ΓΔ: 805.79 -0.57% Τζίρος: 55.20 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Έγιναν περιζήτητα στη διεθνή αγορά τα καλλυντικά με ελληνική υπογραφή

Οι ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών ενισχύθηκαν κατά 20% το 2021, συγκριτικά με το 2022, αγγίζοντας σε αξία τα 500 εκατ. ευρώ, ποσό διπλάσιο συγκριτικά με τα μεγέθη προ δεκαετίας. Με ρυθμό 31% η αύξηση το πρώτο δίμηνο του έτους.

Δυναμική πορεία στις διεθνείς αγορές καταγράφουν τα καλλυντικά με ελληνική υπογραφή κατά τους πρώτους μήνες του 2022, σε συνέχεια ενός πολύ θετικού έτους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, τα οποία επεξεργάστηκε η Enterprise Greece, οι εξαγωγές ελληνικών καλλυντικών αυξήθηκαν κατά 31,5% το δίμηνο Ιανουαρίου/Φεβρουαρίου 2022, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με την αξία τους να διαμορφώνεται σε 95,65 εκατ. ευρώ, έναντι 72,75 εκατ. ευρώ πέρσι. Στον αντίποδα, η εγχώρια αγορά φαίνεται να προβληματίζει καθώς η αύξηση του κόστους ζωής και οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ζήτηση, η οποία χαρακτηρίζεται υποτονική, ειδικά σε ό,τι αφορά εισαγόμενα είδη που καταγράφουν σημαντικές ανατιμήσεις. 

Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές ελληνικών καλλυντικών, οι κατηγορίες σαπουνιών, προϊόντων καθαρισμού και στιλβώσεως παρουσίασαν την πιο εντυπωσιακή άνοδο, σε ποσοστό 42,5% το φετινό πρώτο δίμηνο συγκριτικά με πέρσι, και συνολική αξία ύψους 38,45 εκατ. ευρώ, ενώ ακολούθησε η κατηγορία των καλλυντικών και καλλωπιστικών παρασκευασμάτων τα οποία ενισχύθηκαν κατά 25,4%, αγγίζοντας τα 54,34 εκατ. ευρώ. Περαιτέρω, τα αιθέρια έλαια κι οι αρωματικές ύλες αύξησαν την αξία των εξαγωγών τους κατά 17,18% τους πρώτους δύο μήνες του τρέχοντος έτους, στα 2,85 εκατ. ευρώ, συγκριτικά με πέρσι. 

Σημειώνεται ότι οι ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών ενισχύθηκαν κατά 20% το 2021, συγκριτικά με το 2022, αγγίζοντας σε αξία τα 500 εκατ. ευρώ, ποσό διπλάσιο συγκριτικά με μία δεκαετία πίσω. Σημαντικός παράγοντας για την θετική πορεία της ελληνικής παραγωγής καλλυντικών είναι η αξιοποίηση των φυσικών συστατικών που προέρχονται από την ελληνική φύση, στοιχείο που απαντά στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών. Από τα θρεπτικά βότανα της Κρήτης μέχρι την μαστίχα Χίου, η ελληνική βιομηχανία καλλυντικών φαίνεται να έχει βρει τις σωστές βάσεις, αξιοποιώντας αποστάγματα από τα περισσότερα από 1.000 ενδημικά φυτά της χώρας μας, ώστε να απευθυνθεί στον σύγχρονο απαιτητικό πολίτη του κόσμου που αναζητά φυσικά προϊόντα που προωθούν την ευεξία και είναι παράλληλα βιώσιμα και καινοτόμα. 

Σύμφωνα με την Enterprise Greece, η αγορά της Ασίας εμφανίζει αξιόλογη δυναμική για τα ελληνικά καλλυντικά, καταγράφοντας θεαματικούς ρυθμούς ανάπτυξης σε ετήσια βάση και καλύπτοντας εν μέρει τις απώλειες που εμφάνισε η εγχώρια κατανάλωση, την δεκαετία της δημοσιονομικής κρίσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, την περίοδο εκείνη οι περίπου 120 ελληνικές επιχειρήσεις καλλυντικών είδαν τις εγχώριες πωλήσεις τους να υποχωρούν κατά 40%, αγγίζοντας τα 800 εκατ. ευρώ σε αξία το 2016, για να ανακάμψουν ωστόσο σε σχεδόν 1 δισ. ευρώ το 2021. 

Προβληματισμό προκαλεί πάντως ο αντίκτυπος των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων στην εγχώρια αγορά καλλυντικών, καθώς αρκετές εταιρείες, κυρίως ξένες, καταγράφουν αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων τους που κυμαίνονται από 20% έως και 50%. Με δεδομένη την αύξηση του κόστους διαβίωσης, εκπρόσωποι της αγοράς κάνουν λόγο για υποτονικό ενδιαφέρον εκ μέρους των καταναλωτών κι εκλογίκευση των αγορών τους στο μέτρο του δυνατού. Είχε προηγηθεί εξάλλου ένα έτος ανάκαμψης της εγχώριας ζήτησης, σε ποσοστό 20% συγκριτικά με το πανδημικό έτος 2020, ωθούμενη και από γενναιόδωρες εκπτώσεις εκ μέρους των εταιρειών, στοιχείο που όμως δεν επαναλαμβάνεται στην παρούσα φάση, καθώς οι εταιρείες πραγματοποιούν πολύ λιγότερες προωθητικές ενέργειες φέτος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Papoutsanis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εξαγωγικό άλμα από την Παπουτσάνης με αύξηση 74% το α' τρίμηνο

Η εταιρεία προχωρά σε ολική επαναφορά του εμβληματικού της brand KARAVAKI και την είσοδό του σε νέες κατηγορίες. «Ποντάρει» και στο νέο πρωτοποριακό προϊόν καθαριότητας και υγιεινής των χεριών.
kalogirou
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανάκαμπτει από την πανδημία ο όμιλος Φάις, ανοίγει τη Στοά Μοδιάνο

Σημαντικό αναπτυξιακό βήμα για τον όμιλο η λειτουργία της Στοάς Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη στα τέλη Ιουνίου. Η επέκταση του δικτύου στα καλλυντικά και η αύξηση πωλήσεων της εταιρείας Καλογήρου.
Papoutsanis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παπουτσάνης: Εξαγωγές στο 62% του τζίρου, leader σε προϊόντα ξενοδοχείου

Για τη στρατηγική της ιστορικής εταιρείας μιλά στο Business Daily η διευθύντρια Μάρκετινγκ, Ειρήνη Χατζηιωακειμίδου, Καινοτομία στον χώρο των καλλυντικών με τη σειρά Aromatics, που έχει σύνθεση 100% vegan.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Hondos Center: Κρίσιμος ο Δεκέμβριος για τις πωλήσεις του 2021

Η αλυσίδα καλλυντικών κατάφερε το 2020 να περιορίσει τις απώλειες τζίρου, αλλά είχε και μεγάλη μείωση κερδοφορίας. Για το 2021, οι πωλήσεις της περιόδου των εορτών θα είναι κρίσιμες για τον περιορισμών των απωλειών.
ΙΚΕΑ - The Mall Athens
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος Φουρλή: Οι πυλώνες ανάπτυξης στα ακίνητα και τη λιανική

Επενδύσεις σε εμπορικά πάρκα και κέντρα logistics μέσω της Trade Estates, τέλος έτους ή αρχές του 2023 η δημόσια εγγραφή. Τα νέα καταστήματα Holland & Barrett και οι κινήσεις για IKEA και Intersport. Πώς θα κινηθούν τα μεγέθη.