ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Αναψυκτικά και σε κουτάκι από τη Βίκος, στόχος η αύξηση των εξαγωγών

Επένδυση 22 εκατ. σε νέα μονάδα παραγωγής. Εμφιάλωση σε γυάλινα μπουκάλια με στόχο την αγορά της εστίασης και σε κουτάκια για την ενίσχυση των εξαγωγών. Σταθερή ανάπτυξη από την Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων.

Σε δυναμικές επενδύσεις με στόχο τη μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά της εστίασης (HoReCa), αλλά και τη δημιουργία συσκευασιών που μπορούν να «ταξιδέψουν» με μεγαλύτερη ευχέρεια στο εξωτερικό, όπου στόχος είναι το άνοιγμα σε χώρες που υπάρχει έντονο το στοιχείο της ομογένειας προχωρά η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, πιο γνωστή ως Βίκος.

Η εταιρεία, με επένδυση 22 εκατ. ευρώ, δημιούργησε νέα υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι του Πωγωνίου Ιωαννίνων, η οποία περιλαμβάνει δύο γραμμές παραγωγής (γυαλί και κουτάκι). Οι γυάλινες πολυτελείας φιάλες προορίζονται για την αγορά HoReCa, ενώ πλέον τα αναψυκτικά της Βίκος θα μπαίνουν και σε αλουμινένια κουτάκια, τα οποία αυξάνουν τη διάρκεια ζωής του αναψυκτικού και μπορούν να εξαχθούν με μεγαλύτερη ευχέρεια.

Η Βίκος ξεκίνησε το 1990 ενώ εμφιάλωσε το πρώτο μπουκάλι το 1992 και μέσα σε αυτά τα 30 χρόνια, έχει καταστεί ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες του νομού Ηπείρου, καθώς απασχολεί 449 άτομα, ενώ διαθέτει 32 γραμμές παραγωγής.

Με συνολικές επενδύσεις πάνω από 130 εκατ. ευρώ από το 1990 και 47 εκατ. ευρώ την τελευταία 7ετία, έχει καταστεί μια κορυφαία δύναμη στο χώρο του νερού και των αναψυκτικών στην Ελλάδα, καθώς με κύκλο εργασιών στα 91 εκατ. ευρώ το 2021, βρίσκεται πίσω μόνο από την Coca Cola 3Ε. Αναφερόμαστε αμιγώς στον κλάδο αναψυκτικών και νερού, καθώς η PepsiCo στην Ελλάδα έχει μεγαλύτερο τζίρο, ο οποίος όμως προέρχεται πρωτίστως από τις πωλήσει σνακ.

Όπως τόνισε η διοίκηση της εταιρείας το Σάββατο, σε ειδική παρουσίαση των νέων επενδύσεων στα Γιάννενα, ο κύκλος εργασιών το 2021 διαμορφώθηκε στα 91,4 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση αύξηση 16,4%, ενώ φέτος “τρέχει” με ρυθμούς 18%-20%, οπότε το 2022 θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ.

Μέρος της αύξησης αυτής ασφαλώς οφείλεται στις ανατιμήσεις, οι οποίες έφτασαν σε περίπου 10% στα αναψυκτικά και 8,5% στα νερά. Παράλληλα, όπως τόνισε ο Κων/νος Σεπετάς, διευθυντής πωλήσεων και marketing της εταιρείας, περίπου το 70% του κύκλου εργασιών προέρχεται από τις πωλήσεις νερού και το 30% από τα αναψυκτικά.

Ένα αποτέλεσμα που δικαιώνει την απόφαση της εταιρείας να μπει στα αναψυκτικά το 2014, «χτίζοντας» με τα χρόνια ένα σημαντικό μερίδιο με διαρκή αύξηση. Η Βίκος είναι η πρώτη εταιρεία που λάνσαρε αναψυκτικά που παρασκευάζονται με φυσικό μεταλλικό νερό από την πηγή Ζαγοροχώρια, χρησιμοποιώντας χυμό από ελληνικά φρούτα. Παράλληλα, η εταιρεία πετυχαίνει σταδιακή ενίσχυση του brand της, καθώς από το 35% του κύκλου εργασιών της που ήταν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, πλέον έχει κατέλθει στο 12%.

Στην κατηγορία αναψυκτικών η εταιρεία κινείται με ανάπτυξη τζίρου 10,2% ενώ η αγορά αναπτύσσεται, με βάση τα στοιχεία Σεπτεμβρίου, με 1,4%. Πλέον η Βίκος έχει μερίδιο 7,1% στα αναψυκτικά, σε μια αγορά που εισήλθε μόλις πριν οκτώ χρόνια και υπάρχουν εδραιωμένες και αναγνωρίσιμες μάρκες.

Η δυναμικότητα των νέων γραμμών

Όσον αφορά στο νέο, υπερσύγχρονο βιομηχανοστάσιο, έχει δυνατότητα να παράγει 42.000 αλουμινένιες συσκευασίες (cans) ανά ώρα και 20.000 γυάλινες φιάλες ανά ώρα. Η νέα παραγωγή έρχεται να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα (359.000 ανά ώρα) φτάνοντας τη συνολική δυναμικότητα της εταιρείας στις 421.000 φιάλες ανά ώρα, που την καθιστά κορυφαία στη χώρα. Η νέα εγκατάσταση καταλαμβάνει 8.800 τ.μ. (παρασκευαστήριο, εμφιαλωτήριο, αποθηκευτικοί και βοηθητικοί χώροι) και με την ολοκλήρωση της νέας μονάδας η συνολική επιφάνεια των κτηριακών εγκαταστάσεων της εταιρείας θα πλησιάζει τα 100.000 τ.µ.

