Φωτο: Shuterstock

Κίνδυνος για... μαϊμούδες σε αγορές μέσω social media

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Ένας στους τρεις καταναλωτές αγόρασαν εν αγνοία τους προϊόντα - μαϊμού μέσω κοινωνικών δικτύων. Το 90% των ερωτηθέντων σε έρευνα της MarkMonitor εκφράζει κάποια ανησυχία με αυτές τις αγορές.

Την ολοένα και εντεινόμενη ανησυχία των Ευρωπαίων καταναλωτών σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των αγορών μέσω διαδικτύου, και ειδικότερα μέσω των κοινωνικών δικτύων, αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα της εταιρείας MarkMonitor.

Όπως προκύπτει, περί το 90% των ερωτηθέντων εκφράζει κάποια ανησυχία σχετικά με τις αγορές μέσω των κοινωνικών δικτύων στις οποίες οι κολοσσοί του Διαδικτύου επενδύουν δυναμικά τους τελευταίους μήνες. Παρά ταύτα, το ένα τρίτο αυτών εξακολουθεί να χρησιμοποιεί αυτές τις πλατφόρμες ώστε να κάνει αγορές, αποδεικνύοντας ότι το mobile shopping ήρθε για να μείνει.

Ειδικότερα, το 59% των ερωτηθέντων ανέφερε την ασφάλεια των συναλλαγών ως σημαντικότερη ανησυχία, ενώ η ποιότητα των αγαθών/υπηρεσιών απασχολεί το 56% και το ενδεχόμενο κλοπής των προσωπικών τους στοιχείων το 55% των ερωτηθέντων. Επιπλέον, για την αυθεντικότητα των διατιθέμενων αγαθών δείχνει να προβληματίζεται το 47% των καταναλωτών, ποσοστό που φαίνεται να συσχετίζεται με το γεγονός ότι περίπου ένας στους τρεις «τολμηρούς» αγοραστές μέσω πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης δηλώνει ότι έχει πέσει θύμα απάτης αποκτώντας εν αγνοία του ένα προϊόν «μαϊμού»...

Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες αγαθών που δείχνουν να προτιμούν όσοι χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα ώστε να κάνουν αγορές, τα ρούχα, τα είδη σπιτιού και οι ηλεκτρονικές συσκευές βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων, ενώ στον αντίποδα, τα κοσμήματα, τα πακέτα διακοπών και τα είδη που αφορούν την υγεία αποτελούν τις κατηγορίες αγαθών/υπηρεσιών που οι καταναλωτές αποφεύγουν.

Στα ενδιαφέροντα στοιχεία της έρευνας της MarkMonitor συγκαταλέγεται το γεγονός ότι οι καταναλωτές προσδοκούν από τις ίδιες τις εταιρείες να προβούν στις αναγκαίες ενέργειες που θα καταστήσουν τις συναλλαγές στα κοινωνικά δίκτυα ασφαλή. Ωστόσο, το 63% των ερωτηθέντων χαρακτηρίζει ανεπαρκείς τις μέχρι στιγμής σχετικές πρωτοβουλίες εκ μέρους των ίδιων των εταιρειών αλλά και των δικτύων που διαφημίζονται ως το μέλλον του retail.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 2.603 καταναλωτών από τη Βρετανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Γαλλία, την Γερμανία και την Ιταλία. Είναι δε εξαιρετικά επίκαιρη, δεδομένου ότι μόλις πριν λίγες ημέρες η Facebook λανσάρισε στην αμερικανική αγορά μία νέα μέθοδο πληρωμών, το Facebook Pay, προς χρήση στις τέσσερις πλατφόρμες που ελέγχει (Facebook, Instagram, Messenger και Whatsapp), αποσκοπώντας να ενθαρρύνει τους καταναλωτές να κάνουν συναλλαγές –αγορές, αλλά και πωλήσεις- χωρίς να αφήνουν τα κοινωνικά δίκτυα στα οποία περνούν ούτως ή άλλως πολύ μεγάλο μέρος του χρόνου τους

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τι κρύβει η κατάρρευση της αλυσίδας βρεφικών ειδών Mothercare

Υψηλά ενοίκια καταστημάτων, έντονος ανταγωνισμός και διαδικτυακές πωλήσεις κλόνισαν τη βρετανική Mothercare. Διαχωρίζει τη θέση της η Κλουκίνας - Λάππας, που έχει το franchise της φίρμας στην ελληνική αγορά.