ΓΔ: 1447.82 1.93% Τζίρος: 137.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Lavipharm

Φυγή προς τα εμπρός από τη Lavipharm με αύξηση κεφαλαίου 58 εκατ.

Να ξεπεράσει οριστικά τα προβλήματα του παρελθόντος, να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της και να επαναφέρει τη μετοχή σε κανονική διαπραγμάτευση επιδιώκει η διοίκηση της Lavipharm μέσω της αύξησης κεφαλαίου.

Κινήσεις φυγής προς τα εμπρός κάνει το τελευταίο διάστημα η Lavipharm, με νέες συμφωνίες όπως αυτή με την Tikun Europe για τη διανομή των σκευασμάτων φαρμακευτικής κάνναβης στην Ελλάδα από το 2023, αλλά και με επιχειρησιακό και επικοινωνιακό rebranding, με στόχο να αλλάξει η εικόνα της επιχείρησης, να ενισχυθεί η κερδοφορία και να βγει η μετοχή από την επιτήρηση. Σημαντικό σταθμό σε αυτή την πορεία θα αποτελέσει η αύξηση κεφαλαίου κατά 58 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για μια από τις παλαιότερες ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες, καθώς ιδρύθηκε πριν από 108 χρόνια το μακρινό 1914, έχει πλέον περάσει στην 4η γενιά, έφτασε να απασχολεί τα προηγούμενα χρόνια πάνω από 800 υπαλλήλους, ενώ πλέον απασχολεί 270 με στόχο να προσθέσει άλλους 130 έως το 2026.

Η εταιρεία εισήλθε στο χρηματιστήριο το 1995, ενώ την τελευταία δεκαετία αντιμετώπισε μεγάλα χρηματοοικονομικά προβλήματα, με αλλεπάλληλες ζημιογόνες χρήσεις αλλά και εσφαλμένες επιλογές του management, με αποτέλεσμα η μετοχή να βρίσκεται σε επιτήρηση εδώ και μια δεκαετία περίπου. Πάντως, τα τελευταία χρόνια -από το 2017- έχει επιστρέψει στην κερδοφορία.

Το 2017, η εταιρεία προχώρησε σε μια πρώτη αναδιάρθρωση δανεισμού, ο οποίος όμως παραμένει υψηλός καθώς ανέρχεται στα 34 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία έχει «χτίσει» σημαντική εξειδίκευση στα διαδερμικά σκευάσματα καθώς είναι η μοναδική που δραστηριοποιείται παραγωγικά στο συγκεκριμένο χώρο στην Ελλάδα, ενώ τέσσερις είναι οι επιχειρήσεις στην Ευρώπη στον τομέα αυτό, μια εκ των οποίων είναι η Lavipharm. Το διαδερμικό αυτοκόλλητο Fendnline έχει μερίδιο 70% στην Ελλάδα και 5% σε όλη την Ευρώπη, όπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας στο BusinessDaily.gr.

Βασικό στοιχείο για το γενικευμένο rebranding και την ενίσχυση της παραγωγικής βάσης, άρα και της κερδοφορίας, είναι η μεγάλη αύξηση κεφαλαίου κατά 58 εκατ. ευρώ που προωθεί η εταιρεία. Όπως τονίζει αρμόδιο στέλεχος στο BD, η εταιρεία στοχεύει να αξιοποιήσει πλήρως τις παραγωγικές της εγκαταστάσεις, να ανοίξει νέες γραμμές παραγωγής των διαδερμικών σκευασμάτων και να ενισχύσει την κερδοφορία της, σε έναν τομέα που έχει μεγάλη εξειδίκευση όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη.

Η ΑΜΚ θα πραγματοποιηθεί με μετρητά και δικαίωμα προτίμησης υπέρ των παλαιών μετόχων, ενώ όπως σημειώνει το ίδιο στέλεχος, κρίθηκε απαραίτητη ώστε να χρηματοδοτηθεί η απόκτηση του νέου διαδερμικού σκευάσματος, που αποτιμάται στα 34 εκατ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 24 εκατ. ευρώ θα διατεθούν στην υλοποίηση του επιχειρηματικού προγράμματος 2022-2026.

