ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Κοντά στο 20% η αύξηση πωλήσεων της Coca Cola HBC το γ' τρίμηνο

Οι όγκοι πωλήσεων, εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας, αυξήθηκαν κατά 5,7% σε οργανική βάση. Η νέα πρόβλεψη της διοίκησης για τα λειτουργικά κέρδη του 2022 κάνει λόγο για 860 έως 900 εκατ. ευρώ.

Μεγάλη αύξηση πωλήσεων, σχεδόν κατά 20%, πέτυχε το τρίτο τρίμηνο του έτους η Coca Cola HBC, συνεχίζοντας να καλύπτει τις απώλειες από τις αγορές Ρωσίας και Ουκρανίας λόγω του πολέμου, ενισχύοντας τις επιδόσεις της με την ενσωμάτωση στον όμιλο του κορυφαίου εμφιαλωτή της Αιγύπτου. Η νέα πρόβλεψη της διοίκησης για τη λειτουργική κερδοφορία του 2022 κάνει λόγο για 860 - 900 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα τα βασικά σημεία επιδόσεων τρίτου τριμήνου έχουν ως εξής:

  • Η επιτυχής υλοποίηση της στρατηγικής μας οδήγησε σε ισχυρές επιδόσεις, με τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας να αυξάνονται κατά 19,6% σε οργανική βάση το τρίτο τρίμηνο, συνεχίζοντας την ισχυρή δυναμική ανάπτυξης του πρώτου εξαμήνου. 

Οι όγκοι πωλήσεων (εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας) αυξήθηκαν κατά 5,7% σε οργανική βάση, επωφελούμενοι από τη δυναμική των κατηγοριών προτεραιότητάς μας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά στο +6,2%, τα ποτά ενέργειας στο +30% και την κατηγορία του καφέ στο +51%.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο (εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας) αυξήθηκαν κατά 13,2% σε οργανική βάση λόγω της συνειδητής εστίασής μας στην αύξηση της αξίας, αξιοποιώντας την τιμολογιακή πολιτική και τις στοχευμένες ενέργειες για τη βελτίωση του μείγματος, ως σημαντικά εργαλεία για τη διαχείριση του πληθωρισμού κόστους. Επωφεληθήκαμε επίσης, από τις πολύ καλές επιδόσεις στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης και την ισχυρή ανάπτυξη στο μείγμα προϊόντων άμεσης κατανάλωσης.

Η αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία συνεχίστηκε, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 190 μονάδες βάσης και τα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 130 μονάδες βάσης το εννιάμηνο.

  •  Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις του Ομίλου κατά 7,4% σε οργανική βάση το τρίτο τρίμηνο.

Ο όγκος πωλήσεων σε επίπεδο Ομίλου μειώθηκε κατά 6,6% σε οργανική βάση, με διψήφια αύξηση στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές, η οποία ωστόσο αντισταθμίστηκε από τη διακοπή των πωλήσεων εμπορικών σημάτων της The Coca-Cola Company στη Ρωσία, ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε επίπεδο Ομίλου αυξήθηκαν κατά 15,0% σε οργανική βάση.

  • Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26,9% σε δημοσιευμένη βάση το τρίτο τρίμηνο.

Η διαδικασία ενσωμάτωσης της Αιγύπτου σημειώνει σημαντική πρόοδο. Το τρίτο τρίμηνο, η Αίγυπτος προσέθεσε 13,4 ποσοστιαίες μονάδες στην συνολική αύξηση του όγκου πωλήσεων σε δημοσιευμένη βάση και 8,1 ποσοστιαίες μονάδες στη συνολική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε δημοσιευμένη βάση.

Οι μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες των ξένων νομισμάτων συνέβαλαν στην αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε δημοσιευμένη βάση κατά 7,6 ποσοστιαίες μονάδες την ίδια περίοδο. 

  • Βασικά στοιχεία ανά αγορά: Οι αναπτυγμένες και οι αναπτυσσόμενες αγορές συνεχίζουν να παρουσιάζουν ισχυρή δυναμική ανάπτυξης, ενώ οι αναδυόμενες αγορές επηρεάζονται αρνητικά από τη Ρωσία και την Ουκρανία.

