Συγκλονιστικό το χθεσινό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Η Καθημερινή» για την τραγωδία που προκαλεί η επιδημία της ευλογίας στους κτηνοτρόφους και τη χωρά.
Όπως γράφει η εφημερίδα μεταφέροντας το δράμα ενός κτηνοτρόφου που έχασε (σφάχτηκε) όλο του το κοπάδι -900 ζώα- λόγω της επιδημίας: «Και όμως, τα είχαμε κάνει όλα σωστά. Παίρναμε όλες τις προφυλάξεις. Μας είπαν ότι φταίει που φέραμε κριάρια στη μονάδα. Μα είχαν χαρτιά κτηνιάτρου, είχαν κάνει εξετάσεις. Εκατό φορές είχαμε πάει στους αρμοδίους και στο υπουργείο και λέγαμε “κάντε κάτι, κινδυνεύουμε”. Ξέρεις τι μου είπαν όταν ρώτησα γιατί δεν κάνουν απολυμάνσεις; “Δεν είχαν κονδύλια”. Αν είναι δυνατόν με τόσα χρήματα που δίνονται γύρω γύρω. Δεν είχαν ενδιαφέρον, όχι χρήματα».
Και αυτές οι 70 λέξεις τα λένε όλα για την κατάσταση της χώρας και αυτό το χάος που ονομάζεται δημόσια διοίκηση και κράτος.
Κατα τα λοιπά μεγάλα λόγια και πανυγηρισμοί για τις επιτυχίες του Ελλάδα 2.0.
To θαύμα της Καμπουρίδου με το Iris
Εκτπώσεις - προσφορές -5% στην τιμή αγοράς προσφέρουν κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα σε όσους επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν ως μέσο πληρωμής για την συναλλαγή τους το IRIS, κίνηση ενδεικτική της αποδοχής και της εμπιστοσύνης που απολαμβάνει το Iris από τον κόσμο των επιχειρήσεων.
Οπως μαθαίνουμε στις καθημερινές μας συναλλαγές οι επιχειρήσεις πράγματι προσπαθούν να «σπρώξουν» το IRIS ως τρόπο πληρωμής, προφανώς γιατί κάτι κερδίζουν, και αυτό είναι άμεση πίστωση των χρημάτων στον λογαριασμό τους και πιθανότατα μια χαμηλότερη προμήθεια.
Παράλληλα, άλλα καταστήματα ή υπηρεσίες φαίνεται πως έχουν μετακινήσει πιο «ψηλά» την επιλογή για πληρωμή μέσω IRIS, ώστε να πέσει πιο εύκολα στη αντίληψη του πελάτη.
Φαίνεται τελικά πως η Σταυρούλα Καμπουρίδου επικεφαλής της ΔΙΑΣ έχει κάνει καλή δουλειά και σε αυτόν τον τομέα.
Βέβαια η δουλειά είναι ομαδική και πρέπει να αναγνωρίσουμε τις προσπάθειες που έχουν καταβάλει όλοι οι εργαζόμενοι της ΔΙΑΣ ώστε να φτάσουμε σε αυτά τα αποτελέσματα.
550.000 έξυπνοι μετρητές έως το 2030
Η μετάβαση από τους παραδοσιακούς μετρητές στους «έξυπνους» βρίσκεται, μεταξύ άλλων, στο επίκεντρο του στρατηγικού πλάνου ύψους 1 δις. ευρώ της Italgas για την περίοδο 2025-2031, με στόχο την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης στη χώρα μας. Όπως μάλιστα αναφέρθηκε χθες από τη διοίκηση της εταιρείας, στην Ιταλία το 2014-2015 αντικαταστάθηκαν όλοι οι παλιοί μετρητές με νέου τύπου ψηφιακούς.
Η έναρξη της διαδικασίας αναμένεται περί το τρίτο τρίμηνο του 2026, με την εταιρεία να προγραμματίζει την εγκατάσταση περίπου 550.000 έξυπνων μετρητών τύπου «Η2-ready» έως το 2030, ενώ έχει υποβάλει ήδη στη ΡΑΑΕΥ την ανάλυση κόστους-οφέλους.
