ΓΔ: 915.99 0.06% Τζίρος: 44.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Κρι Κρι

Κρι Κρι: Αύξηση τζίρου το α΄εξάμηνο, αλλά και υποχώρηση της κερδοφορίας

Οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν στη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους με τα καθαρά κέρδη της εταιρείας να υποχωρούν κατά 59% στα 4,06 εκατ. ευρώ.

Με οδηγό την αύξηση των πωλήσεων σε γιαούρτι και παγώτο, ο κύκλος εργασιών της Κρι Κρι σημείωσε σημαντική άνοδο στο πρώτο εξάμηνο του 2022, όμως περιορίστηκε η κερδοφορία εξαιτίας της ανόδου των τιμών των πρώτων υλών και της ενέργειας.

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η εταιρεία, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 83,39 εκατ. ευρώ έναντι 70,23 εκατ. ευρώ το 2021, αυξημένος κατά 18,7%. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 7,5 εκατ. ευρώ έναντι 14,65 εκατ. ευρώ το 2021, υποχωρώντας κατά 48,8% ενώ τα κέρδη προ φόρων σημείωσαν πτώση 59% καθώς ανήλθαν σε 5,07 εκατ. ευρώ, έναντι 12,58 εκατ. ευρώ το 2021. Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 4,06 εκατ. ευρώ, έναντι 10,05 εκατ. ευρώ το 2021 σημειώνοντας πτώση 59%.

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17,3% σε αξία και 14% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη 21%, αγγίζοντας τα 33 εκατ. ευρώ. Σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας (αύξηση 26%), του Ηνωμένου Βασιλείου (αύξηση 11%), και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία.  Σε επίπεδο οκταμήνου, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό συνεχίζουν με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το 25%

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν πλέον διψήφια αύξηση 13,3%, αγγίζοντας τα 28 εκατ. ευρώ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει τη συνολική αγορά σε πτώση, 9,1% σε όγκο και 2,9% σε αξία [στοιχεία IRI, Ιαν.-Ιούν. 2022]. Ωστόσο, ορισμένες υποκατηγορίες της αγοράς όπως αυτές των παιδικών, των βρεφικών και των λειτουργικών γιαουρτιών, στις οποίες η ΚΡΙ-ΚΡΙ έχει ισχυρή παρουσία, παρουσιάζουν υψηλή ανελαστικότητα, με αποτέλεσμα η πτώση τους να είναι πολύ περιορισμένη ή και να ενισχύονται. Έτσι, το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον σε 17,1%, αυξημένο κατά 1 ποσοστιαία μονάδα [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Ιούν. 2022]. 

Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα. Από αυτήν αναμένεται να προκύψει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, στο οκτάμηνο η ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων γιαουρτιού ξεπερνά το 15%.

Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις εμφανίζουν ισχυρή διψήφια μεταβολή +16,6%. Σε αυτήν συντελούν, κυρίως, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και του λανσαρίσματος της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Το υπόλοιπο της καλοκαιρινής σαιζόν οι πωλήσεις παγωτού συνεχίζουν με σχετικά αντίστοιχο ρυθμό.

Οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν στη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους. Η εταιρεία μετακύλησε μέρος της αύξησης του κόστους της στις τιμές των προϊόντων. Οι ανατιμήσεις πραγματοποιήθηκαν σταδιακά, σε 3 κύκλους. Οι ανατιμήσεις του τελευταίου κύκλου ξεκίνησαν να εφαρμόζονται από τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο. Το τελευταίο διάστημα, η άνοδος των τιμών των υλικών έχει σταματήσει, παρουσιάζοντας επί το πλείστον σταθεροποιητικές τάσεις.

Στην ιδιαίτερη τρέχουσα οικονομική συγκυρία, πρωταρχικό στόχο της εισηγμένης αποτελεί η διαχείριση των πληθωριστικών πιέσεων με τρόπο που να πετυχαίνει μετακύλιση της επιβάρυνσης του κόστους από τις αυξημένες τιμές υλικών και ενέργειας, χωρίς παράλληλα να διακυβεύεται η συνεργασία με τους πελάτες ή τους καταναλωτές της. 

Όπως σημειώνει η εισηγμένη, στο διαμορφούμενο οικονομικό περιβάλλον αναμένεται να προκύψουν αρκετές ευκαιρίες επέκτασης και ενίσχυσης της παρουσίας της. Τις ευκαιρίες αυτές μπορεί να τις αξιοποιήσει, καθώς συγκεντρώνει όλα εκείνα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για να λειτουργεί αποτελεσματικά, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει και ισχυρή χρηματοοικονομική θέση. Η επιτυχής μετακύλιση της επιβάρυνσης του κόστους, ως αποτέλεσμα των αυξημένων τιμών υλικών και ενέργειας, θα επιτρέψει την ανάκαμψη των περιθωρίων κέρδους, οδηγώντας σε υψηλότερα επίπεδα κερδοφορίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Στοχεύει σε μείωση του ενεργειακού κόστους και αύξηση εξαγωγών

Η γαλακτοβιομηχανία δημιούργησε μονάδα βιοαερίου για παραγωγή Ανανεώσιμης Πηγής Ενέργειας αποκλειστικά από τα υγρά απόβλητα & παραπροϊόντα της βιομηχανίας, ενώ θα θέσει σε λειτουργία και ένα ολοκληρωμένο σύστημα φωτοβολταϊκών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έπληξε την κερδοφορία της Κρι Κρι η αύξηση του ενεργειακού κόστους

Στα 134,60 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της Κρι Κρι το 2021 σημειώνοντας αύξηση 6,8% από το 2020. Ξεπέρασαν τα 54 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό, που αποτέλεσαν το 52% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Αύξηση στον τζίρο μείωση στα κέρδη λόγω αυξήσεων στην ενέργεια

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +26,6% σε αξία και +16,5% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +30,2%, ξεπερνώντας τα 54 εκ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Με όχημα το ελληνικό γιαούρτι συνεχίζει την ανάπτυξη των εξαγωγών της

Έχοντας ως όχημα το ελληνικό γιαούρτι αλλά και το παγωτό, η εξαγωγική δράση της εταιρείας συνεχίζει τη δυναμική της πορεία σε πάνω από 40 χώρες, σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Ασία.