ΓΔ: 944.64 -1.22% Τζίρος: 62.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
3alfa
Εγκαταστάσεις της 3αλφα. Πηγή: 3αλφα.

Άμυνα από την 3αλφα στις αυξήσεις κόστους, οφέλη από την αγορά vegan

Τουλάχιστον ως το τέλος του έτους, η 3άλφα δεν θα προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών, παρά τη μεγάλη αύξηση στο κόστος πρώτων υλών και μεταφορών. Κερδισμένη η εταιρεία από το momentum των μη ζωικών τροφών.

«Άμυνα» στις εξαιρετικά μεγάλες αυξήσεις στο κόστος παραγωγής, μεταφοράς και συσκευασίας είναι αποφασισμένη να «παίξει» η ελληνική εταιρεία 3άλφα – Αφοί Κ. Καραγεωργίου ΑΕΒΕ, απορροφώντας έως τώρα τους κραδασμούς, χωρίς να κάνει ανατιμήσεις στις πωλήσεις της στη λιανική. Όπως τόνισε χθες η διοίκηση της εταιρείας σε συνάντηση με δημοσιογράφους με αφορμή την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων, «έχουμε αποθέματα τουλάχιστον έως το τέλος του 2021 και έως τότε δεν σκοπεύουμε να κάνουμε καμιά ανατίμηση».

Τα στελέχη της εταιρείας δεν παρέλειψαν να επισημάνουν την ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία στην οποία βρίσκεται η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα επηρεάζοντας τη διακίνηση αγαθών, ενώ σημείωσαν πως η κλιματική αλλαγή έχει φέρει μείωση της παγκόσμιας παραγωγής τουλάχιστον κατά 40%. Όπως τόνισε ο Άγης Καραγεωργίου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της 3αλφα, «αν και οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες μεσοσταθμικά ξεπερνούν το 70% για την εταιρεία, ενώ ανάλογη κατάσταση καταγράφεται και όσον αφορά τις μεταφορές/logistics, η εταιρεία μέχρι στιγμής δεν έχει προχωρήσει σε αύξηση τιμών προς τα σούπερ μάρκετ». 

Το διεθνές momentum σε μη ζωικές τροφές 

Την ίδια ώρα, η εταιρεία 3αλφα θέλει να εκμεταλλευτεί το διεθνές momentum που έχει η στροφή των καταναλωτών σε τροφές μη ζωικής προέλευσης, μια τάση που αναπτύσσεται ραγδαία σε όλο τον πλανήτη αλλάζοντας νόρμες και σταθερές δεκαετιών. Όπως τόνισαν χθες τα στελέχη της εταιρείας, «θέλουμε να πρωταγωνιστήσουμε σ’ αυτή τη νέα τάση και έχουμε τις δυνατότητες να το κάνουμε καθώς τα όσπρια και το ρύζι βρίσκονται ολοένα και περισσότερο στο προσκήνιο, κερδίζοντας διαρκώς νέες ομάδες καταναλωτών που πρωτύτερα δεν τα… ακουμπούσαν». 

Αυτός ήταν και ο λόγος που η εταιρεία 3αλφα με τις κατάλληλες επενδύσεις όλα τα τελευταία χρόνια έχει εκσυγχρονίσει πλήρως τις μονάδες παραγωγής της, αναβαθμίζοντας παράλληλα όλη την προϊοντική της γκάμα και σε επίπεδο συσκευασίας. 

Η εταιρεία 3αλφα – Αφοί Κ. Καραγεωργίου ΑΕΒΕ ιδρύθηκε το 1968 και είναι πρωτοπόρα στη συσκευασία προϊόντων, που έως τότε διανέμονταν χύμα και με τη σέσουλα. Μια μικρή παρέα νέων πριν από 53 χρόνια είχε την ιδέα της επεξεργασίας, της συσκευασίας και της τοποθέτησης στα ράφια των (τότε) μπακάλικων και μετέπειτα – τη δεκαετία του '70 – πρώτων σούπερ μάρκετ, οσπρίων κάθε είδους, ρυζιού κ.λπ. 

Μια νέα κατηγορία προϊόντων γεννήθηκε, διασφαλίζοντας ποιότητα αλλά και καλλιεργώντας... brand που έως τότε δεν υπήρχε. Τώρα, μετά από πέντε δεκαετίες, η 3αλφα έχει μια ακόμη πρόκληση να αντιμετωπίσει, αυτή της παγκόσμιας στροφής προς πιο υγιεινές τροφές, με τα προϊόντα της (ρύζι και όσπρια) να έρχονται κατ’ εξοχήν περαιτέρω στο προσκήνιο.