Ερωτηθείς σχετικά με τη συμμετοχή της Βίκος με ποσοστό 25% στην ιστορική εταιρεία παραγωγής αναψυκτικών ΕΨΑ, ο διευθυντής πωλήσεων και marketing, Κωνσταντίνος Σεπετάς σημείωσε ότι είναι μια «παθητική επένδυση» που έγινε πριν την είσοδο της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας στην παραγωγή αναψυκτικών και μέχρι σήμερα δεν έχει προκύψει κάποια επιχειρηματική συνέργεια. Ωστόσο, τόνισε ότι η διοίκηση είναι ανοικτή σε οποιαδήποτε πρόταση, είτε αυτή αφορά πώληση του μεριδίου που έχει, ή την εξαγορά του 75% της βολιώτικης εταιρείας που βρίσκεται στα χέρια της οικογένειας Τσαούτου.

Η πορεία μεγεθών

Μια ματιά στα μεγέθη της Βίκος όλα τα τελευταία χρόνια, μαρτυρά τη σταθερή ανάπτυξή της. Το 2016 ο κύκλος εργασιών ήταν στα 67,721 εκατ. ευρώ, το 2017 έφτασε στα 70,574 εκατ. ευρώ, το 2018 στα 74,744 εκατ. ευρώ, το 2019 στα 84,339 εκατ. ευρώ και το 2020 στα 78,533 εκατ. ευρώ. Όπως προαναφέρθηκε το 2021 ο τζίρος έφτασε στα 91,4 εκατ. ευρώ και ήταν ο μεγαλύτερος στην 32χρονη ιστορία της επιχείρησης, ενώ για το 2022 αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ.

Η Ηπειρωτική Εταιρεία Εμφιαλώσεων λειτουργεί πέντε εργοστάσια με καθετοποιημένη παραγωγή. Τρία εργοστάσια εμφιαλώνουν νερό και αναψυκτικά, το τέταρτο παράγει τα Petcom Plastics, πλαστικά προπλάσματα (preforms) και πώματα για τη συσκευασία νερού, αναψυκτικών και γάλακτος, ενώ διαθέτει και μια μονάδα νερού στην Ορεινή Κορίνθια.

Είναι η πρώτη εταιρεία του χώρου που έλαβε τις πιο αυστηρές πιστοποιήσεις από διεθνείς φορείς για τη διάρθρωση και λειτουργία της σε όλα τα επίπεδα, ενώ είναι η πρώτη εταιρεία του κλάδου της που έχει πιστοποιητικό HACCP με πρώτη πιστοποίηση από το Φεβρουάριο του 2000. Επίσης διαθέτει δύο logistics centers σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ένα σημαντικό ιδιόκτητο στόλο φορτηγών.

Ιδρυτής της εταιρείας είναι ο κ. Πέτρος Σεπετάς με τη σύζυγό του, Ελένη Θεοχάρη, ενώ πλέον ενεργά συμμετέχουν στο management και οι τρεις γιοι της οικογένειας. Ο Κων/νος Σεπετάς έχει την ευθύνη της επικοινωνίας, της εμπορικής πολιτικής και το marketing, o Ρηγίνος Σεπετάς είναι υπεύθυνος για τα χρηματοοικονομικά και το ανθρώπινο δυναμικό, ενώ ο Παύλος εστιάζει στην τεχνολογική εξέλιξη της εταιρείας και στην εφαρμογή ψηφιακών δεξιοτήτων που προσφέρουν πλήρη ιχνηλασιμότητα των προϊόντων, μετρούν ανά πάσα στιγμή την αποτελεσματικότητα των γραμμών, βρίσκουν λάθη, μειώνουν τη σπατάλη και προλαμβάνουν βλάβες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

nero
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελντοράντο επενδύσεων το εμφιαλωμένο νερό: Οι κινήσεις των ισχυρών παικτών

Οι προοπτικές αύξησης της ζήτησης και τα υψηλά περιθώρια κέρδους προσελκύουν όλο και περισσότερα κεφάλαια παλαιών και νέων παικτών της αγοράς στο εμφιαλωμένο νερό. Οι επενδύσεις και οι εξαγορές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θυσίασε κερδοφορία η Βίκος και πέτυχε πωλήσεις άνω των 100 εκατ.

Ανατιμήσεις μόνο 8% το 2022 και μηδενικές το 2023 από την ηπειρωτική βιομηχανία εμφιαλωμένου νερού και αναψυκτικών, παρά την τεράστια αύξηση του κόστους παραγωγής. Στόχος, να συνεχίσει να αυξάνει τα μερίδιά της στην αγορά.
nero
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αντεπίθεση της Χήτος με νέες συνεργασίες και επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ

Άνοιγμα στη νότια Ελλάδα με εξαγορά της Ζήρια, στρατηγική συνεργασία με τη γαλλική Danone Waters και επέκταση στα «ελαφρά» αναψυκτικά είναι μερικές από τις κινήσεις ισχυροποίησης της εταιρείας που εμφιαλώνει το νερό Ζαγόρι.