ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
BOX-delivery-app-ote
Φώτο: BOX

Εξετάζει την απόκτηση στόλου ο ΟΤΕ για delivery από την πλατφόρμα BOX

Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στο online delivery των 800 εκατ. ευρώ φέρνει τη διοίκηση του ΟΤΕ σε προβληματισμό για το επιχειρηματικό μοντέλο της πλατφόρμας BOX και για το ενδεχόμενο απόκτησης ιδιόκτητου στόλου για διανομές.

Με την πανδημία να εκτοξεύει τη ζήτηση για online delivery, και τον ανταγωνισμό στην αγορά να εντείνεται ενώ διεθνείς κολοσσοί και νέοι παίκτες μπαίνουν στην Ελλάδα, ο ΟΤΕ βρίσκεται ενώπιον ενός διλήμματος για την επόμενη μέρα της πλατφόρμας BOX. Καλείται να αποφασίσει αν θα διατηρήσει το επιχειρηματικό μοντέλο της πλατφόρμας ή θα πραγματοποιήσει μια πολυμέτωπη διεύρυνση, που θα περιλαμβάνει και την απόκτηση στόλου για διανομές.

Το 2020 ενισχύθηκε η δυναμική των E-food και Wolt, που μπήκαν και στις παραδόσεις ειδών παντοπωλείου, ενώ η αγορά του online delivery υπολογίζεται πως φτάνει πλέον τα 800 εκατ. ευρώ. Στο «παιχνίδι»  έχουν ενταχθεί τα πάντα: από παραδόσεις καφέ και μικρογευμάτων μέχρι προϊόντων από σούπερ μάρκετ, καταστήματα τροφίμων, αλλά σε μερικές περιπτώσεις και από άλλες επιχειρήσεις όπως ανθοπωλεία.

Πλέον, στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη ελληνική αγορά του online delivery ετοιμάζεται να μπει ο αμερικανικός κολοσσός Doordash μετά την εξαγορά της Wolt, ενώ η γερμανική Delivery Hero ενισχύει την παρουσία της και έρχονται επίσης νέοι παίκτες όπως η Pop Market.

Καθώς ο ανταγωνισμός εντάθηκε σημαντικά, ο ΟΤΕ διαπιστώνει πως, παρά την καλή πορεία της πλατφόρμας BOX, η απουσία ιδιόκτητου στόλου αφαιρεί ένα σημαντικό ανταγωνιστικό  πλεονέκτημα από την πλατφόρμα καθώς η μάχη πλέον έχει μεταφερθεί στο last mile και τους χρόνους παραδόσεων. Παράλληλα, ο ΟΤΕ κινείται για να ενισχύσει το δίκτυο των συνεργαζόμενων καταστημάτων. «Αν θέλεις να αναπτυχθείς και σε άλλες κατηγορίες και επιχειρήσεις πρέπει να έχεις δικό σου στόλο. Όπως έχει ο ανταγωνισμός που συνεργάζεται με καταστήματα παιχνιδιών, βιβλιοπωλεία, και φαρμακεία. Αν δεν έχεις στόλο δεν μπορείς να τα κάνεις όλα αυτά», αναφέρουν πηγές του ΟΤΕ στο Business Daily.

Καθώς οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες έχουν προ πολλού πάψει να αποτελούν απλές εφαρμογές για καταχώρηση παραγγελιών και έχουν συνδεθεί με τη διανομή τροφίμων και άλλων προϊόντων, ο ΟΤΕ θα πρέπει να αποφασίσει αν θα παραμείνει η ΒΟΧ μια πλατφόρμα παραγγελιών που ενδεχομένως θα βλέπει τα μερίδια της να σημειώνουν αργή ανάπτυξη ή και να μειώνονται, ή αν θα κάνει το επόμενο βήμα της ολοκληρωμένης εξυπηρέτησης online delivery με ιδιόκτητο στόλο.

Υπενθυμίζουμε πως τον Απρίλιο του 2020, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ, είχε αναφέρει ότι σχεδιάζεται η επέκταση της πλατφόρμας σε νέες δραστηριότητες, προσθέτοντας ότι αυτή η εξέλιξη αποτελούσε βασικό στόχο από το ξεκίνημα της λειτουργίας του το Δεκέμβριο του 2019. «Εξετάζουμε πάρα πολύ σοβαρά τι θα γίνει με τον στόλο, γιατί είναι κάτι που δεν έχουμε. Ωστόσο επειδή είναι μεγάλη επένδυση πρέπει να γίνει δοκιμαστικά. Να δούμε πως θα πάει και αν μπορεί να προχωρήσει. Είναι κάτι που πρέπει να μελετηθεί πολύ σοβαρά», τονίζουν πηγές του ΟΤΕ.

