ΓΔ: 873.1 -1.54% Τζίρος: 95.53 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Jumbo

Jumbo: Αύξηση 10% των πωλήσεων, προβληματισμός για την κερδοφορία

Τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, το κόστος των πρώτων υλών και οι υψηλές τιμές των ναύλων προκαλούν ανησυχία στην εταιρεία που αναφέρει ότι το 2021 και το 2022 μπορεί να είναι χαμένες χρονιές από άποψη κερδοφορίας σε σχέση με το 2019.

Η επανεκκίνηση της αγοράς και το άνοιγμα των καταστημάτων, έφερε τον όμιλο Jumbo και πάλι σε θετική πορεία με τις πωλήσεις τον Ιούλιο να αυξάνονται κατά 0,7% ενώ στο πρώτο επτάμηνο του έτους, ο τζίρος έχει σημειώσει άνοδο περίπου 10% σε σχέση με τα περυσινά επίπεδα στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα.

Ωστόσο προβληματισμό προκαλούν οι διαταραχές που καταγράφονται στην εφοδιαστική αλυσίδα και η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών όπως αναφέρει η εταιρεία που τονίζει ότι η κατάσταση αντί να σταθεροποιείται και να επανέρχεται σε βιώσιμα επίπεδα, χειροτερεύει. Καταγγέλλει επίσης τις «αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών logistics που διαχειρίζεται την διαθεσιμότητα των containers που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των εμπορευμάτων» τονίζοντας πως κανείς διεθνώς δεν επιχειρεί «να σπάσει το άτυπο καρτέλ» τονίζοντας τα υψηλά επίπεδα των ναύλων.

Η Jumbo τονίζει πως τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα σε συνδυασμό με την ταχύτατη διάδοση της μετάλλαξης «Δέλτα» δημιουργεί ένα περιβάλλον που θα κάνει και το 2021 να είναι μια ακόμη χαμένη χρονιά όσον αφορά την κερδοφορία σε σχέση με τα δεδομένα του 2019, ενώ δύσκολα βλέπει να είναι τα πράγματα και το 2022.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της εταιρείας:

Η εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού, στα προϊόντα και τις υπηρεσίες του Ομίλου Jumbo, οδήγησε τις πωλήσεις σε αύξηση κατά +0,7% περίπου για τον μήνα Ιούλιο 2021 παρά την εμφανή έλλειψη πλήρους γκάμας προϊόντων λόγω της διατάραξης της τροφοδοτικής αλυσίδας και του κόστους των πρώτων υλών.

Για τους πρώτους επτά μήνες του έτους (Ιανουάριος- Ιούλιος 2021), οι συνολικές πωλήσεις για τον Όμιλο καταγράφουν αύξηση κατά +10% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ειδικότερα:

Στην Ελλάδα

Tον Ιούλιο του 2021, συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα φυσικά καταστήματα του Ομίλου στην Ελλάδα, με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών παρουσιάζοντας αύξηση, μαζί με το ηλεκτρονικό κατάστημα, κατά περίπου +2% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2020.

Ωστόσο, o ελεγχόμενος περιορισμός των εξαγωγών εμπορευμάτων της εταιρείας προς τις 6 χώρες που ο όμιλος έχει παρουσία μέσω συνεργασιών (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο), οδήγησε τις καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά τον Ιούλιο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- να παρουσιάσουν τελικά μικρή μείωση κατά - 0,7% περίπου, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2020.

Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το επτάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Ιούλιος 2021) είναι αυξημένες κατά +3% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στην Κύπρο

Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους. Ωστόσο, λόγω της επαναφοράς μέτρων που εμποδίζουν ή αποκλείουν κατά διαστήματα τους πελάτες που έρχονται από το εξωτερικό, οι πωλήσεις κατά τον Ιούλιο του 2021 εμφανίζονται μειωμένες κατά - 3% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις κατά το επτάμηνο του 2021 είναι αυξημένες κατά +12% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στη Βουλγαρία

Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό πελατών εντός. Οι πωλήσεις του δικτύου καταγράφουν αύξηση κατά +11% περίπου τον Ιούλιο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το επτάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες +16% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στην Ρουμανία