Αναπτυγμένες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 19,3% σε οργανική βάση, με συνεχιζόμενη καλή δυναμική ανάπτυξης σε όλες τις χώρες, επωφελούμενη από την ισχυρή υλοποίηση της στρατηγικής μας κατά την καλοκαιρινή περίοδο, ιδίως στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού.
Αναπτυσσόμενες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 23,1% σε οργανική βάση, χάρη στην ισχυρή αύξηση των μεριδίων σε όλες τις χώρες.
Αναδυόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα απο πωλήσεις μειώθηκαν κατά 6,2% σε οργανική βάση, επηρεασμένα από την Ρωσία και την Ουκρανία. Εξαιρουμένων αυτών, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17,7% σε οργανική βάση.

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Σημειώσαμε ισχυρή επίδοση και συνεχίσαμε να κερδίζουμε μερίδιο αγοράς κατά το τρίτο τρίμηνο χάρη στην αποτελεσματική υλοποίηση της στρατηγικής μας κατά τη διάρκεια αυτού του πολύ σημαντικού εμπορικά τριμήνου και στην εστίασή μας στις κατηγορίες και τα κανάλια όπου μπορούμε να επιτύχουμε την καλύτερη ανάπτυξη. 

Μέχρι τώρα έχουμε δει πολύ περιορισμένα δείγματα αλλαγής της καταναλωτικής συμπεριφοράς, αλλά παραμένουμε σε εγρήγορση για αυτό το ενδεχόμενο και μπορούμε να προσαρμοστούμε γρήγορα αν χρειαστεί. Έχουμε επίγνωση του αντίκτυπου που έχει το δύσκολο περιβάλλον στους καταναλωτές μας. Παράλληλα προσεγγίζουμε με υπευθυνότητα τις αποφάσεις σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική και το μείγμα προϊόντων στο πλαίσιο διαχείρισης της αύξησης των εσόδων, ενώ συνεχίζουμε να παρέχουμε αξία στους αγοραστές και στους πελάτες μας. Είναι ενθαρρυντικό ότι, ως αποτέλεσμα αυτής της προσεκτικής προσέγγισης, σημειώνουμε σταθερά ισχυρές επιδόσεις τιμών/μείγματος, παράλληλα με συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου αγοράς και  παραμένουμε πρώτοι στη συνεισφορά αύξησης εσόδων στον τομέα των προϊόντων ταχείας κατανάλωσης σε όλους του πελάτες μας λιανικής πώλησης.

Σε συνέχεια των ισχυρών αποτελεσμάτων της περιόδου και έχοντας επίγνωση του ευρύτερου μακροοικονομικού περιβάλλοντος και των γεωπολιτικών κινδύνων στις αγορές μας, ανανεώνουμε τις εκτιμήσεις μας σε σχέση με τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη για το 2022, τα οποία πλέον αναμένουμε ότι θα διαμορφωθούν μεταξύ €860 και €900 εκατομμυρίων. 

Εξακολουθούμε να έχουμε εμπιστοσύνη στη δυναμική και το εύρος του χαρτοφυλακίου μας και στην ανθεκτικότητα της επιχείρησής μας. Συνεχίζουμε να επενδύουμε σε ευκαιρίες που βελτιώνουν τις προοπτικές μας για το μέλλον, με στόχο να επιτύχουμε βιώσιμη ανάπτυξη της εταιρείας και δημιουργία αξίας για τους μετόχους μας. Αυτή συμπεριλαμβάνει την επίτευξη προόδου σε σχέση με τους περιβαλλοντικούς μας στόχους, που τώρα ενισχύεται περαιτέρω με την έκδοση του πρώτου μας «πράσινου» ομολόγου κατά το τρίτο τρίμηνο. Τέλος, οι επιδόσεις μας αποτελούν απόδειξη της σκληρής δουλειάς των ανθρώπων μας και θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω όλους τους πελάτες και τους συνεργάτες μας για τη συνεχή υποστήριξή τους.»

