ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Θ. Νιτσιάκος: Από την Αετομηλίτσα Ιωαννίνων στην κορυφή της Ελλάδας

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Πώς ο Ηπειρώτης επιχειρηματίας κατάφερε να δημιουργήσει μια από τις μεγαλύτερες και πλέον σύγχρονες βιομηχανίες τροφίμων της χώρας.

Με λίγα μέσα αλλά μεγάλες φιλοδοξίες και πολλή όρεξη για δουλειά ο Θεόδωρος Νιτσιάκος συνέβαλε, όσο λίγοι, στην ανάπτυξη της πτηνοτροφίας στην Ελλάδα. Με έδρα τα Ιωάννινα η «Κοτόπουλα Νιτσιάκος», συγκαταλέγεται σήμερα ανάμεσα στις μεγαλύτερες και πιο επιτυχημένες βιομηχανίες τροφίμων της χώρας, με κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα 350 εκατ. ευρώ.

Εξαιρετικά εντυπωσιακή ήταν η πορεία της εταιρίας τα δύσκολα χρόνια της κρίσης: με νέες επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και μεθόδους παραγωγής και ρίχνοντας το βάρος στην παραγωγή ποιοτικών προϊόντων, κατάφερε, όχι μόνο να μην επηρεαστεί από τη γενικότερη οικονομική κατάσταση, αλλά να πολλαπλασιάσει τον κύκλο εργασιών καθώς και τις εξαγωγές της στο εξωτερικό.

Το πρώτο βήμα του Ηπειρώτη επιχειρηματία έγινε το 1972: διαβλέποντας τις μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης της βιομηχανίας παραγωγής κοτόπουλου στην Ελλάδα προχώρησε στη δημιουργία, με δάνειο από την Αγροτική Τράπεζα, με στόχο την δημιουργία μιας πρότυπης μονάδας αναπαραγωγής.

Ο Θεόδωρος Νιτσιάκος δεν ακολούθησε την πεπατημένη: με σπουδές στη Γεωπονική Σχολή Θεσσαλονίκης και κατόπιν στο ολλανδικό Γεωπονικό Πανεπιστήμιο του Βαγκενίγκεν εφοδιάστηκε με πολλές γνώσεις για την πτηνοτροφία και τις νέες τεχνικές παραγωγής στην Ευρώπη, πριν προχωρήσει στο πρώτο του επιχειρηματικό βήμα.

Το μικρό πρώτο βήμα ακολούθησαν πολλά ακόμα και η μικρή επιχείρηση άρχισε να μεγαλώνει, και να αποκτά μέγεθος για να μετασχηματιστεί 40 χρόνια μετά σε μια από τις μεγαλύτερες εγχώριες βιομηχανίες τροφίμων.

Όπως σημείωσε ο πρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Ιωαννίνων Κωνσταντίνος Τασούλας, με αφορμή το θάνατο σε τροχαίο δυστύχημα του Θεόδωρου Νιτσιάκου: «Αυτοδημιούργητος και διαρκώς ανερχόμενος επαγγελματικά, άλλαξε κυριολεκτικά το επιχειρηματικό τοπίο στην Ήπειρο στον πρωτογενή τομέα, αλλά και στον ποιοτικό τουρισμό. Επί σειράν δεκαετιών προσέφερε σημαντικά τόσο στην εθνική οικονομία, όσο και στον Έλληνα καταναλωτή δημιουργώντας ταυτόχρονα πολύτιμες θέσεις εργασίας και διευρύνοντας συνεχώς το φάσμα των επιχειρηματικών του δραστηριοτήτων σε όλη τη χώρα».

Η θεαματική πορεία της Νιτσιάκος

Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετώπιζε η «Κοτόπουλα Νιτσιάκος» στο ξεκίνημά της ήταν η μεγάλη απόσταση που την χώριζε από την Αθήνα και άλλες μεγάλες πόλεις, απόσταση που επιβάρυνε δυσανάλογα το κόστος. Για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα αυτό ο Θ. Νιτσιάκος προχώρησε σε πολλές επενδύσεις με στόχο την πλήρη καθετοποίηση της παραγωγικής δραστηριότητας.