Οι βασικοί μέτοχοι, δηλαδή η οικογένεια Λαβίδα, θα συνεισφέρουν 34 εκατ. σε αξία και τουλάχιστον 1 εκατ. σε μετρητά σε περίπτωση που υπάρχουν αδιάθετα δικαιώματα, ενώ αν ολοκληρωθεί με επιτυχία η ΑΜΚ, τότε η εταιρεία θα αιτηθεί την άρση της επιτήρησης από τη διοίκηση του Χ.Α.

Οι επιχειρησιακοί στόχοι

Σύμφωνα με το σχέδιο της ΑΜΚ, τα 34 εκατ. ευρώ από τα αντληθέντα κεφάλαια θα διατεθούν για την εξαγορά του αντιυπερτασικού patch κλονιδίνης που πωλείται επί σειρά ετών στην Ιταλία (και κάνει ετήσιο τζίρο 7 εκατ. ευρώ). Η εξαγορά αφορά τα δικαιώματα διάθεσης διεθνώς, πλην ΗΠΑ. Όπως σημειώνουν κύκλοι της εταιρείας, με την προσθήκη αυτού του διαδερμικού συστήματος κλονιδίνης, η Lavipharm θα είναι από τις λίγες εταιρείες στην Ευρώπη και η μοναδική στην Ελλάδα που θα διαθέτει τρία φάρμακα διαδερμικής χορήγησης (κλονιδίνη, φεντανύλη και νιτρογλυκερίνη).

Το επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει και αναβάθμιση εργοστασιακών εγκαταστάσεων, μηχανολογικού εξοπλισμού, σύγχρονη μονάδα έρευνας και ανάπτυξης και εργαστήριο δοκιμών. Σύμφωνα με το business plan, οι πωλήσεις προ clawback και rebate εκτιμάται πως θα αγγίξουν τα 94 εκατ. το 2026, με ένα περιθώριο EBITDA άνω του 19%. Το 2021, τα αντίστοιχα μεγέθη ήταν 45,8 εκατ. και 6,2 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία η Lavipharm παράγει περισσότερα από 50 εκατ. patches ετησίως και οι εξαγωγές της έφτασαν πέρυσι περίπου το 30% του τζίρου, που αφορά σε σημαντικό ποσοστό ιδιοπαραγόμενα προϊόντα.

Τι έδειξαν τα αποτελέσματα εξαμήνου 2022

Το πρώτο εξάμηνο του 2022, οι ενοποιημένες πωλήσεις της εισηγμένης, μετά την αφαίρεση του rebates και clawback, ανήλθαν σε 21,2 εκατ. ευρώ έναντι 19,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 8%. Το μεικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 8,6 εκατ. ευρώ έναντι 8,4 εκατ. ευρώ το 2021, αυξημένο κατά 3%, ενώ το EBITDA διαμορφώθηκε σε 3,9 εκατ. ευρώ έναντι 4,9 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, η πτώση του EBITDA κατά 22% οφείλεται στην απώλεια εσόδων ύψους 1,1 εκατ. ευρώ που πραγματοποιήθηκαν το α' εξάμηνο του 2021 και αφορούσαν αμοιβή για τη μεταφορά τεχνολογίας, η οποία ολοκληρώθηκε εντός του ίδιου έτους. Επίσης, η ολοκλήρωση της συμφωνίας με την εταιρεία PTC το 2021 στέρησε έσοδα ποσού 0,6 εκατ. ευρώ. Εξαιρώντας τα μη επαναλαμβανόμενα αυτά έσοδα, το EBITDA του Α' εξαμήνου 2022 παρουσίασε αύξηση κατά 21% σε σχέση με τις αντίστοιχες δραστηριότητες του Α' εξαμήνου του 2021.

Τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας κατήλθαν σε 1,9 εκατ. ευρώ έναντι 2,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Βελτίωση σημείωσε η καθαρή θέση του ομίλου αλλά παραμένει αρνητική κατά 8 εκατ. ευρώ, ενώ ο δανεισμός μειώθηκε κατά 0,7 εκατ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Lavipharm
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έτοιμη η Lavipharm για νέες εξαγορές φαρμάκων από πολυεθνικές

Έρχονται άλλες δύο εξαγορές, μετά την απόκτηση των σκευασμάτων Lonarid, Lonangal και Flagyl. Σημαντική πηγή εσόδων με υψηλά περιθώρια κέρδους. Πώς η αύξηση κεφαλαίου επανεκκινεί τις επενδύσεις και «σπρώχνει» τη μετοχή.