 

Μεταβολή (%)Καθαρά έσοδα από πωλήσειςΌγκος πωλήσεωνΚαθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο
Γ’ τρίμηνο 2022 μεσε οργανική βάση1σε δημοσιευμένη βάσησε οργανική βάση1σε δημοσιευ-μένη βάσησε οργανική βάση1σε δημοσιευ-μένη βάση
Γ’ τρίμηνο 2021 
Σύνολο Ομίλου7,426,9-6,69,11516,3
Αναπτυγμένες αγορές19,320,910,110,18,39,8
Αναπτυσσόμενες αγορές23,118,711,211,210,76,7
Αναδυόμενες αγορές-6,234,9-19,4816,524,9

Επιχειρηματικές προοπτικές

Επωφεληθήκαμε από την ισχυρή εμπορική κίνηση του καλοκαιριού και από οικονομικές επιδόσεις καλύτερες από τις αναμενόμενες. Ως εκ τούτου, διατηρώντας πάντα υπόψιν μας τους μακροοικονομικούς και γεωπολιτικούς κινδύνους, αυξάνουμε τις εκτιμήσεις μας σε σχέση με τις οικονομικές μας επιδόσεις. Συνεχίζουμε να εμπιστευόμαστε το ισχυρό μας χαρτοφυλάκιο, τις δυνατότητές μας ως προς τη διαχείριση της αύξησης των εσόδων και τη διανομή, την πελατοκεντρική εμπορική μας στρατηγική, τη δυναμική των διαφόρων αγορών μας και πάνω απ' όλα, τις ικανότητες των ανθρώπων μας. 

  • Το 2022 αναμένουμε να επιτύχουμε διψήφια οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις  σε επίπεδο Ομίλου. 
  • Συνεχίζουμε να αναμένουμε αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο εύρους 14%-16%, αλλά πλέον αναμένουμε ότι η αύξηση αυτή θα κινηθεί στο ανώτερο επίπεδο αυτού του εύρους.
  • Αναμένουμε πλέον οτι η επίδραση από τις μεταβολές των συναλλαγματικών ισοτιμιών στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη σε επίπεδο Ομίλου θα είναι γενικά ουδέτερη.
  • Αναμένουμε πλέον ότι τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου για το 2022 θα διαμορφωθούν μεταξύ 860 και 900 εκατομμυρίων, ποσό το οποίο περιλαμβάνει την ενοποίηση της Multon από τις 11 Αυγούστου 2022.

Αναπτυγμένες αγορές: Ελλάδα

Οι όγκοι πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, επωφελούμενοι από την εφαρμογή της προσεκτικά σχεδιασμένης στρατηγικής μας κατά την διάρκεια μίας ισχυρής τουριστικής περιόδου. Είδαμε υψηλή μονοψήφια αύξηση στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως λόγω των επιδόσεων των προϊόντων με σήμα Coke, τη Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, τα οποία επωφελήθηκαν από την ισχυρή εποχιακή προώθηση και τις καλές επιδόσεις στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Τα ποτά ενέργειας διατήρησαν τη δυναμική τους, καταγράφοντας ισχυρή διψήφια αύξηση.

Ενδεχόμενες υποχρεώσεις- ενημέρωση

Στις 3 Νοεμβρίου 2022, η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού εξέδωσε την απόφασή της σε σχέση με υπόθεση κατά της ελληνικής θυγατρικής μας που ξεκίνησε το 2016. Η απόφαση αυτή καταλογίζει στην ελληνική θυγατρική μας παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού που σχετίζονται με την ελληνική αγορά άμεσης κατανάλωσης και επιβάλλει πρόστιμο ύψους 10,3 εκατομμυρίων καθώς και ένα διορθωτικό μέτρο σε σχέση με τα ψυγεία αναψυκτικών. Διαφωνούμε με την απόφαση αυτή και η ελληνική θυγατρική μας θα την προσβάλει ενώπιον των αρμόδιων δικαστηρίων.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca Cola HBC: Αύξηση πωλήσεων 17% στο 9μηνο, οι εκτιμήσεις για το έτος

Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,2% σε οργανική βάση, οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 1,5%, τα ποτά ενέργειας 24,8% και τον καφέ 33,5%.