ΓΔ: 1381.07 1.14% Τζίρος: 93.81 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Δάιος Πλαστικά

Δάιος Πλαστικά: Στα 45 εκατ. ο τζίρος στο 9μηνο με ώθηση από τον τουρισμό

Στο γ΄τρίμηνο οι εργασίες του ξενοδοχειακού κλάδου ενισχύθηκαν κατά 17,9% ενώ η αύξηση του τζίρου των πλαστικών οφείλεται στην αύξηση των τιμών. Στα 13,78 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα EBITDA στο εννεάμηνο.

Η πλήρης επαναφορά του τουρισμού και η άνοδος των πωλήσεων των πλαστικών οδήγησαν τη Δάιος Πλαστικά σε ένα ισχυρό γ' τρίμηνο και σε ενισχυμένα μεγέθη εννεαμήνου, με τον όμιλο να βλέπει την κερδοφορία του να ενισχύεται σημαντικά.

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της Δάιος Πλαστικά στο εννεάμηνο ανήλθε σε 45,28 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 21,74 εκατ. ευρώ αφορούν τη δραστηριότητα στο γ’ τρίμηνο, έναντι 33.302.062,29 ευρώ και 18.625.783,79 ευρώ αντίστοιχα για την προηγούμενη χρήση.

Ενισχυμένα μεγέθη εννεαμήνου με άνοδο της κερδοφορίας

Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο αυξήθηκαν κατά 45,5%, ωστόσο η αύξηση αυτή σε επίπεδο εννεαμήνου είναι μη συγκρίσιμη με την αντίστοιχη περσινή, καθώς αφενός μεν το ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης για το 2021 είχε αναστείλει τη λειτουργία του λόγω της πανδημίας COVID – 19 και επαναλειτούργησε την 30/06/2021, ενώ το 2022 λειτουργεί από την αρχή του χρόνου, αφετέρου δε το resort στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης ξεκίνησε τη λειτουργία του για την περσινή σεζόν την 14/05/2021, ενώ φέτος την 08/04/2022. Ωστόσο, μεγέθυνση των εργασιών του ξενοδοχειακού κλάδου επιτεύχθηκε κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, σε ποσοστό 17,91% έναντι του, συγκρίσιμου πλέον, αντίστοιχου τριμήνου του 2021.

Παράλληλα, η αύξηση κατά 13,07% του κύκλου εργασιών του κλάδου των πλαστικών οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των τιμών των α’ υλών και στη μετακύληση μέρους αυτής στις τιμές πώλησης των προϊόντων της εταιρείας και σε μικρότερο βαθμό στη μεγέθυνση του όγκου πωλήσεων. Συνέπεια των ανωτέρω εξελίξεων, οι ενοποιημένες πωλήσεις κατά το τρίτο τρίμηνο παρουσιάζουν διψήφια άνοδο κατά 16,73%.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) ανήλθαν σε 10.626.805,79 ευρώ και 8.946.257,47 ευρώ για το εννεάμηνο και το γ’ τρίμηνο του 2022 αντίστοιχα, έναντι 8.783.860,40 ευρώ και 8.975.483,05 ευρώ τις αντίστοιχες περιόδους της προηγούμενης χρήσης.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 13.787.079,25 ευρώ την περίοδο 01/01-30/09/2022 και σε 10.135.499,32 ευρώ το γ’ τρίμηνο 2022 έναντι 11.911.199,49 ευρώ και 10.122.632,88 ευρώ τις αντίστοιχες περιόδους του 2021. Τα κέρδη προ φόρων (EBT) ανήλθαν σε 9.200.196,09 ευρώ για το εννιάμηνο και 8.437.371,89 ευρώ για το γ’ τρίμηνο 2022, έναντι 6.869.255,34 ευρώ και 8.290.937,84 ευρώ τις αντίστοιχες περιόδους της προηγούμενης χρήσης.

Ο συνολικός δανεισμός του ομίλου συρρικνώθηκε κατά περίπου 4,8 εκ. (ή σε ποσοστό 6% περίπου) έναντι του τέλους 2021, ποσό που "χρηματοδότησε" το κερδοφόρο αποτέλεσμα του εννιαμήνου. Σημαντική υπήρξε η βελτίωση των Ιδίων Κεφαλαίων, καθώς αυτά ενισχύθηκαν κατά 29,71% εντός του έτους, στα 37,9 εκ. ευρώ.

