ευρώ από την Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου φέρνει για πρώτη φορά μια ναυτιλιακή εταιρεία στο ΧΑ, ενώ ετοιμάζεται και δεύτερη μεγάλη εταιρεία για νέα έκδοση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η πρώτη έκδοση ομολόγων στο ΧΑ από ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία

Εντός του Απριλίου αναμένεται η έκδοση της Costamare Shipping της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου που είναι εισηγμένη στη Νέα Υόρκη και σχεδιάζει να αντλήσει 100 εκατ. ευρώ για αγορές νέων πλοίων.
capital_maritime
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στις 25 Οκτωβρίου ξεκινά η διαπραγμάτευση των ομολογιών της Capital

Ο κωδικός διαπραγμάτευσης της oμολογίας είναι με λατινική γραμματοσειρά «CPLPB1». Η τιμή έναρξης διαπραγμάτευσης των oμολογιών της eταιρίας είναι 1.000 ευρώ ανά ομολογία, το 100% της ονομαστικής αξίας της.