Η εταιρεία απασχολεί περί τους 110 εργαζόμενους, εξάγει σε περίπου 25 χώρες προϊόντα μεταξύ των οποίων οι Κύπρος, Γερμανία, Αγγλία, Βέλγιο, Τουρκία, ΗΠΑ και Καναδάς. Οι εξαγωγές της συνολικά παραμένουν χαμηλές συγκριτικά με τον κύκλο εργασιών της, μόλις στο 7%, όμως στόχος είναι μέσα στην επόμενη 5ετία να φτάσουν στο 20% με 25%, πάντα με βάση τις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες. Η 3αλφα διαθέτει μερίδιο αγοράς 38,3 % στα όσπρια και 11,1% στο ρύζι όσον αφορά τα επώνυμα προϊόντα, ενώ πρωταγωνιστεί στα όσπρια ιδιωτικής ετικέτας, έχοντας πολύ μεγάλο μερίδιο. 

Επενδύσεις 

Η εταιρεία έχει ολοκληρώσει ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα 4 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια για τον εκσυγχρονισμό της παραγωγικής διαδικασίας στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 14.000 m2 που διαθέτει στον Πειραιά. Συνάμα, μέσα στο 2021 θα ολοκληρωθεί επένδυση τεχνολογικού εκσυγχρονισμού 1,114 εκατ. ευρώ με νέα σύγχρονη συσκευαστική μηχανή με ανιχνευτή μετάλλων, αυτόματη ζύγιση, μηχανή εγκιβωτισμού και παράλληλο εκσυγχρονισμό των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων. 

Χάρη σε αυτή την μηχανή, για πρώτη φορά στην ιστορία της η 3αλφα λανσάρει νέες συσκευασίες με μοντέρνο και λιτό σχεδιασμό, με την υπογραφή της Red Design Consultants, ανανεώνοντας έτσι πλήρως την εικόνα της. Επίσης, η νέα υπερσύγχρονη μηχανή συσκευασίας συμβάλλει στη μείωση της χρήσης του πλαστικού κατά 14 τόνους τον χρόνο, προάγοντας το πλάνο της εταιρείας για βιώσιμη ανάπτυξη.

Η 3αλφα - Αφοί Κ. Καραγεωργίου ΑΕΒΕ επεξεργάζεται και συσκευάζει συνολικά πάνω από 200 κωδικούς, εκ των οποίων οι περίπου 45 απευθύνονται στη λιανική αγορά και απευθείας στον καταναλωτή, κοντά στους 70 είναι σχεδιασμένοι για τους επαγγελματίες των Food Service (ξενοδοχεία, εστιατόρια κ.λπ.) ενώ δεκάδες είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σχεδόν με όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, η εταιρεία εκτός από τα δικά της, επώνυμα προϊόντα, παράγει και διανέμει και ιδιωτικής ετικέτας. 

Σημειώνεται πως η εταιρεία δεν παράγει η ίδια, δεν έχει εκτάσεις με καλλιέργειες, αλλά είναι μεταπράτης, διαλέγει, συσκευάζει, αναβαθμίζει. Διατηρεί όμως συνεργασίες με πάνω από 300 Έλληνες παραγωγούς, αποτελώντας την πρώτη στην Ελλάδα που ξεκίνησε τέτοιες αποκλειστικές συνεργασίες. Παράλληλα, εισάγει – καθ' ότι δεν υπάρχουν στην Ελλάδα τέτοιες ποσότητες – φακές από Καναδά (κατά 70%), αλλά και άλλα προϊόντα από τους πολυάριθμους κωδικούς που διαθέτει. Όπως τόνισε η διοίκηση, από την παραγωγή της 3αλφα το 75% προέρχεται από εισαγωγές και το υπόλοιπο 25% από εγχώρια παραγωγή. 

Αποτελέσματα 

Το 2020 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά με τον ερχομό της πανδημίας και τα lockdown, κάτι που έφερε… στοκάρισμα τέτοιων μακράς διάρκειας προϊόντων από τα νοικοκυριά, σε Ελλάδα και εξωτερικό. Έτσι, ο κύκλος εργασιών το 2020 έναντι του 2019 ενισχύθηκε κατά 18,1% φτάνοντας στα 27,975 εκατ. ευρώ. από 23,690 εκατ. ευρώ το προπερασμένο έτος. 

