Φωτο: Shutterstock

Το τραπεζικό κατάστημα του μέλλοντος έφθασε και στην Ελλάδα

Μηχανήματα που ενημερώνουν αυτόματα τα βιβλιάρια, μονάδες που καταμετρούν κέρματα και τα καταθέτουν απευθείας σε τραπεζικούς λογαριασμούς, συνομιλία με τραπεζικούς υπαλλήλους μέσω οθόνης που βρίσκονται δεκάδες χιλιόμετρα μακριά είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά των νέων τραπεζικών καταστημάτων.

Μηχανήματα που ενημερώνουν αυτόματα τα βιβλιάρια, μονάδες που καταμετρούν κέρματα και τα καταθέτουν απευθείας σε τραπεζικούς λογαριασμούς, συνομιλία με τραπεζικούς υπαλλήλους μέσω οθόνης που βρίσκονται δεκάδες χιλιόμετρα μακριά, πληρωμές όλων των λογαριασμών εκτός των ταμείων, συμβουλές για διαχείριση των οικονομικών και πολλά ακόμη.

Δεν αναφερόμαστε στο τραπεζικό κατάστημα του μέλλοντος αλλά στο κατάστημα του σήμερα! Όπως αναφέρει στο «BD» επιτελικό τραπεζικό στέλεχος, οι ελληνικές τράπεζες παρά το γεγονός ότι μόλις έχουν αφήσει πίσω τους μιας δεκαετή κρίση πρωτοφανούς μεγέθους που έπληξε την ελληνική οικονομία και το τραπεζικό σύστημα, βρίσκονται ήδη σε ικανοποιητικό στάδιο ψηφιακού τους μετασχηματισμού. Τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά ακόμη και σε επίπεδο καταστημάτων, με όλα που προαναφέρθηκαν να έχουν ήδη εμφανιστεί σε τραπεζικά καταστήματα. Οι συνολικές επενδύσεις για το ψηφιακό μετασχηματισμό του τραπεζικού συστήματος σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις θα ξεπεράσουν το ένα δις ευρώ, σημαντικό μέρος των οποίων έχει ήδη επενδυθεί.

Ήδη ο μεγαλύτερος αριθμός των τραπεζικών καταστημάτων έχει αλλάξει όψη, καθώς έχει μειωθεί αισθητά ο αριθμός των ταμείων με τα εναλλακτικά ψηφιακά δίκτυα να είναι πλέον εμφανή και εντός των καταστημάτων όπως αυτόματα μηχανήματα πληρωμών μεγάλου αριθμού οφειλών, οθόνες για πραγματοποίηση διαδικτυακών πληρωμών, νέας γενιάς ΑΤΜ, mobile banking κλπ.

Όπως επισημαίνουν τραπεζικά στελέχη στο «BD»  οι καταναλωτές ακόμη και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία δείχνουν να έχουν εξοικειωθεί στα νέα δεδομένα και αισιοδοξούν ότι σύντομα θα περιοριστούν περαιτέρω και οι ουρές στα τραπεζικά καταστήματα.

Στόχος των τραπεζών είναι με την ολοκλήρωση της μετάπτωση σε ψηφιακό περιβάλλον όλα τα εναλλακτικά τραπεζικά ψηφιακά δίκτυα να είναι διασυνδεμένα μεταξύ. Γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα ο καταναλωτής να μπορεί να ξεκινά μια συναλλαγή από ένα δίκτυο (πχ το κατάστημα) και να την ολοκληρώνει σε ένα άλλο (στο e banking), καθώς η όλη διαδικασία θα είναι πλέον ηλεκτρονικά καταγεγραμμένη.

Με την μετακίνηση των πληρωμών στα ψηφιακά δίκτυα, όπως αναφέρουν τα τραπεζικά στελέχη, απελευθερώνεται ανθρώπινο δυναμικό για πιο παραγωγικές εργασίες, με έμφαση τον τομέα των συμβουλευτικών υπηρεσιών. Τομέας όπου θα εστιασθεί η μάχη του ανταγωνισμού στο άμεσο μέλλον. Όποια τράπεζα έχει το πιο εκπαιδευμένο και εξυπηρετικό ανθρώπινο δυναμικό θα κερδίσει μερίδια αγοράς και τελικά θα πρωταγωνιστήσει αναφέρει χαρακτηριστικά διοικητικό στέλεχος, επισημαίνοντας ότι στο πλαίσιο αυτό δίνεται μεγάλη έμφαση στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού τους.  

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι τράπεζες κλείνουν τα ταμεία, καταργούν τα βιβλιάρια

Σε κέντρα εξυπηρέτησης πελατείας μετασχηματίζονται τα καταστήματα των τραπεζών, τερματίζοντας την κυριαρχία των παραδοσιακών ταμείων από τα οποία η πελατεία των τραπεζών πραγματοποιούσε τις περισσότερες συναλλαγές: καταθέσεις, αναλήψεις, μεταφορές, ενημερώσεις βιβλιαρίων, πληρωμές λογαριασμών κ.α.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τρ. Πειραιώς: Τι λέει για τα Coco's, «βουτιά» έως 20% για τη μετοχή

Με ανακοίνωσή της, η Τρ. Πειραιώς διευκρινίζει ότι έχει την οικονομική δυνατότητα να πληρώσει το κουπόνι των Coco's, αλλά αυτό μπορεί να μην επιτραπεί από τον SSM. Δεν υπάρχει σχέδιο άμεσης αύξησης κεφαλαίου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε κρατικό έλεγχο οδηγεί την Τρ. Πειραιώς η μετατροπή των CoCos σε μετοχές

Τι αποφασίσθηκε σε χθεσινοβραδινή σύσκεψη στο Μαξίμου για το μέλλον της Τρ. Πειραιώς. Πώς το Δημόσιο μέσω του ΤΧΣ θα ελέγξει το 61,3% των μετοχών των μετοχών της τράπεζας, τι θα γίνει με τη διοίκηση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η αγωνία της Ελλάκτωρ για νέο δάνειο 50 εκατ. ευρώ

Δύσκολες διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, αβέβαιο το αποτέλεσμα. Τα προβλήματα ρευστότητας επηρεάζουν τη λειτουργία της Άκτωρ. Αναπάντητο ερώτημα για την πρόθεση των βασικών μετόχων για κεφαλαιακή ενίσχυση του ομίλου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Eurobank: Γιατί ξεπέρασε τους στόχους η συμμετοχή στην εθελούσια

Περισσότεροι από 750 εργαζόμενοι δήλωσαν συμμετοχή, ενώ ο στόχος ήταν να αποχωρήσουν έως 700. Η ηλικιακή στόχευση και οι ικανοποιητικοί όροι συνέβαλαν καθοριστικά στην επιτυχία του προγράμματος.