ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
efood, Dianomeis
Φωτο: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Ενέκρινε την εξαγορά των Kiosky's από e-food η Επ. Ανταγωνισμού

Για δυο χρόνια θα διαρκέσουν αρχικά οι δεσμεύσεις που έλαβε η Delivery Hero για να προχωρήσει η εξαγορά των εταιρειών του ομίλου Μούχαλη. Ποια μέτρα σκοπεύουν να πάρουν οι Γερμανοί.

Το «πράσινο φως» άναψε η Επιτροπή Ανταγωνισμού για την εξαγορά των Kiosky’s από την Delivery Hero, έπειτα από την αρχική αρνητική εισήγηση που είχε καταθέσει για την ολοκλήρωση της, με την γερμανική μητρική της e-food να δεσμεύεται για μια σειρά από κινήσεις που θα πρέπει να κάνει αλλιώς κινδυνεύει με βαρύτατα πρόστιμα.

Στη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Επ. Ανταγωνισμού αποφασίστηκε, ομόφωνα,  η έγκριση  της γνωστοποιηθείσας συγκέντρωσης, από την Delivery Hero που αφορά στην απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου επί των εταιριών α) «ΑΛΦΑ ΔΙΑΝΟΜΕΣ Α.Ε.», β) «INKAT SA», γ) «DELIVERY Ι.Κ.Ε.» και δ) «E-TABLE Ι.Κ.Ε», στη βάση των δεσμεύσεων που ανέλαβε η γερμανική μητρική έναντι της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Επίσης οι δεσμεύσεις που αναλαμβάνει η Delivery Hero θα είναι για δυο χρόνια από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής και κατά τη λήξη του δεύτερου έτους θα εξεταστεί αν επεκταθούν οι δεσμεύσεις αυτές για ακόμα ένα έτος, ενώ η γερμανική εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να αιτηθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού την επανεξέταση των διορθωτικών μέτρων σε περίπτωση που οι συνθήκες της αγοράς μεταβληθούν σημαντικά και σε μόνιμη βάση.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού όπως ανέφερε στην εισήγησή της, εκτιμούσε ότι η νέα οντότητα θα κατέχει ιδιαιτέρως σημαντική θέση στην αγορά επιγραμμικής διαμεσολάβησης για την πώληση έτοιμου φαγητού, καθώς και στις επιμέρους αγορές επιγραμμικής διαμεσολάβησης για την πώληση καταναλωτικών προϊόντων (προϊόντων σούπερ μάρκετ, αφενός, και προϊόντων παντοπωλείου και εξειδικευμένων καταστημάτων τοπικού χαρακτήρα, αφετέρου). Για το λόγο αυτό, στο στάδιο αυτό εγείρονται σοβαρές αμφιβολίες ως προς στις ενδεχόμενες οριζόντιες επιπτώσεις μη συντονισμένης συμπεριφοράς στις εν λόγω σχετικές αγορές.  

Σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, στην αγορά της επιγραμμικής διαμεσολάβησης για την διάθεση προϊόντων σούπερ μάρκετ μετά την εξαγορά η Delivery Hero, με τις εφαρμογές e-food.gr και delivery.gr θα κατέχει ισχυρό μερίδιο το οποίο δεν αναμένεται να μεταβληθεί σημαντικά στο μέλλον δεδομένου της αποκλειστικής συνεργασίας της με μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ. 

Ωστόσο, ενόψει της διαπραγματευτικής δύναμης των λοιπών σούπερ μάρκετ, των οποίων οι διαδικτυακές πωλήσεις επιτυγχάνονται κατά βάση μέσω ιδιόκτητων ιστοτόπων, έναντι των επιγραμμικών πλατφορμών, εκτιμάται εν τέλει ότι η συγχωνευθείσα επιχείρηση δεν θα είναι σε θέση να μεταβάλει ουσιωδώς τις ανταγωνιστικές συνθήκες σε σύγκριση με την κρατούσα προ της συγκέντρωσης κατάσταση και άρα δεν θα είναι σε θέση να περιορίσει σημαντικά τον ανταγωνισμό στη συγκεκριμένη αγορά.

Η Επ. Ανταγωνισμού εκτιμά ωστόσο ότι μπορεί να προκύψουν ενδεχόμενες συσπειρωτικές επιπτώσεις μη συντονισμένης συμπεριφοράς από το συνδυασμό των σημαντικών δραστηριοτήτων της νέας οντότητας στην αγορά επιγραμμικής διαμεσολάβησης για την πραγματοποίηση διαδικτυακών υπηρεσιών κρατήσεων σε εστιατόρια μέσω της πλατφόρμας e-table και στην αγορά επιγραμμικής διαμεσολάβησης για την πώληση έτοιμου φαγητού μέσω της πλατφόρμας e-food.