Τον Ιούλιο 2021 συνέχισαν να λειτουργούν κανονικά όλα τα καταστήματα Jumbo στη χώρα. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν οριακή αύξηση κατά +1,84% περίπου. Σημειώνεται ότι η μηναία επίδοση δεν είναι άμεσα συγκρίσιμη με τον αντίστοιχο περσινό μήνα καθώς κατά το 2020 λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν για πρώτη φορά τότε, η δυναμική που καταγράφηκε κατά την επανεκκίνηση της αγοράς ήταν εντονότερη.

Η μεσοσταθμική επίδοση της χώρας αποτυπώνεται καλύτερα στις πωλήσεις για τον διάστημα των επτά μηνών του 2021 όπου ήταν αυξημένες κατά +28% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα. 

Η κατάσταση στην αγορά

Όπως είχε επισημάνει η διοίκηση, από τα μέσα Ιουνίου, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, παγκοσμίως η τροφοδοτική αλυσίδα έχει διαταραχθεί με βίαιο τρόπο ανατρέποντας ισορροπίες ετών.  Οι νεότερες εξελίξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και το μεταφορικό κόστος δημιουργούν πρόσθετη ανησυχία. Η κατάσταση αντί να σταθεροποιείται και σταδιακά να επανέρχεται σε βιώσιμα επίπεδα, χειροτερεύει.

Η αγορά ταλαιπωρείται από αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών logistics που διαχειρίζεται την διαθεσιμότητα των containers που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των εμπορευμάτων. Ουδείς κρατικός παράγοντας διεθνώς και καμία επιτροπή ανταγωνισμού δεν επιχειρεί ουσιαστική παρέμβαση για να σπάσει το άτυπο καρτέλ. Πρώτο αποτέλεσμα αυτών των πρακτικών είναι τα -εκτός λογικής- ναύλα στις μεταφορές που διατηρούνται σε εξωφρενικά υψηλά επίπεδα, με διάφορες δικαιολογίες και προφάσεις που δεν πείθουν κανένα πλην των αφελών.

Τέλος ο συνδυασμός της διαταραγμένης τροφοδοτικής αλυσίδας και της ταχύτατης διάδοσης του ιού Covid 19 με τη μετάλλαξη Δέλτα, δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου μετά βεβαιότητας, καθιστά το 2021, μία ακόμα χαμένη χρονιά, όσον αφορά την κερδοφορία πάντα συγκρινόμενη με το 2019.Εφόσον δεν υπάρξει θεαματική μεταβολή της παρούσας κατάστασης, δυστυχώς- είναι πολύ πιθανό και το 2022 νομοτελειακά να αποτελέσει μια εξίσου χαμένη χρονιά με όρους 2019.

Όπως επισημαίνει στην ανακοίνωση της η εταιρεία, «μέσα στο ταραγμένο, εξαιρετικά περίπλοκο, αδιαφανές και ασταθές περιβάλλον – χωρίς την προοπτική ανάπτυξης από άποψη κερδοφορίας - η διοίκηση του Ομίλου Jumbo, δουλεύει ακατάπαυστα ώστε τελικά και να μην αλλοιώσει τον χαρακτήρα και τις αρχές που πρεσβεύει το Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν αλλά και να μείνει πιστή έναντι των μετόχων- συνεταίρων της διατηρώντας την πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση 9% σημείωσαν οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo κατά το 8μηνο

Στην ανακοίνωσή του ο όμιλος τονίζει ότι καταγράφονται σημαντικές ελλείψεις σε ορισμένα προϊόντα λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και χαρακτηρίζει ως «παράλογο» το κόστος μεταφοράς.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση 12,6% για τις πωλήσεις της Jumbo το α' εξάμηνο του 2021

Προβληματισμό προκαλεί στον όμιλο η αύξηση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων, ο οποίος πραναγγέλει αλλαγή στρατηγικής τόσο σε αυτόν όσο και στον σχεδιασμό λειτουργίας των νέων καταστημάτων.