Φώτο: Πίνδος

Μονάδα για γεύματα από κοτόπουλο στήνει η Πίνδος

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Με ρυθμό 8% - 10%, πολύ υψηλότερο από τις αρχικές προβλέψεις, «τρέχει» η αύξηση εσόδων του Αγροτικού Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Ιωαννίνων, Πίνδος. Είναι η κορυφαία πτηνοτροφική μονάδα με μερίδιο αγοράς 32%.

Ρυθμό ανάπτυξης 8-10% εμφανίζει εφέτος ο Αγροτικός Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμού Ιωαννίνων, Πίνδος (ΑΠΣΙ «ΠΙΝΔΟΣ»), επίδοση που κινείται σε υψηλότερα επίπεδα από τις αρχικές εκτιμήσεις για αύξηση εσόδων 3% - 5%.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις της Πίνδος υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσουν τα 270 εκατ. ευρώ φέτος, ενώ ο τζίρος της θυγατρικής πτηνοτροφικής, Αγροζωή, εκτιμάται ότι  θα φτάσει τα  25 εκατ. ευρώ.

Σε επενδυτικό επίπεδο, η Πίνδος βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης του επενδυτικού πλάνου για την περίοδο 2019-2022 που περιλαμβάνει επενδύσεις στις μονάδες παραγωγής ύψους 20 εκατ. ευρώ, αλλά και  κινήσεις ενίσχυσης του εξαγωγικού χαρτοφυλακίου, είσοδο στο έτοιμο φαγητό και διεύρυνση εμπορικών συνεργασιών. Η εταιρεία συμμετέχει επίσης σε εθνικά, διεθνή και περιφερειακά ερευνητικά προγράμματα, με διάρκεια από το 2019 έως το 2021, που προϋπολογίζονται  συνολικά σε 11,25 εκατ. ευρώ.

Οι εργασίες για την κατασκευή της μονάδας παραγωγής έτοιμων ψημένων κοτόπουλων και γευμάτων με βάση το κοτόπουλο έχουν ήδη ξεκινήσει –πρόκειται για το παλιό εργοστάσιο της ΣΒΕΚΗ– και αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2020. 

Παράλληλα, πρόσφατα εγκρίθηκε από πρόγραμμα της Ε.Ε. ένα νέο κονδύλι ύψους 1,2 εκατ. ευρώ τα οποία θα κατευθυνθούν στην επέκταση της μονάδας που παράγει κοτόπουλα ελευθέρας βοσκής, τη μονάδα αλλαντικών ελευθέρας βοσκής, αλλά και την επέκταση της μονάδας ψημένων με απώτερο στόχο το «άνοιγμα» της αγοράς στις αγορές της Μέσης Ανατολής.

Αναφορικά με το πεδίο της εξωστρέφειας, επί του παρόντος ο Συνεταιρισμός δραστηριοποιείται κυρίως στην Αλβανία όπου εξάγει νεοσσούς και ζωντανά κοτόπουλα, καθώς και τελικά προϊόντα. Η Πίνδος διαθέτει επίσης προϊόντα στη Βόρεια Μακεδονία, στη Βουλγαρία, στην Ιταλία, ενώ πέρυσι εισήλθε και στην Κύπρο, ωστόσο συνολικά ο τζίρος από τις εξαγωγές κινείται σε χαμηλές ταχύτητες και  διαμορφώνονται στα 6,5 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι το 2018 ο Συνεταιρισμός εμφάνισε κύκλο εργασιών 250 εκατ. ευρώ, έναντι 219,89 εκατ. ευρώ το 2017, λειτουργικά κέρδη 9,81 εκατ. ευρώ από 9,78 εκατ. ευρώ το 2017 και κέρδη προ φόρων 3,37 εκατ. ευρώ.  

Σημειώνεται ότι η  Πίνδος είναι η leader πτηνοτροφική μονάδα της χώρας με μερίδιο αγοράς άνω του 32%, αποτελεί μια κορυφαία βιομηχανία στον αγροτοδιατροφικό τομέα, καθώς παράγει πάνω από 200 κωδικούς προϊόντων από κοτόπουλο, αλλαντικά και άλλα, διαθέτει 7.000 σημεία πώλησης, με 19 κέντρα logistics και περίπου 200 ιδιόκτητα φορτηγά – ψυγεία.

Διαθέτει 19 υποκαταστήματα σ' όλη την Ελλάδα, παράγει 800 χιλ. κοτόπουλα εβδομαδιαίως, ενώ το φυραματοποιείο παράγει 40 μετρικούς τόνους την ώρα. Επενδυτικά, στην τριετία 2016-2018 η Πίνδος υλοποίησε διέθεσε κεφάλαια ύψους  7,4 εκατ. ευρώ.  
 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κόβουν τις προσφορές, φέρνουν νέα προϊόντα οι βιομηχανίες ψωμιού

Οι συσκευασίες ψωμιού «δύο σε ένα» χάνονται από τα ράφια, ενώ έρχονται νέα προϊόντα της κατηγορίας premium. Ένας στους έξι καταναλωτές αγοράζει τυποποιημένο ψωμί, στο 1,1 δισ. ο συνολικός τζίρος της αγοράς.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πίνδος: Εξοικονόμηση μέχρι και 4 τόνων πλαστικού ετησίως

Περιβαλλοντική πολιτική για δραστική μείωση των πλαστικών συσκευασιών από τον Αγροτικό Πτηνοτροφικό Συνεταιρισμό Ιωαννίνων, «Πίνδος», ο οποίος μείωσε μέχρι τέσσερις τόνους ετησίως τη χρήση πλαστικού.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανοδικό γύρισμα τζίρου - κερδών για την ΑΒ Βασιλόπουλος

Βελτίωση μεγεθών της αλυσίδας σούπερ μάρκετ σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα καταγράφει ο μητρικός όμιλος Ahold Delhaize. Πρώτη προτεραιότητα για την ΑΒ Βασιλόπουλος η διασφάλιση πιστότητας των καταναλωτών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Κρητών Άρτος θέλει μερίδιο και στην κατεψυγμένη ζύμη

Εδώ και ένα μήνα έχει ξεκινήσει το λανσάρισμα των νέων προϊόντων κατεψυγμένης ζύμης της Κρητών Άρτος στα σούπερ μάρκετ, ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η κάλυψη πανελλαδικά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έκοψε ρυθμό η αύξηση πωλήσεων των σούπερ μάρκετ

Από 3,4% στο 6μηνο, ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ έπεσε στο 2,5% στο 9μηνο. Κακές οι επιδόσεις του παραδοσιακά «δύσκολου» μήνα Σεπτεμβρίου. Μειωμένες τιμές στα ράφια λόγω ΦΠΑ. Τι δείχνει η έρευνα της IRI.