ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: United Group

United Group: Αυξημένη κερδοφορία για την μητρική της Forthnet

H Forthnet δημιούργησε το 14% των εσόδων του ομίλου. Η είσοδος της United Group στην Κροατία, τη Βουλγαρία και την Ελλάδα αύξησε τη συνολική αγορά που εξυπηρετεί η Εταιρεία περίπου στους 40 εκατομμύρια ανθρώπους.

Αυξημένη κερδοφορία κατέγραψε η United Group, μητρική της Forthnet, καθώς τα έσοδα το 2020 αυξήθηκαν κατά 56,5% και ανήλθαν σε 1.161,3€ εκατομμύρια, έναντι 741,8€ εκατομμυρίων το 2019, ενώ τα έσοδα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκαν κατά 126,5%, ανερχόμενα σε 439,4€ εκατομμύρια έναντι 194,0€ εκατομμυρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Σχολιάζοντας την απόδοση του Ομίλου, η Διευθύνουσα Σύμβουλος, Viktoriya Boklag, δήλωσε: «Το 2020 ήταν μια χρονιά που πραγματικά ξεχώρισε ως προς τον μετασχηματισμό που συντελέστηκε και φαίνεται ότι και το 2021 θα είναι εξίσου σημαντικό. Οι θετικές τάσεις για τον κύκλο εργασιών και τo EBITDA συνεχίστηκαν σε όλη τη διάρκεια του 2020, καθώς και στο 2021. Η σταθερή αναπτυξιακή κερδοφορία μας υποστηρίχθηκε από καίριες εξαγορές, οι οποίες άνοιξαν νέες αγορές για μας και μας παρέχουν τις βάσεις για τη διατήρηση της ηγετικής θέσης της United Group στην περιοχή, ως παρόχου υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας και μέσων ενημέρωσης. Βλέπουμε σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης σε κάθε νέα αγορά, καθώς και υγιείς συνέργειες με τον υπόλοιπο Όμιλο».

Η είσοδος της United Group στην Κροατία, τη Βουλγαρία και την Ελλάδα αύξησε τη συνολική αγορά που εξυπηρετεί η Εταιρεία περίπου στους 40 εκατομμύρια ανθρώπους. Τα pro-forma έσοδα σημείωσαν σημαντική αύξηση, ανερχόμενα σε ύψος περίπου 2 δις ευρώ ετησίως. Οι RGU στο τέλος του Α’ Τριμήνου αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 120% σε σχέση με την περασμένη χρονιά, φθάνοντας τα 11 εκατομμύρια.

Μολονότι οι περισσότερες αυξήσεις οφείλονται στις εξαγορές, η Εταιρία κατόρθωσε επίσης να καταγράψει και επιπρόσθετη οργανική ανάπτυξη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Σε αυτή συμπεριλαμβάνονται η συνδρομητική τηλεόραση, η σταθερή και η κινητή τηλεφωνία, οι υπηρεσίες ίντερνετ, καθώς και ο αυξανόμενος αριθμός multi-play συνδρομητών. Η οργανική ανάπτυξη την τελευταία χρονιά κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική, με δεδομένες τις προκλήσεις εξαιτίας της πανδημίας του COVID-19.

Διαφοροποιημένες δραστηριότητες

Σήμερα η United Group διαθέτει ένα πολύ καλά διαφοροποιημένο επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιο, κατέχοντας ηγετική θέση στην αγορά της Σερβίας, της Κροατίας, της Σλοβενίας, της Βοζνίας-Ερζεγοβίνης, του Μαυροβουνίου, της Βουλγαρίας και της Ελλάδας.

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, ο βουλγαρικός πάροχος της Εταιρείας, η Vivacom, δημιούργησε το 29% των εσόδων του Ομίλου, ακολουθούμενη από την Telemach Slovenia με 14%, την Ελληνική, Forthnet επίσης με 14%, την SBB Serbia με 13% και την Telemach Croatia με 10%. Η Telemach BH και Telemach Montenegro συμμετείχαν η κάθε μία στα έσοδα του Ομίλου με ποσοστό μικρότερο από 5%.

Η θυγατρική της United Group στα μέσα ενημέρωσης, η United Media, συμμετείχε κατά 13% στα συνολικά τριμηνιαία έσοδα του Ομίλου.

Τη μεγαλύτερη συμμετοχή στα ενοποιημένα EBITDA του τριμήνου είχαν η Vivacom (34%), η SBB (17%), η United Media (14%) και η Telemach Slovenia (13%).

Ενοποιημένα αποτελέσματα 2020 και πρώτου τριμήνου 2021

Τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα αφορούν τη χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2020 και το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Τα έσοδα το 2020 αυξήθηκαν κατά 56,5% και ανήλθαν σε 1.161,3€ εκατομμύρια, έναντι 741,8€ εκατομμυρίων το 2019, ενώ τα έσοδα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκαν κατά 126,5%, ανερχόμενα σε 439,4€ εκατομμύρια έναντι 194,0€ εκατομμυρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020. Όσον αφορά τη συμμετοχή στη χρήση των εταιριών που εξαγοράστηκαν, τα ετησιοποιημένα έσοδα (PF L2QA) κατά τον Μάρτιο 2021 ανέρχονταν σε 1.928€ εκατομμύρια.

Το προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε κατά 52,5% και ανήλθε σε 481,3€ εκατομμύρια το 2020 έναντι 315,6 εκατ. € το 2019, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκε κατά 111,8%, ανερχόμενο σε 179,2€ εκατομμύρια, έναντι 84,6€ εκατομμυρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Αντίστοιχα, PF για τις εξαγορές, το ετησιοποιημένο προσαρμοσμένο EBITDA (PF L2QA) κατά τον Μάρτιο 2021 ανήλθε σε 763€ εκατομμύρια

Οι επενδύσεις (Κεφαλαιακές Δαπάνες) αυξήθηκαν κατά 57,3% και ανήλθαν σε 310,2€ εκατομμύρια το 2020, έναντι 197,2€ εκατομμυρίων το 2019, ενώ οι Κεφαλαιακές Δαπάνες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκαν κατά 57,9%, ανερχόμενες σε 91,3€ εκατομμύρια κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, έναντι 57,8€ εκατομμυρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Αυτό οδήγησε σε Ταμειακή Μετατροπή (Προσαρμοσμένο EBITDA μείον Κεφαλαιακές Δαπάνες) ύψους 171,1€ εκατομμυρίων στο 2020, έναντι 118,4€ εκατομμυρίων το 2019 και αύξηση 87,9€ εκατομμυρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, έναντι 26,8€ εκατομμυρίων το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

forthnet, nova
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Forthnet: Το Δ.Σ. αποφάσισε την πρόωρη ολική αποπληρωμή του ΜΟΔ

Η ημερομηνία άσκησης του δικαιώματος πρόωρης ολικής αποπληρωμής ορίστηκε η 21η Απριλίου του 2021. Τελευταία ημέρα διαπραγμάτευσης των μετατρέψιμων ομολογιών του ΜΟΔ ορίστηκε η 19η Απριλίου 2021.