Συγκεκριμένα εκτιμάται ότι η συγχωνευθείσα επιχείρηση θα έχει τόσο την ικανότητα όσο και το κίνητρο να εφαρμόσει πολιτική δεσμευμένων ή ομαδικών πωλήσεων, προσφέροντας τις υπηρεσίες επιγραμμικής διαμεσολάβησης για την πώληση έτοιμου φαγητού για τις οποίες ήδη κατέχει ισχυρή θέση στην αγορά, από κοινού με τις υπηρεσίες διαδικτυακών κρατήσεων σε εστιατόρια, με αποτέλεσμα τη μείωση της ικανότητας ή των κινήτρων των ανταγωνιστών της στην αγορά υπηρεσιών διαδικτυακών κρατήσεων σε εστιατόρια να ασκήσουν αποτελεσματικό ανταγωνισμό, αλλά και ενδεχομένως την ενίσχυση της ισχύος της στις προαναφερόμενες αγορές μέσω της χρήσης των δεδομένων των χρηστών της e-table.

Ποια μέτρα θα πρέπει να λάβει η Delivery Hero

Η Delivery Hero από την πλευρά της πρότεινε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού δεσμεύσεις ώστε να αντιμετωπιστούν οι αμφιβολίες για την συγκέντρωση στην αγορά. Συγκεκριμένα η γερμανική εταιρεία πρότεινε να μη δεσμεύει (tying) τις υπηρεσίες επιγραμμικής διαμεσολάβησης για πώληση έτοιμου φαγητού με τις υπηρεσίες διαδικτυακών κρατήσεων σε εστιατόρια, όταν απευθύνεται σε επαγγελματίες πελάτες/ εστιατόρια. Οι τελευταίοι θα είναι ελεύθεροι να αγοράζουν καθεμία από τις υπηρεσίες ξεχωριστά.

Επίσης αναλαμβάνει την υποχρέωση ιδίως μέσω της efood, να μην παρέχει σε επιχειρηματίες πελάτες/εστιατόρια ειδικές εκπτώσεις ή/και να μην χρεώνει μειωμένες προμήθειες/ αμοιβές, όταν οι εν λόγω πελάτες/εστιατόρια αγοράζουν, τόσο υπηρεσίες επιγραμμικής διαμεσολάβησης για πώληση έτοιμου φαγητού (ιδίως από την πλατφόρμα efood), όσο και υπηρεσίες διαδικτυακών κρατήσεων σε εστιατόρια (είτε μέσω της πλατφόρμας efood, σε περίπτωση που το e-table εμφανίζεται σε αυτή, είτε απευθείας από το e-table).

Επιπρόσθετα η Delivery Hero δεσμεύεται να λάβει μέτρα ώστε να μην χρησιμοποιεί τα δεδομένα των τελικών χρηστών της πλατφόρμας του efood ώστε να εφαρμόζει στρατηγικές εξατομικευμένων προωθητικών υπηρεσιών για τις υπηρεσίες του e-table και αντιστρόφως, παρά μόνο εάν έχει προηγουμένως λάβει έγκριση από τους τελικούς χρήστες για τη λήψη εξατομικευμένων επικοινωνιών διαφήμισης και μάρκετινγκ, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις για την προστασία προσωπικών δεδομένων.

Διευκρινίζεται ότι για τους σκοπούς των δεσμεύσεων, ως ολοκλήρωση της συναλλαγής ορίζεται η μέσω μεταβίβασης του 100% του μετοχικού κεφαλαίου ή η με οποιονδήποτε άλλο τρόπο απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου (άμεσα ή έμμεσα) από την Delivery Hero SE επί των εταιρείας E-table Μονοπρόσωπη ΙΚΕ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

online, trofima, emporio, delivery
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επεκτείνονται οι ισχυροί του delivery και απειλούν τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ

O κλάδος του quick commerce θέλει να «κλέψει» μερίδια από τα σούπερ μάρκετ και επενδύει δυναμικά στην ανάπτυξη του δικτύου των dark stores και φυσικών σημείων, με Wolt και E-food να δημιουργούν νέα δεδομένα στην αγορά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

BOX Now: Απόβαση στην Κύπρο και πάει για την πρώτη κερδοφόρα χρονιά

Η εταιρεία των πράσινων lockers συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη και μπαίνει δυναμικά στην αγορά της Κύπρου, μετά την Κροατία και τη Βουλγαρία. Νέο επενδυτικό πλάνο μετά τις επενδύσεις ύψους 22 εκατ. ευρώ.