Στο πλαίσιο αυτό το 1993 προχώρησε στη δημιουργία βιομηχανίας ζωοτροφών, που σήμερα αποτελεί μία από τις κύριες δραστηριότητες του ομίλου, ενώ στο διάστημα 1995 - 2000 η εταιρία προχώρησε στη δημιουργία δικτύου διανομής στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας, κίνηση που επέτρεψε στην Νιτσιάκος να προσεγγίσει τους καταναλωτές σε όλη τη χώρα.  

Το 2003 τέθηκε σε λειτουργία το δεύτερο εργοστάσιο ζωοτροφών στην Άρτα, το 2004 ολοκληρώθηκε η κατασκευή του νέου κέντρου διανομής στον Ασπρόπυργο Αττικής ενώ το 2005 εισήλθε στον κλάδο της παραγωγής τροφών για κατοικίδια, εκμεταλλευόμενη τη δική της πρώτη ύλη. Παράλληλα το 2005 η εταιρία προχώρησε στη λειτουργία μονάδας τυποποιημένου κρέατος στα Ιωάννινα.

Το 2008 η εταιρία ολοκλήρωσε την κατασκευή νέου κέντρου διανομής στη ΒΙ.ΠΕ Θεσσαλονίκης καθώς και την κατασκευή εργοστασίου καύσης υποπροϊόντων για την παραγωγή ενέργειας, κίνηση που έβαλε τις βάσεις ώστε να καταστεί ενεργειακά αυτόνομη.

Το 2010 επέκτεινε τις δραστηριότητές της με την διάθεση στην αγορά προϊόντων γαλοπούλας και κουνελιού ελληνικής εκτροφής. Μέχρι το 2014 ολοκλήρωσε την εγκατάσταση λεβήτων βιομάζας σε όλες τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της εταιρείας περιορίζοντας δραστικά τα περιβαλλοντικό αποτύπωμά της.

Σκληρή δουλειά

Όλα αυτά, έγιναν με πολύ προσεκτικά βήμα, σκληρή δουλειά και συντηρητική διαχείριση. Όπως σημειώνουν άνθρωποι που συνεργάστηκαν με τον Θεόδωρο Νιτσιάκο «οδηγό» του σε όλες τις επιχειρηματικές του αποφάσεις αποτέλεσε η βασική αρχή να ξοδεύονται πάντα λιγότερα από όσα κερδίζονταν. Παράλληλα τα κέρδη επενδύονταν συστηματικά για την ανάπτυξη της εταιρείας.

Το 2014 η «Κοτόπουλα Νιτσιάκος», που πλέον είχε αναδειχθεί σε μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων, προχώρησε σε συνεργασία για την εξαγωγή 20.000 τόνων σκληρού σίτου ελληνικής παραγωγής, ενώ το 2015 εισήγαγε αποκλειστικά, για την εκτροφή του στη χώρα μας, το Μαύρο Κοτόπουλο από την Αλσατία της Γαλλίας, μια πολύ ξεχωριστεί και υψηλής διατροφικής αξίας ράτσα.

Το 2017 διεύρυνε το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της εισάγοντας τη γαλοπούλα και το κοτόπουλο πανέ, ενώ την ίδια χρονιά υπέγραψε στρατηγική συμφωνία για την αποκλειστική συνεργασία με τη «Νίκας», την οποία είχε εξαγοράσει ο όμιλος Chipita.

