Φώτο: Shutterstock

Στην αγορά κόκκινου κρέατος επεκτείνεται ο Όμιλος Νιτσιάκος

Νέες επενδύσεις ύψους 35 εκατ. ευρώ και επέκταση στην αγορά του «κόκκινου» κρέατος σχεδιάζει ο Όμιλος Νιτσιάκος. Κερδίζουν μερίδιο αγοράς στις αγορές του εξωτερικού τα κοτόπουλα Νιτσιάκος.

Θέση στην αγορά του κόκκινου κρέατος παίρνει ο όμιλος Νιτσιάκος, ο οποίος αναμένεται να κάνει είσοδο στις κατηγορίες αρνίσιου και μοσχαρίσιου κρέατος στα τέλη της νέας χρονιάς. Η Νιτσιάκος «φλερτάρει» και με τη κατηγορία του χοιρινού, ωστόσο παραγωγικές εξελίξεις αναμένονται μετά από μια διετία, ενώ ήδη σχεδιάζεται η διεύρυνση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και στη κατηγορία του συσκευασμένου γύρου.

Σχετικά με το εξίσου ισχυρό κομμάτι της δραστηριότητας που αφορά στις ζωοτροφές, η Νιτσιάκος απλώνει «δίχτυα» στην εγχώρια ιχθυοκαλλιέργεια προχωρώντας στην παραγωγή ιχθυοτροφής προκειμένου να διεκδικήσει μερίδιο από τις αυξημένες εισαγωγές που καταγράφουν οι εταιρείες του κλάδου.

Αναφορικά με την πορεία των μεγεθών, ο ρυθμός ανάπτυξης των εσόδων διατηρεί θετικό πρόσημο με τις εκτιμήσεις της εμπορικής διευθύντριας κ. Μαριλένας Νιτσιάκου να αναφέρουν ότι εφέτος ο συνολικός τζίρος θα προσεγγίσει τα 370 εκατ. ευρώ, έναντι 345 εκατ. ευρώ το 2018. Αναφορικά με την εικόνα της κερδοφορίας φέρεται να εξακολουθεί να δέχεται πιέσεις και στη φετινή χρήση.

Σε εξαγωγικό επίπεδο, οι επιδόσεις στην Ιταλική αγορά βαίνουν αυξανόμενες, με τα κοτόπουλα Νιτσιάκος να κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στα ράφια από τη Ρώμη έως τη Σικελία, ενώ στο επίκεντρο της νέας χρονιάς είναι η «επέκταση» και στο βόρειο τμήμα της γειτονικής αγοράς. «Η ανταπόκριση είναι μεγάλη, με αποτέλεσμα να έχουμε θορυβήσει ισχυρούς παίχτες της κατηγορίας όπως η εταιρεία Amadori» ανέφερε η κ. Νιτσιάκου, στο πλαίσιο χθεσινής συνάντησης με δημοσιογράφους, σημειώνοντας ότι αφού εξασφαλιστεί η παραγωγική επάρκεια για την κάλυψη των αναγκών στην Ιταλία, θα ξεκινήσει ο σχεδιασμός εισόδου και σε άλλες αγορές, με τη Βρετανική να αποτελεί τον πιθανότερο επόμενο στόχο.

Η διεύρυνση των δραστηριοτήτων βασίζεται στην υψηλή πιστότητα που ακολουθεί το σήμα Νιτσιάκος και όπως χαρακτηριστικά σχολίασε η ίδια «η ιδιωτική ετικέτα χαλάει την αγορά. Δε μπορείς να εκμεταλλεύεσαι την ποιότητα και την αξία που έχουν δημιουργήσει στις κατηγορίες τα επώνυμα σήματα».

Στην κατεύθυνση της στήριξης των αναπτυξιακών της σχεδιασμών η εταιρεία βρίσκεται σε φάση υλοποίησης του επενδυτικού σχεδιασμού της περιόδου 2019-2022 το οποίο περιλαμβάνει συνολικά κεφάλαια ύψους 35 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, μέσα στο 2019, ολοκληρώθηκαν στρατηγικές επενδύσεις που έφτασαν τα 10 εκατ. ευρώ και μεταξύ άλλων, περιλάμβαναν την επέκταση του τυποποιητηρίου των Ιωαννίνων και την εγκατάσταση νέων γραμμών μηχανικής αποστέωσης. Επίσης, έγινε εκσυγχρονισμός των δύο εργοστασίων ζωοτροφών σε Ιωάννινα και Άρτα, καθώς και εγκατάσταση νέου βιολογικού καθαρισμού επεξεργασίας υγρών λυμμάτων στο πτηνοσφαγείο Ιωαννίνων. Μέσα στο 2019, ξεκίνησε τη λειτουργία της η επέκταση και η εγκατάσταση της νέας γραμμής προψημένων προϊόντων στην εταιρεία Foodmaster, του ομίλου Νιτσιάκος, στην Άρτα.

Για την περίοδο 2020 – 2022, βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο σχεδιασμού ένα ευρύ επενδυτικό πλάνο, συνολικού ύψους 25 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει: εκσυγχρονισμό και αύξηση δυναμικότητας στα 5.000 πτηνά ανά ώρα στο πτηνοσφαγείο της Θεσσαλονίκης, κατασκευή νέου εργοστασίου με γραμμές επεξεργασίας υποπροϊόντων σφαγής, νέα γραμμή σφαγής και διπλασιασμός του τυποποιητηρίου στη ΒΙ.ΠΕ Ιωαννίνων καθώς και είσοδο στην αγορά αρνίσιου και μοσχαρίσιου κρέατος με δημιουργία μονάδων εκτροφής και τυποποιητηρίου κόκκινου κρέατος, στα Δολιανά Ιωαννίνων.

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο η Νιτσιάκος να βρίσκεται σε φάση αναζήτησης κάποιας ευκαιρίας εξαγοράς, η κ. Νιτσιάκου σημείωσε ότι «κοιτάμε τα πάντα στην αγορά. Στην Ελλάδα ωστόσο η ιστορία έχει αποδείξει ότι είναι καλύτερα να προχωράς με δικές σου επενδύσεις από την αρχή από το να αποκτήσεις προβλήματα δεκαετιών από εξαγορές».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Arivia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με νέα θυγατρική μπαίνει η Arivia στην αγορά του τυριού

Τη νέα θυγατρική Aring με έδρα στην Πυλαία Θεσσαλονίκης ίδρυσε η Arivia, που έχει περάσει από τον περασμένο Οκτώβριο στον έλεγχο του ομίλου Upfield. Στελέχη της Upfield στο διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κερδισμένη από το lockdown η Melissa Κίκιζας, αβεβαιότητα για τη συνέχεια

Εκτίναξη πωλήσεων στα ζυμαρικά και τις έτοιμες σάλτσες σημειώθηκε το δίμηνο Μαρτίου - Απριλίου, αλλά η διοίκηση της Melissa Κίκιζας παραμένει επιφυλακτική για τις επερχόμενες αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών.