ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Οι πέντε τάσεις που δίνουν κατεύθυνση στη βιομηχανία μόδας

Ποιες είναι οι τάσεις που αναδεικνύονται ως οι πλέον επιδραστικές για τη βιομηχανία της μόδας το 2020, σύμφωνα με τους αναλυτές που συμμετείχαν στο συνέδριο Appletizer στο Άμστερνταμ. 

Πέντε κυρίαρχες τάσεις αναδεικνύονται ως οι πλέον επιδραστικές για την βιομηχανία της μόδας για το 2020, σύμφωνα με τους αναλυτές που συμμετείχαν στο συνέδριο Appletizer που διεξήχθη πρόσφατα στο Άμστερνταμ. 

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια καθώς και η εξάπλωση των εφαρμογών e-sports σε διεθνές επίπεδο φαίνεται ότι διαμορφώνουν το νέο πεδίο στο οποίο εισέρχονται ολοένα και περισσότερες εταιρείες προκειμένου να συναντήσουν και να επικοινωνήσουν με το κοινό που τις ενδιαφέρει.

Πώς επιδρά το gaming

Το gaming αποτελεί παγκοσμίως μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη βιομηχανία η αξία της οποίας εκτιμάται ότι θα εκτοξευθεί από τα 131 δισ. δολάρια σήμερα στα 305 δισ. μέχρι το 2025 (στοιχεία της GlobalData). Μάλιστα, το 63% όσων παίζουν παιχνίδια στο κινητό είναι γυναίκες, οι οποίες εκτιμάται ότι είναι κατά 79% πιθανότερο να κάνουν κάποια αγορά in-app. Κατά συνέπεια, η διείσδυση της εν λόγω βιομηχανίας ιδιαιτέρως στις νεαρότερες ηλικίες -όπου η ζωή on και off line δεν έχει πλέον ξεκάθαρα όρια- δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από τις μεγάλες εταιρείες ρούχων. 

Ενδεικτικά, η Adidas έγινε η πρώτη εταιρεία που επέτρεψε την πώληση ειδών της μέσα από την εφαρμογή Snapchat, ενώ μέσα στο καλοκαίρι οι εταιρείες μόδας Gucci και Louis Vuitton δημιούργησαν τα δικά τους παιχνίδια ώστε να δελεάσουν τις νεότερες γενιές καταναλωτών που αναζητούν την εμπειρία προκειμένου να ταυτιστούν με ένα brand.

Ομοίως, οι οίκοι Hermes και Fendi έχουν λανσάρει αντίστοιχα παιχνίδια μέσα από τις ομώνυμες εφαρμογές για τα κινητά τηλέφωνα, ενώ ο ιταλικός οίκος μόδας Moschino διαθέτει «παρουσία» μέσα στο ηλεκτρονικό παιχνίδι The Sims, προτρέποντας τα 80 εκατομμύρια παίκτες του να ντύσουν τα avatars τους με ρούχα από την συλλογή του -χαρακτηριστικά, ένα κολεγιακο φούτερ πωλείται προς 400 ευρώ…

Επιθυμία για άνεση

Η δεύτερη τάση που εξακολουθεί να κυριαρχεί είναι η επιθυμία για άνεση. Οι εταιρείες που ασπάζονται την φιλοσοφία του athleisure κινούνται σε μία αγορά που αυξήθηκε περί το 9% το 2019 και αναμένεται να διατηρήσει ανάλογους ρυθμούς μέχρι το 2023, ξεπερνώντας σε επιδόσεις οποιαδήποτε άλλη κατηγορία ρούχων και αφήνοντας πίσω την κατηγορία του επίσημου ενδύματος -χαρακτηριστικά οι πωλήσεις κοστουμιών έχουν σημειώσει πτώση κατά 7% μόνο φέτος. 

Στο ίδιο μοτίβο, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η υπερπληθώρα των επιλογών τελικά απομακρύνει τον καταναλωτή που ενδιαφέρεται να απλοποιήσει την ζωή του. Με μότο "less is more", οι εταιρείες που αναγνωρίζουν αυτή την τάση στρέφονται στην απλότητα του σχεδίου αλλά και την εξειδίκευση, καθιστώντας σαφές στον πελάτη ότι το είδος που αγοράζει έχει διάρκεια και ποιότητα, όντας προϊόν εκτενούς έρευνας. 

