ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:20:39 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Γιατί δεν αναβάθμισε η S&P τον ΟΠΑΠ

Στο «ΒΒ-» διατηρείται η πιστοληπτική αξιολόγηση του ΟΠΑΠ, καθώς ο μεγαλομέτοχος Sazka Group διατηρείται σε βαθμολογία σταθερά χαμηλότερα από την εισηγμένη.

Ο οίκος αξιολόγησης S&P επιβεβαιώνει την αξιολόγηση του ΟΠΑΠ σε «ΒΒ-» μετά την πρόσφατη δημόσια προσφορά της Sazka. Ο οίκος δεν προχώρησε σε αναβάθμιση, καθώς η πιστοληπτική αξιολόγηση του μεγαλομετόχου επηρεάζει και την αξιολόγηση του ΟΠΑΠ.

Ειδικότερα, ο οίκος αξιολόγησης επιβεβαίωσε το μακροπρόθεσμο «ΒΒ-» με σταθερό outlook της Sazka, που κατέχει πλέον το 40% του ΟΠΑΠ, μετά την δημόσια προσφορά που αύξησε το ποσοστό της κατά 7,25%.

Σημειώνεται ότι η αξιολόγηση της Sazka συγκρατεί και τον ΟΠΑΠ, με τον οίκο αξιολόγησης S&P να επιβεβαιώνει επίσης το «ΒΒ-» της εισηγμένης. Σύμφωνα με την έκθεση αξιολόγησης του οίκου, το πιστοληπτικό προφίλ του ΟΠΑΠ παραμένει στο «ΒΒ», που είναι μια βαθμίδα πάνω από την πιστωτική αξιολόγηση της Sazka, όμως παρ' όλα αυτά η αξιολόγηση του ΟΠΑΠ φτάνει στο όριο που βρίσκεται το πιστοληπτικό επίπεδο του βασικού του μετόχου Sazka καθώς κανείς άλλος μέτοχος δεν διαθέτει περισσότερο από το 5% των μετοχών.

Η S&P σημειώνει ότι θα μπορούσε να αναβαθμίσει την αξιολόγηση του ΟΠΑΠ με την προϋπόθεση ότι η κύρια μέτοχος Sazka θα καταγράψει βελτίωση, όπως θα μπορούσε να εκδώσει μια αρνητική αξιολόγηση για τον ΟΠΑΠ μετά από μια πτώση της αξιολόγησης της Sazka ή μια πτώση δύο βαθμίδων της ελληνικής οικονομίας.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΠΑΠ: Ολοκληρώθηκε η διάθεση αντληθέντων κεφαλαίων από το ομόλογο

Το υπόλοιπο προς χρήσης ύψους 50 εκατ. στις 31.12.2020 και 37,4 εκατ. στις 30.06.2021 ήταν επενδεδυμένο σε βραχυπρόθεσμες τοποθετήσεις χαμηλού κινδύνου σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ενημερωτικό δελτίο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΠΑΠ: Υπερδιπλάσια καθαρά κέρδη 9μήνου με αύξηση των εσόδων κατά 15,7%

Οι δραστηριότητες του ΟΠΑΠ στη λιανική παρουσίασαν ανθεκτικότητα, ενώ αναπτύχθηκαν οι online δραστηριότητες, τόνισε στους αναλυτές ο διευθύνων σύμβουλος, Jan Karas. Πρωτοβουλίες για αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΠΑΠ: Άνω του 1 δισ. τα έσοδα του 9μηνου, αύξηση 97,3% στα καθαρά κέρδη

Τα καθαρά κέρδη το εννεάμηνο 2021 διαμορφώθηκαν στα 178,2 εκατ., υψηλότερα κατά 97,3% σε επαναλαμβανόμενη βάση ως αποτέλεσμα της αυξημένης λειτουργικής κερδοφορίας και του μειωμένου φορολογικού συντελεστή.