ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
nero
Φώτο: Shutterstock

Αντεπίθεση της Χήτος με νέες συνεργασίες και επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ

Άνοιγμα στη νότια Ελλάδα με εξαγορά της Ζήρια, στρατηγική συνεργασία με τη γαλλική Danone Waters και επέκταση στα «ελαφρά» αναψυκτικά είναι μερικές από τις κινήσεις ισχυροποίησης της εταιρείας που εμφιαλώνει το νερό Ζαγόρι.

Σε πλήρη εξέλιξη και προσδοκώντας στην «επιστροφή» του ελληνικού τουρισμού αλλά και του κλάδο HORECA το 2022 και το 2023 βρίσκεται το τριετές επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 25 εκατ. ευρώ της εταιρείας Χήτος ΑΒΕΕ, που εμφιαλώνει το νερό με το brand Ζαγόρι, έχοντας ηγετικά μερίδια στην ελληνική αγορά.

Άνοιγμα στη νότια Ελλάδα μέσω εξαγοράς της Ζήρια ΕΠΕ, στρατηγική συνεργασία με τη γαλλική Danone Waters για τη διανομή των κορυφαίων Εvian και Ferrarelle στην Ελλάδα, άνοιγμα στα «ελαφρά» αναψυκτικά, νέο διοικητικό συμβούλιο και αναδιάταξη της εμπορικής διεύθυνσης είναι μερικές από τις κινήσεις των τελευταίων μηνών, που στόχο έχουν να ισχυροποιήσουν περαιτέρω το brand και να αυξήσουν το αποτύπωμά του τα επόμενα χρόνια.

Παράλληλα, το επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει νέες γραμμές παραγωγής στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις, επέκταση των αποθηκευτικών χώρων και νέες εγκαταστάσεις. Στόχος όλων των κινήσεων της Χήτος ΑΒΕΕ είναι να «γυρίσει» τα αποτελέσματα του 2020, χρονιά όπου έχασε 7,1% του κύκλου εργασιών της και τα επόμενα χρόνια να «τρέξει» με σαφώς αυξητικούς ρυθμούς, με φόντο την επιστροφή του τουρισμού και την επάνοδο στην κανονικότητα.

Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις της Χήτος ΑΒΕΕ το 2020 με τα αλλεπάλληλα lockdown και το «λιώσιμο» του τουρισμού αλλά και του κλάδου HORECA (Hotel, Restaurant, Catering), περιορίστηκαν στα 51,22 εκατ. ευρώ έναντι 55,14 εκατ. ευρώ το 2019 (-7,1%), ενώ τα καθαρά κέρδη κατήλθαν στα 4,33 εκατ. ευρώ έναντι 4,64 εκατ. ευρώ το 2019. Το 2021 κινείται πολύ καλύτερα καθώς και οι μήνες των lockdown ήταν λιγότεροι από το 2020, ενώ ο τουρισμός κινήθηκε ανέλπιστα καλά.

Η στρατηγική συνεργασία με την Danone Waters

Την 1η Δεκεμβρίου 2021 ανακοινώθηκε η στρατηγική συνεργασία με τη γαλλική Danone Waters, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες εμφιαλωμένου νερού στον κόσμο. Πρόκειται για μια συνεργασία που αφορά την εγχώρια αγορά, με την Χήτος ΑΒΕΕ να αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή, εμπορία, merchandising και marketing των ισχυρών brand προϊόντων Evian και Ferrarelle, από την 1η Ιανουαρίου 2022.

Τo Εvian είναι No.1, παγκοσμίως μάρκα εμφιαλωμένου φυσικού μεταλλικού νερού από τις γαλλικές Άλπεις, ενώ το Ferrarelle είναι η Νο.1 μάρκα αεριούχου φυσικού μεταλλικού νερού στην Ιταλική αγορά. Η προσθήκη του Evian και του Ferrarelle, water-partners τoυ επίσημου Οδηγού Michelin, στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Χήτος ενισχύει ιδιαίτερα τη θέση της, τόσο στην εγχώρια premium αγορά HORECA όσο και στο δίκτυο λιανικής πώλησης.

Το άνοιγμα στη νότια Ελλάδα με την εξαγορά της Ζήρια

Το Μάιο του 2021 η Χήτος ΑΒΕΕ προχώρησε στην εξαγορά της εταιρείας Ζήρια ΕΠΕ, που εμφιαλώνει το ομώνυμο νερό, η οποία έχει παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Κυλλήνη Στυμφαλίας, στον Νομό Κορινθίας. Έτσι, η ηπειρώτικη εταιρεία απέκτησε πηγή και μονάδα εμφιάλωσης νερού στην περιοχή, κάνοντας ένα σημαντικό άνοιγμα στη νότια Ελλάδα. Οι εγκαταστάσεις της Ζήρεια βρίσκονται σε μια περιοχή που προστατεύεται περιβαλλοντικά από τις συνθήκες Ramsar και Natura 2000.

Η τοποθεσία της μονάδας εμφιάλωσης στη Ζήρεια (όρος Κυλλήνη) της Κορινθίας είναι κομβική και από πλευράς logistics, καθώς η εταιρεία βρίσκεται δίπλα στα μεγάλα αστικά κέντρα και λιμάνια, με αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος λειτουργίας της.

Η εν λόγω εξαγορά εντάσσεται στο ευρύτερο επενδυτικό πλάνο της Χήτος ΑΒΕΕ, ύψους 25 εκατ. ευρώ που εκτός των άλλων περιλαμβάνει και εξαγορές που θα διευρύνουν το αποτύπωμα της εταιρείας. Το πλάνο, εκτός των άλλων περιλαμβάνει τη λειτουργία νέων γραμμών παραγωγής, στις υφιστάμενες αλλά και στις καινούργιες εγκαταστάσεις, αλλά και τη δημιουργία νέων σημείων logistics πανελλαδικά. Στο πλαίσιο αυτό, στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι ο εκσυγχρονισμός της μονάδας στη Ζήρεια, ώστε να ανταποκρίνεται πλήρως στα περιβαλλοντικά και παραγωγικά πρότυπα της Χήτος.

