ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:54:22 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Κατάστημα της αλυσίδας Humana. Shutterstock

Humana: Ποια είναι λιθουανική αλυσίδα ρούχων που έρχεται στην Ελλάδα

Μία ακόμη αλυσίδα από την κατηγορία των second hand και των vintage ρούχων εισέρχεται στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για την Humana, η οποία ξεκίνησε από την Λιθουανία και πλέον διαθέτει 272 καταστήματα σε 13 χώρες.

Πέρα από την βουλγαρική Mania, η οποία όπως έγραψε το Business Daily, θα ανοίξει σύντομα το πρώτο της κατάστημα στο κέντρο της Αθήνας, μία ακόμη εταιρεία θα αποκτήσει σύντομα παρουσία στην χώρα μας στην κατηγορία του second hand και των ενδυμάτων vintage. Πρόκειται για την λιθουανική Humana, η οποία πλέον διαθέτει εκατοντάδες καταστήματα σε πολλές χώρες του πλανήτη.

Πριν από λίγες ημέρες συστάθηκε η Μονοπρόσωπη ΙΚΕ, Baltic Textile Trading με βασικό αντικείμενο το λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ενδυμάτων και υποδημάτων. Παράλληλα στους σκοπούς της νεοσύστατης εταιρείας είναι το λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών, οι υπηρεσίες επιδιόρθωσης ενδυμάτων, το μαντάρισμα κ.α.. Μοναδικός μέτοχος της εταιρείας είναι η Humana Second Hand Fundraising Projects.

Η μέτοχος της ελληνικής θυγατρικής, η Humana Second Hand Fundraising Projects είναι ένα λιθουανικό δημόσιο ίδρυμα που κατέχει και διαχειρίζεται τις δραστηριότητες καταστημάτων μεταχειρισμένων ρούχων και κέντρων διαλογής σε 13 χώρες, όπως Βέλγιο, Εσθονία, Γεωργία, Γερμανία, Ουγγαρία, Κένυα, Λετονία, Λιθουανία, Ομάν, Τόγκο, Τουρκία, Ουγκάντα και Ουκρανία. Αυτές οι θυγατρικές διαθέτουν περισσότερα από 272 καταστήματα λιανικής (Δεκ. 2022) και τέσσερα κέντρα διαλογής και απασχολούν 3.400 άτομα.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Humana στο site της, όλα τα κέρδη από τις δραστηριότητες με τα μεταχειρισμένα ρούχα υποστηρίζουν αναπτυξιακά έργα που επιδιώκουν να αντιμετωπίσουν τη φτώχεια, την ασθένεια και την έλλειψη ελευθερίας σε Αφρική, Λατινική Αμερική και Ασία. Η Ένωση των τοπικών παραρτημάτων της Humana υλοποιούν και χρηματοδοτούν αναπτυξιακά έργα στους τομείς της υγείας, της εκπαίδευσης, του περιβάλλοντος, της γεωργίας και της κοινοτικής ανάπτυξης. Το 2020, η Humana Second Hand Fundraising Projects υποστήριξε 64 παγκόσμια αναπτυξιακά έργα σε 11 χώρες.

Οι κατηγορίες ενδυμάτων υψηλότερης ποιότητας πωλούνται στα καταστήματα λιανικής του ομίλου. Εδώ θα πρέπει να αναφερθεί ότι υπάρχουν διαφορετικά λογότυπα και αλυσίδες (π.χ. σε Γερμανία και Βέλγιο η εμπορική αλυσίδα ονομάζεται Think Twice) στις χώρες που έχει αναπτυχθεί το project της Humana. Παράλληλα ένα μεγάλο μέρος των ρούχων καταλήγει μέσω δωρεών στην Αφρική και σε άλλες χώρες με υψηλό πληθυσμό κάτω από τα όρια της φτώχειας.

Πώς λειτουργούν τα καταστήματα

Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα καταστήματα ενδυμάτων που λειτουργούν με σεζόν, τα καταστήματα Humana χρησιμοποιούν κύκλους διάθεσης των στοκ που διαθέτουν. Τα καταστήματα στις μεγαλύτερες πόλεις λειτουργούν σε κύκλο πέντε εβδομάδων και σε μικρότερες πόλεις σε κύκλο δύο εβδομάδων.

Στην αρχή ενός κύκλου πέντε εβδομάδων, το κατάστημα είναι εφοδιασμένο με όλα τα νέα κομμάτια της καλύτερης ποιότητας από το κέντρο διαλογής και πραγματοποιεί πολύ υψηλές πωλήσεις την πρώτη ημέρα του κύκλου. Κάθε μέρα το κατάστημα ανανεώνεται ανάλογα με το τι πωλείται. Από την τρίτη εβδομάδα του κύκλου, το κατάστημα ξεκινά με εκπτώσεις και σταθερή πτώση της μέγιστης τιμής ανά είδος στο κατάστημα. Ο κύκλος τελειώνει με «ξεστοκάρισμα» με τιμές κάτω του ενός ευρώ ανά τεμάχιο, μετά την οποία τα λίγα εναπομείναντα αντικείμενα επιστρέφονται στο κέντρο διαλογής. Στο τέλος του κύκλου, τα απούλητα μεταχειρισμένα ρούχα επιστρέφονται σε ένα κέντρο διαλογής και, μετά την εκ νέου διαλογή, πωλούνται.

Τα καταστήματα Humana στις επαρχίες χρησιμοποιούν σύστημα κύκλου δύο εβδομάδων, ξεκινώντας τις εκπτώσεις ήδη από τη 2η ημέρα, αντί του κανονικού συστήματος κύκλου πέντε εβδομάδων.

Όπως αναφέρει η εταιρεία στον ιστότοπο της, η εμπειρία έχει δείξει ότι τα περισσότερα καταστήματα εξυπηρετούν πελάτες που αγοράζουν προϊόντα για όλη την οικογένεια, ενώ ορισμένα καταστήματα απευθύνονται ειδικά σε μια αυξανόμενη ομάδα πελατών που επιθυμούν να ντύνονται με vintage ρούχα.

Για να έχουμε μία τάξη μεγέθους του έργου της εταιρείας, το 2022 ο οργανισμός διέθεσε 3,5 εκατ. ευρώ σε αναπτυξιακά έργα. Επιπλέον, η Humana People to People Baltic στη Λιθουανία διέθεσε 4,97 εκατ. ευρώ για αναπτυξιακά έργα στην Αφρική, την Ασία, τη Λατινική Αμερική και τη Λιθουανία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

GAP
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

GAP / Μαρινόπουλος: Επταπλάσια κέρδη έφερε το «κούρεμα» χρεών κατά 95%

Έκτακτα έσοδα 3,6 εκατ. ευρώ κατέγραψε το 2022 η Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων (GAP) από την διαγραφή 95% των οφειλών της προς τους μη ουσιώδεις πιστωτές της. Πώς ρυθμίστηκαν τα χρέη σε εφορία και ΕΦΚΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΗ – Κωτσόβολος: Από τη μεσοτοιχία του '50 στη μεγάλη συμφωνία του 2023

Οι δύο εταιρείες «γεννήθηκαν» την ίδια χρονιά και στον ίδιο δρόμο και προώθησαν, από διαφορετικές θέσεις, τον εξηλεκτρισμό της Ελλάδας. Τι σημαίνει η εξαγορά: τα φωτοβολταϊκά και οι αλλαγές σχεδίου για το δίκτυο της ΔΕΗ.