ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Κρι Κρι

Κρι Κρι: «Βουτιά» των καθαρών κερδών που διαμορφώθηκαν στα 3,18 εκατ.

Παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών στα 171,88 εκατ. ευρώ, η απόφαση της εταιρείας να απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης του λειτουργικού κόστους, επηρέασε σημαντικά την κερδοφορία της.

Παρά τον ενισχυμένο κύκλο εργασιών που ξεπέρασε τα 171 εκατ. ευρώ, η κερδοφορία της Κρι Κρι πραγματοποίησε «βουτιά», καθώς οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν σε σημαντική μείωση των περιθωρίων κέρδους, ως αποτέλεσμα της εταιρείας να απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων του κόστους.

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε €171,88 εκ. έναντι €134,60 εκ. το 2021 σημειώνοντας αύξηση 27,7%. Αντιθέτως τα μικτά κέρδη το 2022 ανήλθαν σε €31,46 εκ. έναντι €41,17 εκ. το 2021. Τα λειτουργικά κέρδη EBITDA ανήλθαν σε €8,86 εκ. έναντι €20,96 εκ. το 2021, και τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €3,83 εκ., έναντι €16,53 εκ. το 2021, ενώ τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε €3,18 εκ. έναντι €13,21 εκ. το 2021.

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +29,5% σε αξία και +17,1% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +32,7%, ξεπερνώντας τα €72,5 εκ. (ποσοστό 53,8% επί των συνολικών πωλήσεων γαλακτοκομικού). Σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας (αύξηση +37,6%), του Ηνωμένου Βασιλείου (αύξηση +26%), και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία.

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν πλέον διψήφια αύξηση +26%, ξεπερνώντας τα €62 εκ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει προκαλέσει σημαντικές αναταράξεις στη συνολική αγορά. Πλέον, η συνολική αξία της αγοράς γιαουρτιού βρίσκεται σε θετικό έδαφος +4,6% [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Δεκ. 2022], παρά την πτώση της σε όγκο. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται σε 17%, αυξημένο κατά 0,8 ποσοστιαίες μονάδες [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Δεκ. 2022]. Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται έντονα η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε οικονομικότερα προϊόντα. Από αυτήν έχει προκύψει σημαντικό όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.

Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις μας εμφάνισαν διψήφια αύξηση +14,7%. Σε αυτήν συνετέλεσαν, κυρίως, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και το λανσάρισμα της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ-ΚΡΙ αυξήθηκε κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (15,2%) και μειώθηκε κατά -0,1 ποσοστιαία μονάδα σε αξία (15,5%) [στοιχεία NIELSEN, Ιάν.-Δεκ. 2022].

Οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν σε σημαντική μείωση των περιθωρίων κέρδους, ως αποτέλεσμα της συνειδητής απόφασης της εταιρίας, στη δύσκολη αυτή περίοδο να δείξει έμπρακτα τη στήριξη της σε καταναλωτές, κτηνοτρόφους και εργαζόμενους.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Καταναλωτές: προσπάθεια για συγκράτηση των τιμών πώλησης των προϊόντων γιαούρτης και παγωτού, παρά την εκτίναξη στις τιμές πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας.
  • Κτηνοτρόφοι: δίκαιη αμοιβή στους δοκιμαζόμενους παραγωγούς γάλακτος προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές αγοράς για το φρέσκο γάλα.
  • Εργαζόμενοι: οριζόντια στήριξη των εργαζομένων με ‘επιδόματα ακρίβειας' και στοχευμένες μισθολογικές αυξήσεις σε χαμηλόμισθα στρώματα.
  • Περιβάλλον και εξοικονόμηση ενέργειας: επενδύσεις σε μονάδα βιοαερίου και φωτοβολταϊκού πάρκου με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και παράλληλα την ενεργειακή εξοικονόμηση και τη συγκράτηση του κόστους των παραγόμενων προϊόντων.

Αναφορικά με την επενδυτική δραστηριότητα, η εταιρεία έχει εκπονήσει και υλοποιεί επενδυτικά σχέδια, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση, των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού. Στην τρέχουσα χρήση, οι επενδύσεις ξεπέρασαν τα €8,7 εκ. Για τη χρήση 2023, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις συνολικού ύψους €20εκ. περίπου.

Η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ είναι ιδιαίτερα αισιόδοξη για την ανάκαμψη των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας το 2023, παρά το απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον. Στη χρήση 2023, οι πωλήσεις αναμένεται να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία, εμφανίζοντας διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης. Βάσει της εκτίμησης της Διοίκησης, οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται να αγγίξουν το 2023 τα επίπεδα των €200 εκ. έναντι €172εκ. το 2022. Παράλληλα, αναμένεται σημαντική βελτίωση των περιθωρίων κερδοφορίας. Βάσει της εκτίμησης της Διοίκησης, το 2023 αναμένεται να ανακτηθεί το περιθώριο EBIT του έτους 2021, δηλ. το 12,4%.

Ως προς τη μερισματική πολιτική, παρά το χαμηλό επίπεδο των κερδών, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να διατηρήσει σταθερό το μέρισμα, προτείνοντας προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού €0,20 ανά μετοχή. Μέρος του μερίσματος αυτού θα προέλθει από τα κέρδη προηγούμενων χρήσεων. Η διανομή αυτή υπόκειται στην έγκριση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Στοχεύει σε μείωση του ενεργειακού κόστους και αύξηση εξαγωγών

Η γαλακτοβιομηχανία δημιούργησε μονάδα βιοαερίου για παραγωγή Ανανεώσιμης Πηγής Ενέργειας αποκλειστικά από τα υγρά απόβλητα & παραπροϊόντα της βιομηχανίας, ενώ θα θέσει σε λειτουργία και ένα ολοκληρωμένο σύστημα φωτοβολταϊκών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έπληξε την κερδοφορία της Κρι Κρι η αύξηση του ενεργειακού κόστους

Στα 134,60 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της Κρι Κρι το 2021 σημειώνοντας αύξηση 6,8% από το 2020. Ξεπέρασαν τα 54 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό, που αποτέλεσαν το 52% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Ισχυρή αναπτυξιακή πορεία με «όπλο» την ιδιωτική ετικέτα

Πενταπλασιασμό της λειτουργικής κερδοφορίας από το 2021 έχει επιτύχει η γαλακτοβιομηχανία χάρη στη στροφή στην παραγωγή γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας που της έδωσε την πρώτη θέση στην αγορά.