Σημειώνεται πως η Χήτος έχει και σημαντικές – για εταιρεία εμφιαλωμένου νερού – εξαγωγές, καθώς διακινεί ήδη σε 25 χώρες το νερό με την επωνυμία Ζαγόρι σε Ευρώπη, Βαλκάνια, Ρωσία, Αφρική, ΗΠΑ, Παναμά, Καναδά, Κίνα και Αυστραλία.

Οι δύο νέοι «πράσινοι» κωδικοί στα ελαφρά αναψυκτικά

Το περασμένο καλοκαίρι η Χήτος λάνσαρε δύο νέους… πράσινους κωδικούς, παρουσιάζοντας το ΖΑΓΟΡΙ Sparkling με φυσικό άρωμα πορτοκάλι και το ΖΑΓΟΡΙ Sparkling με φυσικό άρωμα ροζ γκρέιπφρουτ, μπαίνοντας σε μια κατηγορία που γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη διεθνώς. Πρόκειται για φυσικό μεταλλικό νερό Ζαγόρι εμπλουτισμένο με φυσικά αρώματα πορτοκαλιού και ροζ γκρέιπφρουτ, χωρίς ζάχαρη, χωρίς τεχνητά γλυκαντικά, συντηρητικά, τεχνητά αρώματα και βελτιωτικά γεύσης και με πλήρη απουσία θερμίδων. Όλη η σειρά ανθρακούχου φυσικού μεταλλικού νερού ΖΑΓΟΡΙ Sparkling γίνεται GO GREEN και κυκλοφορεί σε φιάλες και shrink film στα 4-packs από 30% ανακυκλωμένο πλαστικό, ενώ όλα τα υλικά τους παραμένουν 100% ανακυκλώσιμα.

Οι ιστορικοί σταθμοί της εταιρείας

1955  Η ιστορία της Χήτος Α.Β.Ε.Ε ξεκινάει στα μέσα της δεκαετίας του ’50 με την ίδρυση εργοστασίου εμφιάλωσης αεριούχων ποτών στην πόλη των Ιωαννίνων. Ιδρυτής του εργοστασίου ο Ιωάννης Χήτος, καταγόμενος από την πόλη των Ιωαννίνων, ο οποίος, με συνοδοιπόρους τους δύο γιους του, Κωνσταντίνο και Αλκιβιάδη, άρχισαν την παραγωγή των αναψυκτικών «Ερμής».

1984 Οι δύο αδελφοί, Κωνσταντίνος και Αλκιβιάδης υπογράφουν συμφωνία με την Coca-Cola 3E αναλαμβάνοντας την εμφιάλωση των αναψυκτικών της.

1988 Αποτελεί τη χρονιά ορόσημο για τη Χήτος Α.Β.Ε.Ε και για την πορεία της στο μέλλον. Η εταιρεία αφήνει πίσω της τον κλάδο των αναψυκτικών και εισέρχεται στην αγορά των εμφιαλωμένων νερών, με δικό της brand, το φυσικό μεταλλικό νερό Ζαγόρι.

2002 Η εταιρεία εγκαθιδρύει εργοστάσιο παραγωγής υλικών συσκευασίας (προπλασμάτων pet – preforms και πωμάτων), στη ΒΙ.ΠΕ Ιωαννίνων, καθετοποιώντας την παραγωγή της. Πλέον η Χήτος είναι - μαζί με την Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεως (ΒΙΚΟΣ) - ηγέτιδα δύναμη στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα, διαθέτοντας πλήρως καθετοποιημένη παραγωγή, με τρία εργοστάσια στην Ήπειρο και πάνω από 350 εργαζόμενους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

nero
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελντοράντο επενδύσεων το εμφιαλωμένο νερό: Οι κινήσεις των ισχυρών παικτών

Οι προοπτικές αύξησης της ζήτησης και τα υψηλά περιθώρια κέρδους προσελκύουν όλο και περισσότερα κεφάλαια παλαιών και νέων παικτών της αγοράς στο εμφιαλωμένο νερό. Οι επενδύσεις και οι εξαγορές.
masoutis_kerkyra
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πού ανοίγει νέα καταστήματα η Μασούτης, γιατί δημιουργεί εταιρεία ακινήτων

Το 18ο κατάστημά της στην Κέρκυρα εγκαινίασε η Μασούτης, ενώ δρομολογεί το άνοιγμα και στη Λευκάδα. Τρία καταστήματα σε Αττική και Χαλκίδα. Αξιοποιούνται ακίνητα αξίας 250 εκατ. ευρώ με νέα εταιρεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Χήτος: Αύξηση ενοποιημένου τζίρου 35% στα 79,5 εκατ. ευρώ το 2022

Η Χήτος ΑΒΕΕ ολοκλήρωσε με επιτυχία ένα σημαντικό μέρος προγραμματισμένων επενδύσεων οι οποίες αναμένεται να συνεχιστούν το 2024, ενισχύοντας την παραγωγική της δυναμικότητα και τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της εγκαταστάσεων
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο ρόλος - κλειδί της Tetra Pak στο μεγάλο στοίχημα της ανακύκλωσης

Στα 49 εκατ. ευρώ έφτασε το 2022 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας. Δραστηριοποιείται στην Ελλάδα πάνω από σαράντα χρόνια και αποτελεί μέλος του διεθνούς ομίλου Tetra Pak που έχει παρουσία σε 160 χώρες.