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Italgas, Paolo Gallo, «θα πρέπει να προηγηθούν συζητήσεις με τον Ρυθμιστή και είναι σημαντική η συμμετοχή του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ο Ρυθμιστής πρέπει να αξιολογήσει την κατάσταση και να υποβάλει πρόταση προς το ΥΠΕΝ. Θα είναι μεγάλο το πλεονέκτημα για το σύστημα και κυρίως για τους πελάτες».
Ο Gallo παρομοίασε την έλευση των έξυπνων μετρητών με τη μετάβαση από τα συμβατικά στα ψηφιακά τηλέφωνα. Όπως τόνισε, οι μετρητές αυτοί επιτρέπουν λεπτομερή παρακολούθηση της κατανάλωσης σε πραγματικό χρόνο, ενισχύοντας την ενεργειακή αποδοτικότητα και διευκολύνοντας τους προμηθευτές να προσαρμόζουν τα τιμολόγια στις πραγματικές ανάγκες κάθε πελάτη.
Με αυτόν τον τρόπο αναμένεται μείωση κόστους, μεγαλύτερη ακρίβεια στους λογαριασμούς και πιο αποτελεσματική διαχείριση του δικτύου.
Η παράδοση της Εγνατίας στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και το αγκάθι με τις σήραγγες
Η επισκευή και η αναβάθμιση των «γερασμένων σηράγγων» της Εγνατίας αποτελεί το μεγάλο αγκάθι προκειμένου να προχωρήσει η μεταβίβαση της στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS.
Το Ελληνικό Δημόσιο είχε αναλάβει από το 2020 να αναβαθμίσει τεχνικά τις 16 μεγάλες σήραγγες στην λεγόμενη κατηγορία Ε1, όμως ακόμη τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί.
Οι εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού αε κατηγορούν το Υπουργείο Υποδομών ότι η κατάσταση αυτή οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε τροποποίηση των όρων της σύμβασης και πιο συγκεκριμένα σε αναπροσαρμογή του τιμήματος προς όφελος του παραχωρησιούχου. Εχουν μάλιστα ποσοτικοποιήσει το “κούρεμα” στα 300 εκατ. ευρώ που θα επέλθει αναγκαστικά στο τίμημα της παραχώρησης των 1,2 δισ. ευρώ.
Να θυμίσουμε ότι η σύμβαση παραχώρησης που υπεγράφη με το Ελληνικό Δημόσιο τον Μάρτιο του 2024 προβλέπει ότι ο παραχωρησιούχος παραλαμβάνει το πάγιο «ως έχει» και αναλαμβάνει τη βαριά συντήρηση.
Τα καλά λόγια Τσίπρα για την οικογένεια Μητσοτάκη
Και όμως στην Ιθάκη του Αλ. Τσίπρα υπάρχουν αρκετές θετικές αναφορές για την οικογένεια Μητσοτάκη και για τον πατέρα Κωνσταντίνο και την Ντόρα αλλά και τον Κυριάκο.
Ο κ. Τσίπρας μιλάει με θετικά λόγια για τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη σημειώνοντας ότι ο εκλιπών του έδειχνε συμπάθεια όταν ορκίστηκε πρωθυπουργός, την οποία αποδίδει στην κόντρα του με τον Αντώνη Σαμαρά.
Γράφει: «Μια φορά με είχε συναντήσει τυχαία στο αεροδρόμιο, στην αίθουσα των VIP, και συνομιλήσαμε πάνω από τρία τέταρτα. Ήταν θυμάμαι ζεστός ως άνθρωπος και ευχάριστος συνομιλητής. Χάρισμα που μάλλον κληροδότησε στην κόρη του Ντόρα».
