ΓΔ: 860.06 1.04% Τζίρος: 80.46 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
inditex-fashion-shops
Φωτο: Shutterstock

Ανακάμπτει δυναμικά η Zara από την πανδημία με αύξηση πωλήσεων κατά 37%

Στην Ελλάδα, ο όμιλος πέτυχε μέσα στο φθινόπωρο να αγγίξει το 80% των πωλήσεων που έκανε το 2019, καλύπτοντας εν πολλοίς τις απώλειες του 2020. Προτεραιότητα της Inditex αποτελεί η ανακαίνιση αρκετών καταστημάτων.

Εντυπωσιακά οικονομικά μεγέθη ανακοίνωσε ο ισπανικός όμιλος ένδυσης Inditex (αλυσίδες Zara, Zara Home, Bershka, Massimo Dutti, Pull & Bear, κλ) για το εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης (Φεβρουάριος-Οκτώβριος), έχοντας προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό την πλήρη ενσωμάτωση της πολυκαναλικής εμπειρίας για τον πελάτη.

Παρά τους περιορισμούς που η πανδημία επέβαλε στην λειτουργία του λιανεμπορίου παγκοσμίως, ο ηγέτης του fast fashion κατέγραψε αύξηση πωλήσεων το φετινό εννεάμηνο κατά 37%, συγκριτικά με πέρσι, αγγίζοντας τα 19,32 δισ. ευρώ, και καθαρών κερδών κατά 273%, στα 2,5 δισ. ευρώ. Περαιτέρω, τα μεικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 40% το ίδιο διάστημα, αγγίζοντας τα 11,4 δισ. ευρώ ενώ τα κέρδη προ φόρων του ομίλου διευρύνθηκαν κατά 277%, διαμορφούμενα σε 3,23 δισ. ευρώ.

Δυναμική ήταν η εξέλιξη των μεγεθών της Inditex και στο τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 21% συγκριτικά με πέρσι και κατά 10% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, παρά το γεγονός ότι κάποια από τα καταστήματα του ανά τον κόσμο (ποσοστό 11% αυτών) παρέμεναν κλειστά το υπό εξέταση διάστημα, εξαιτίας της πανδημίας.

Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η εξέλιξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων της Inditex καθώς, με ναυαρχίδα την αλυσίδα Zara, ο τζίρος μέσω των e-shops του ομίλου αυξήθηκε κατά 28% το φετινό εννεάμηνο συγκριτικά με πέρσι, και κατά 124% συγκριτικά με το ίδιο διαστημα του 2019, αποδεικνύοντας στην πράξη τον ζωτικό ρόλο που παίζει το ηλεκτρονικό εμπόριο στα είδη μόδας, με καταλύτη την πανδημία. Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις της Inditex -σε φυσικά καταστήματα και διαδικτυακά- παρέμειναν σε ανοδική τροχιά και κατά το διάστημα από την 1η Νοεμβρίου έως και τις 10 Δεκεμβρίου, καταγράφοντας αύξηση κατά 33% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, και κατά 10% συγκριτικά με το 2019. 

Κατόπιν αυτών, ο ισπανικός όμιλος εκτιμά ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις θα συνεισφέρουν ποσοστό άνω του 25% του συνολικού ετήσιου τζίρου για την τρέχουσα χρήση, με το μεικτό περιθώριο κέρδους να διαμορφώνεται περί το 57,7% για φέτος. Ο όμιλος διαθέτει ρευστότητα ύψους 9,6 δισ. ευρώ και στοχεύει στην μετάβαση σε ένα απόλυτα βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας τα επόμενα έτη, τοποθετώντας τους ανθρώπους στο επίκεντρο. 

Στην Ελλάδα, ο όμιλος πέτυχε μέσα στο φθινόπωρο να αγγίξει το 80% των πωλήσεων που έκανε το 2019, καλύπτοντας εν πολλοίς τις απώλειες της προηγούμενης περιόδου, εξαιτίας των περιορισμών της πανδημίας. Προτεραιότητα της Inditex για την χώρα μας αποτελεί η ανακαίνιση αρκετών καταστημάτων που λειτουργούν ήδη αρκετά χρόνια και η σταδιακή μετάβαση τους στο νέο μοντέλο που ενσωματώνει σημαντικές τεχνολογικές δυνατότητες για παραγγελία ηλεκτρονικά και άμεση παραλαβή μέσα στο κατάστημα και μία απρόσκοπτη εμπειρία αγορών.

Ήδη προ ολίγων εβδομάδων ανακαινίστηκε το κατάστημα της Zara στο εμπορικό κέντρο Golden Hall, ενώ σε ό,τι αφορά νέα ανοίγματα καταστημάτων, αυτά θα γίνουν πολύ επιλεκτικά, με το ενδιαφέρον να στρέφεται και σε τουριστικές περιοχές όπου δεν έχει παρουσία καμία από τις αλυσίδες του ομίλου. Μέσα στην χρονιά άνοιξαν δύο νέα σημεία, ένα κατάστημα Stradivarius στο Ρέθυμνο κι ένα Bershka στην Θεσσαλονίκη, ενώ προχώρησαν οι ανακαινίσεις και στα καταστήματα Zara του Ηρακλείου στην Κρήτη και στην Θεσσαλονίκη

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

inditex-fashion-shops
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανανέωση των καταστημάτων Inditex - Zara, δυναμική αύξηση του τζίρου

Σε ανακαίνιση και επέκταση του καταστήματος Zara στο Golden Hall προχώρησε ο ισπανικός όμιλος. Στο 80% του τζίρου του 2019 έχει φτάσει ο τζίρος το τελευταίο τετράμηνο, δηλώνει στο Business Daily ο διευθύνων σύμβουλος, Ηλίας Μάλαμας.