Σημειώνουν, πάντως, ότι η πλατφόρμα BOX έχει άλλα πλεονεκτήματα που το ενισχύουν έναντι του ανταγωνισμού, με κυριότερο το πρόγραμμα επιβράβευσης των καταναλωτών με δωρεάν δεδομένα κινητής τηλεφωνίας. Ήδη στην  BOX έχουν μπει νέα καταστήματα σε δοκιμαστικό στάδιο, όπως ανθοπωλεία και είδη για κατοικίδια, ενώ η πλατφόρμα βρίσκεται σε 60 πόλεις και συνεργάζεται με 9.000 καταστήματα.

Πέρα από σούπερ μάρκετ, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν στο BOX και καταστήματα μαναβικής, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, καταστήματα delicatessen, κάβες, βιολογικά προϊόντα, αλλά και ζαχαροπλαστεία. Αυξημένη είναι, παράλληλα, η κινητικότητα στις παραγγελίες για τα συνεργαζόμενα σούπερ μάρκετ «Μασούτης» και «Κρητικός», με την αύξηση να φτάνει το 50% από την αρχή της χρονιάς.

Οι ισχυροί παίκτες της αγοράς online delivery

Η e-food που αποτελεί και τον μεγαλύτερο παίκτη της αγοράς είδε τα μεγέθη της να ενισχύονται σημαντικά το 2020 με τον κύκλο εργασιών της να διαμορφώνεται στα 64,4 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 49,38% σε σχέση με το 2019.

Παράλληλα, πόδι στην ελληνική αγορά ετοιμάζεται να πατήσει και ο αμερικανικός κολοσσός Doordash που εξαγόρασε τη φινλανδική Wolt, η οποία το 2020,είδε τον κύκλο εργασιών της να εκτινάσσεται από τα 3,01 εκατ. ευρώ το 2019 στα 12,81 εκατ., ενώ και η καθαρή κερδοφορία της εταιρείας τριπλασιάστηκε.

Η Rocket, από την Ουκρανία, έκανε την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά το καλοκαίρι, ενώ έχει παρουσία σε ΟυκρανίαΟλλανδίαΚύπρο και Γαλλία. Στόχος της εταιρείας είναι η ένταξη πληθώρας καταστημάτων εστίασης, που θα παρέχουν μεγάλη ποικιλία επιλογών στους καταναλωτές, με την υπηρεσία να είναι διαθέσιμη και στο κέντρο της Αθήνας.

Επίσης και η Pop Market  μπήκε στην ελληνική αγορά στα μέσα Οκτωβρίου ανεβάζοντας τον πήχη των απαιτήσεων στο last mile με παραδόσεις εντός 15 λεπτών. Η Pop Market έχει δημιουργήσει ήδη δυο μεγάλα dark store κοντά στο κέντρο της Αθήνας, ενώ στοχεύει να αναπτύξει ακόμα έξι μέχρι το τέλος του έτους με στόχο να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος της Αττικής.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ote-cosmote
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χτυπάει» τράπεζες και εταιρείες πληρωμών ο ΟΤΕ με νέα ψηφιακή υπηρεσία

Ο όμιλος ΟΤΕ μετασχηματίζεται και αναζητεί νέες ροές εσόδων, καθώς οι τηλεπικοινωνίες έχουν πιάσει «ταβάνι». Μπαίνει στην αγορά των ηλεκτρονικών πληρωμών με ανταγωνιστικές χρεώσεις και ανταποδοτικά οφέλη σε μετρητά.
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΤΕ: Αρχίζει η αναβάθμιση δικτύου, στόχος οι διπλάσιες ταχύτητες

Πλέον οι συνδρομητές σταθερής COSMOTE, στους οποίους είναι τεχνικά εφικτή η αναβάθμιση, θα μεταφερθούν στην αμέσως επόμενη εμπορικά διαθέσιμη ταχύτητα Internet, διατηρώντας την ίδια τιμή. Πώς θα γίνει η αναβάθμιση.
OTE, Cosmote
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο ΟΤΕ μπαίνει με αξιώσεις στο delivery, σχέδιο για ιδιόκτητο στόλο

Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στο online delivery και η ραγδαία ανάπτυξη των ψηφιακών υπηρεσιών οδηγούν τον ΟΤΕ σε σημαντικές αλλαγές στο καταστατικό του, ανοίγοντας τον δρόμο για έναρξη δραστηριότητας στις ταχυμεταφορές.