Σε επίπεδο εταιρείας, η παραγωγική μονάδα στην υπό εξέταση περίοδο του εννεαμήνου, σημείωσε σημαντική αύξηση των πωλήσεων κατά 24,79% (19.118.395,78 ευρώ έναντι 15.320.966,64 ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο) και 13,07% κατά το γ’ τρίμηνο (5.096.942,86 ευρώ έναντι 4.507.935,68 ευρώ το γ’ τρίμηνο 2021).

Σε επίπεδο ζήτησης και στην εν γένει δραστηριότητα του παραγωγικού τομέα δεν υφίστανται επιπτώσεις από την πανδημία και τις πολεμικές συγκρούσεις στην Ουκρανία. Αντίθετα, η ενεργειακή κρίση προκαλεί προβλήματα στον κλάδο των πλαστικών, όπως συνεχείς ελλείψεις σε πρώτες ύλες (παγκόσμιο φαινόμενο) και, κατ’ επέκταση, αυξήσεις των τιμών τους με διόγκωση του μεταφορικού και ενεργειακού κόστους.

Όσον αφορά την ξενοδοχειακή μονάδα στη Θεσσαλονίκη, κατά το εννεάμηνο του 2022, η λειτουργία της δεν επηρεάστηκε από την πορεία της πανδημίας της COVID – 19 , σε αντίθεση με το πρώτο μισό του 2021. Κατά το γ’ τρίμηνο του 2022 (η μόνη συγκρίσιμη περίοδος) η ξενοδοχειακή μονάδα σημείωσε αύξηση εργασιών κατά 42,67% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 (836.240,88 ευρώ το γ’ τρίμηνο του 2022 έναντι 586.143,70 ευρώ το γ’ τρίμηνο του 2021).

Τα υγειονομικά μέτρα που λήφθηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID – 19 και την ασφάλεια των εργαζομένων και επισκεπτών, ιδίως στον ξενοδοχειακό κλάδο, αποδείχτηκαν ιδιαίτερα αποτελεσματικά, καθώς δεν έχουν δημιουργηθεί έως τώρα προβλήματα κατά τη λειτουργία των δύο ξενοδοχείων.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας, στη χρονική στιγμή δημοσίευσης της παρούσας ανακοίνωσης, υπάρχουν βάσιμες ανησυχίες για τη γενικότερη πορεία της παγκόσμιας οικονομίας, οι οποίες οφείλονται σε εξωγενείς παράγοντες όπως η συνεχιζόμενη πολεμική σύρραξη μεταξύ Ρωσίας – Ουκρανίας, η σημαντική αύξηση του ενεργειακού κόστους και οι αυξήσεις των επιτοκίων διεθνώς που ασκούν πιέσεις στο κόστος δανεισμού.

Ωστόσο, η ζήτηση για την παροχή ξενοδοχειακών υπηρεσιών του Ομίλου διατηρήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι ενέργειες της Διοίκησης για μείωση του λειτουργικού κόστους ως ποσοστό επί των πωλήσεων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Emirates-EOT
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μνημόνιο Συνεργασίας Emirates με ΕΟΤ για ενίσχυση του τουρισμού στην Ελλάδα

Aυτή η συμφωνία αποδεικνύει έμπρακτα τους μακροπρόθεσμους επιχειρηματικούς στόχους της Emirates για την ελληνική αγορά, ενώ συνεχίζει να εξυπηρετεί την ήδη ισχυρή διεθνή ταξιδιωτική ζήτηση προς την χώρα.
businessdaily-Titania-Hotel
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το ιστορικό ξενοδοχείο Τιτάνια περνά στον όμιλο H Hotels Collection

Στο δυναμικό της ροδίτικης ξενοδοχειακής εταιρείας εντάχθηκε το ιστορικό ξενοδοχείο το οποίο σηματοδοτεί την προσθήκη του όγδοου αποκτήματος αλλά και το πρώτο του εγχείρημα έξω από τη Ρόδο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Την αύξηση της παρουσίας στην αγορά σχεδιάζει η Wyndham Hotels & Resorts

Ο Περιφερειακός Διευθυντής ΝΑ Ευρώπης της αλυσίδας Β. Θεμελίδης τόνισε πως ο όμιλος στοχεύει στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου εκφράζοντας παράλληλα την αισιοδοξία του για την πορεία του τουρισμού.