Έμφαση στην ποιότητα

Σύμφωνα με στελέχη της Νιτσιάκος το σημείο που κάνει τη διαφορά διαφορά και έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών είναι η υψηλή ποιότητα των προϊόντων. Όπως σημειώνουν για την επίτευξη του σκοπού αυτού η εταιρία ξεκινά από τη σωστή εκτροφή των πουλερικών, η οποία πραγματοποιείται με τη χρήση των ζωοτροφών που παράγει η ίδια, ενώ εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, μη τη βοήθεια της τεχνολογίας, παρακολουθεί κάθε στάδιο της παραγωγής: από την προέλευση των πρώτων υλών, την εκτροφή και την κτηνιατρική παρακολούθηση των ορνίθων μέχρι την τελική διανομή τους.

Επέκταση στην αγορά του μοσχαρίσιου κρέατος

Για την περίοδο 2018 - 2022, η «Νιτσιάκος» έχει προγραμματίσει νέες επενδύσεις ύψους 35 εκατ. ευρώ. Το επενδυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την επέκταση του ομίλου και στην αγορά του μοσχαρίσιου κρέατος.

Η εταιρία, θα προχωρήσει στη δημιουργία φάρμας πάχυνσης και μονάδας επεξεργασίας - τυποποίησης κρέατος, κίνηση που εκτιμάται ότι θα ενισχύσει περαιτέρω τα μεγέθη και τη θέση του ομίλου στην αγορά. Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια έχει επεκταθεί επίσης στην παραγωγή αλεύρων για την αρτοποιία και τη βιομηχανία, και την εισαγωγή και εμπορία ενός νέου οικονομικού και φιλικού προς το περιβάλλον τύπου βιομάζας από φλοιό ηλιόσπορου.

Επιπλέον, το νέο επενδυτικό πρόγραμμα προβλέπει την αύξηση της δυναμικότητας στο πτηνοσφαγείο της ΒΙΠΕ Ιωαννίνων με ταυτόχρονη επέκταση των μονάδων βιολογικού καθαρισμού και επεξεργασίας των στερεών αποβλήτων, καθώς και επέκταση του εκκολαπτηρίου. Επίσης, η εταιρεία δημιούργησε νέο κέντρο διανομής στο Ηράκλειο Κρήτης και έχει ξεκινήσει από πέρυσι πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του στόλου των οχημάτων της με αντικατάσταση των παλιών φορτηγών αυτοκινήτων.

Παράλληλα, η «Νιτσιάκος» απέκτησε απέναντι από το λιμάνι της Χαλκίδας έκταση 135 στρεμμάτων με 35.000 τ.μ. καλυμμένη έκταση με σκοπό την πιο ενεργό δραστηριοποίηση στη αγορά των πρώτων υλών ζωοτροφών της νοτίου Ελλάδας.

Στόχος της εταιρείας είναι η ενίσχυση της θέσης της στην εγχώρια αγορά με την ανάπτυξη νέων, υψηλής ποιότητας και υψηλής διατροφικής αξίας, προϊόντων. Μεγάλο βάρος θα δοθεί και στην επέκταση της παρουσίας της στο εξωτερικό. Το 2017 οι εξαγωγές της ανήλθαν στα 25 εκατ. ευρώ κυρίως προς Ιταλία, Κύπρο, καθώς και στις γειτονικές χώρες στη Βαλκανική.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σπ. Θεοδωρόπουλος: Το success story της Chipita και οι 4 βασικές αρχές

Ο ιδρυτής της Chipita μιλά στο Innovative Greeks Talks του ΣΕΒ για την κατάκτηση της διεθνούς αγοράς με ένα καινοτόμο προϊόν. Τι συμβουλεύει τους επιχειρηματίες: Οι τέσσερις αρχές που οδηγούν στην επιτυχία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην αγορά κόκκινου κρέατος επεκτείνεται ο Όμιλος Νιτσιάκος

Νέες επενδύσεις ύψους 35 εκατ. ευρώ και επέκταση στην αγορά του «κόκκινου» κρέατος σχεδιάζει ο Όμιλος Νιτσιάκος. Κερδίζουν μερίδιο αγοράς στις αγορές του εξωτερικού τα κοτόπουλα Νιτσιάκος.