Τα μεικτά κέρδη ανήλθαν στο επίπεδο των 8 εκατ. ευρώ έτος, παρουσιάζοντας αύξηση ύψους 19,8%, ενώ τα EBITDA διαμορφώθηκαν στο ύψος των 3,68 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 118%. Το μεικτό περιθώριο κέρδους της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 28,6% αυξημένο κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε βάθος πενταετίας (2016-2020), αντικατοπτρίζοντας την στρατηγική απόφαση της διοίκησης για στροφή σε προϊόντα υψηλότερης προστιθέμενης αξίας.

Τα κέρδη προ φόρων για τη χρήση 2020 τριπλασιάστηκαν και ανήλθαν σε 2,966 εκατ. ευρώ έναντι 999 χιλ. ευρώ το 2019, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στο ύψος των 2,256 εκατ. ευρώ.. έναντι 415 χιλ. ευρώ. Εντός του 2020, η εταιρεία πέτυχε, επίσης, να θωρακίσει περαιτέρω την κεφαλαιακή της βάση, με τα ίδια κεφάλαια να αυξάνονται και να ανέρχονται στο επίπεδο των 9,203 εκατ. ευρώ έναντι 7,684 εκατ. ευρώ το 2019. Επιπλέον, επετεύχθη η ισορροπημένη διαχείριση των κεφαλαίων κίνησης, η μείωση του καθαρού δανεισμού καθώς και η δημιουργία σημαντικών λειτουργικών ταμειακών πλεονασμάτων και ελεύθερου cash flow.

Την τρέχουσα χρονιά η εταιρεία επίσης κινείται με θετικό πρόσημο συγκριτικά με το 2019, που είναι το συγκρίσιμο έτος, καθώς το 2020 είχε τις ειδικές συνθήκες που περιγράψαμε παραπάνω. Όπως ανέφερε ο κ. Καραγεωργίου, στο 9μηνο του 2021 η εταιρεία έχει καταγράψει τζίρο μεγαλύτερο κατά 12% σε σχέση με εκείνον που καταγράφηκε το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Σε σχέση με το 9μηνο του 2020 καταγράφεται υποχώρηση 5%, καθώς ο τζίρος πέρυσι «φούσκωσε» με αγορές εκτός προγράμματος και ειδικά στην κατηγορία των οσπρίων, οι οποίες καθιστούν την σχετική σύγκριση σχεδόν άνευ ουσίας. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

nero
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αντεπίθεση της Χήτος με νέες συνεργασίες και επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ

Άνοιγμα στη νότια Ελλάδα με εξαγορά της Ζήρια, στρατηγική συνεργασία με τη γαλλική Danone Waters και επέκταση στα «ελαφρά» αναψυκτικά είναι μερικές από τις κινήσεις ισχυροποίησης της εταιρείας που εμφιαλώνει το νερό Ζαγόρι.
Bread Factory, Larisa
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Bread Factory: «Ψήνει» νέες επενδύσεις σε Αττική και περιφέρεια

Η αλυσίδα πολυχώρων εστίασης εγκαινίασε το ένατο κατάστημά της και σχεδιάζει επενδύσεις 4 εκατ. ευρώ σε νέους χώρους στη Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις. Στα 20 εκατ. ο τζίρος, ενώ απασχολεί 1.500 άτομα.
Almi Foods
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ALMI Foods: Από την Ημαθία σε 29 χώρες, με όχημα τη μεσογειακή διατροφή

H εταιρεία ALMI Foods ιδρύθηκε μόλις πριν από 25 χρόνια στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας και πλέον εξάγει το 98% της παραγωγής της σε 29 χώρες και τρεις ηπείρους. Ισχυρή παρουσία σε Ιαπωνία και Ν. Κορέα.
Aggelakis, Trofima
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κοτόπουλα Αγγελάκης: Δυναμικό άνοιγμα στις αγορές του εξωτερικού

Μετά τη μεγάλη αύξηση τζίρου των προηγούμενων ετών, η πτηνοτροφική επιχείρηση Αγγελλάκης στοχεύει να αυξήσει τις εξαγωγές στο 50% του τζίρου και θα υλοποιήσει επενδυτικό πρόγραμμα 20 εκατ. ευρώ.