Το resale

Περαιτέρω, η αγορά της επαναπώλησης (resale) αποτελεί από μόνη της ένα ολόκληρο κεφάλαιο για την βιομηχανία της μόδας την περίοδο που διανύουμε. Ωστόσο, είναι βέβαιο ότι στο μέλλον θα ακούμε περισσότερο για τα ρούχα από δεύτερο χέρι δεδομένου ότι οι νεότερες γενιές GenZ και Millennials εμφανίζονται κατά 78% πιο πρόθυμες να αγοράσουν από brands που επενδύουν με διαφάνεια στην κυκλική οικονομία. Χαρακτηριστικά παραδείγματα της δυναμικότητας αυτής της τάσης είναι η πρόσφατη επένδυση του σουηδικού κολοσσού Η&Μ σε μία πανευρωπαϊκή πλατφόρμα επαναπώλησης ρούχων, αλλά και η δέσμευση του ισπανικού ομίλου Inditex σε ρούχα από οργανικό βαμβάκι και ανακυκλώσιμες ύλες.

Επιστροφή στην φύση

Τέλος, η επιστροφή στην φύση αποτελεί την πέμπτη τάση που αναμένεται να καθορίσει τη νέα δεκαετία. Τόσο σε ότι αφορά τα υλικά αλλά και τα χρώματα, οι αναλυτές σημειώνουν το αυξημένο ενδιαφέρον της νέας γενιάς καταναλωτών για είδη που υπογραμμίζουν το γεγονός ότι ο άνθρωπος είναι κομμάτι του πλανήτη. Μιλάμε έτσι για αξεσουάρ από ξύλο -με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα γυαλιά ηλίου- καθώς και για χρώματα που παραπέμπουν ευθέως στην φύση -μπεζ, καφέ, τερακότα αλλά και το μπλε, το χρώμα του 2020 σύμφωνα με την Pantone. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με όπλο τις σταθερές τιμές, η Pink Woman πετυχαίνει ισχυρή ανάπτυξη

Η εταιρεία γυναικείων ενδυμάτων έχει επιλέξει να κρατά σταθερές τιμές τα τελευταία χρόνια και κερδίζει έδαφος στην αγορά με διψήφια ποσοστά αύξησης πωλήσεων και σημαντική αύξηση κερδών το 2023.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιδόσεις ρεκόρ για τη Mango το 2023, κινείται στα χνάρια της Inditex

Ο ισπανικός όμιλος ακολουθεί το παράδειγμα της Inditex, αναβαθμίζοντας τις συλλογές του και κρατώντας αποστάσεις από τον φθηνότερο ανταγωνισμό. Τουλάχιστον 500 νέα καταστήματα μέχρι το 2026, τα έσοδα θα αγγίξουν τα 4 δισ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες φίρμες στα πολυκαταστήματα Attica, διψήφια αύξηση πωλήσεων το 2023

Διεύρυνση εμπορικών συνεργασιών με νέα διεθνή brands, τόσο στην ένδυση όσο και στα καλλυντικά. Μέχρι τον Σεπτέμβριο η ριζική ανακαίνιση του Attica στο Golden Hall. Αύξηση πωλήσεων 12% και καθαρών κερδών 25% το 2023.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην... επίθεση η πολωνική Pepco, έφτασε τα 27 καταστήματα στην Ελλάδα

Ο πολωνικός όμιλος είχε αυξημένα έσοδα κατά 11% το πρώτο τρίμηνο της χρήσης, κυρίως χάρη στη συστηματική επέκταση των αλυσίδων του. Προβληματισμός για την Ερυθρά Θάλασσα και τις επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επεκτατικά σχέδια από τη Marks & Spencer, έμφαση σε Ευρώπη και Ινδία

Η αλυσίδα επενδύει στην περιοχή της Νοτίου Ευρώπης με τη δημιουργία νέου κέντρου διανομής στην Κροατία. Οι διεθνείς πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 10% το πρώτο εξάμηνο 2023. Στην Ελλάδα ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 14% το 2022.