Ασφαλώς ο Κων. Μητσοτάκης αμέσως είχε μυριστεί τα του Βαρουφάκη. Γράφει ο Τσίπρας: «Έναν – ενάμιση μήνα μετά τις προγραμματικές δηλώσεις τον συνάντησα ξανά (σ.σ. τον Κων. Μητσοτάκη) σε μια εκδήλωση του ΣΕΒ στο Μέγαρο Μουσικής. Καθίσαμε στις πρώτες θέσεις και κάποια στιγμή έγειρε προς το μέρος μου και μου ψιθύρισε: “Παιδί μου, καλά τα πας, αλλά πρέπει να ξέρεις ότι καμία Κυβέρνηση δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς Υπουργό Οικονομικών. Χρειάζεσαι έναν κανονικό Υπουργό Οικονομικών”».
Και αυτό που δεν είναι αναμενόμενο είναι τα, σχεδόν, καλά λόγια για τον Κυριάκο Μητσοτάκη καθώς ο κ. Τσίπρας αναγνωρίζει ότι η μη ψήφιση Παυλόπουλου για Πρόεδρο της Δημοκρατίας από τον Κ. Μητσοτάκη «ήταν μια πολιτική επένδυση, που με πολύ τύχη τα κατάφερε να του βγει έναν περίπου χρόνο αργότερα».
Κυκλοφοριακό: Τη λύση δείχνουν τα ταξί
Ένα μικρό θαύμα συμβαίνει κάθε φορά που έχουν απεργία τα ταξί: λύνεται το κυκλοφοριακό στην Αθήνα!
Ασφαλώς όταν έχουν απεργία τα ταξί πολλοί άνθρωποι επιλέγουν να μην μετακινηθούν αναβάλλοντας δουλειές, υποχρεώσεις και βόλτες.
Ωστόσο αυτό δεν αναιρεί αυτό που βλέπουμε στους δρόμους όταν έχουν απεργία τα ταξί: την θεαματική βελτίωση της κίνησης στους δρόμους.
Έτσι οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί, διεκδικώντας τα αιτήματά τους μέσω των απεργιών, ακούσια μας δείχνουν τη λύση στο κυκλοφοριακό που είναι η μόνη ρεαλιστική: πολύ περισσότερα μέσα μαζικής μεταφοράς, πολύ πυκνότερα και συχνότερα δρομολόγια και πολύ λιγότερα ιδιωτικά αυτοκίνητα και ταξί.
Διότι αν ξέρει κάποιος ότι αν κάθε 2-3 λεπτά περνά λεωφορείο που τον πηγαίνει γρήγορα στον προορισμό του γιατί να κινηθεί με το αυτοκίνητο;
Το κύριο πρόβλημα είναι ότι τα ταξί στην Αθήνα είναι φτηνά και σε ένα βαθμό ανταγωνίζονται τα μέσα μεταφοράς. Τα ταξί θα έπρεπε να είναι λιγότερα και πολύ ακριβότερα.
Βέβαια περισσότερα λεωφορεία και λιγότερα ταξί θα είχε κάποιες επιπτώσεις: αρκετές χιλιάδες επαγγελματίες οδηγοί που σήμερα απασχολούνται σε ταξί θα έμεναν χωρίς δουλειά. Ή πιο σωστά θα έπρεπε να αλλάξουν δουλειά δεδομένου ότι υπάρχει μεγάλο έλλειμμα προσωπικού σε πολλά πεδία της οικονομίας μεταξύ αυτών και στην εύρεση οδηγών για μέσα μαζικής μεταφορας!
«Απόνερα» από τον νέο αμυντικό σχεδιασμό του Δένδια
Ταράχτηκαν τα «ήρεμα» νερά των ελληνοτουρκικών σχέσεων από τις πρόσφατες δηλώσεις Δένδια για αλλαγή του αμυντικού δόγματος αλλά και για τον νέο αμυντικό σχεδιασμό της χώρας.
Δηλώσεις που ίσως θα έπρεπε να είναι πιο προσεχτικά διατυπωμένες και ειπωμένες, και ενδεχομένως από τον ίδιο τον πρωθυπουργό της χώρας.
Χθες ο εκπρόσωπος του τουρκικού υπουργείου Άμυνας, υποναύαρχος Ζεκί Ακτούρκ δήλωσε ότι «οι ενέργειες και οι δηλώσεις ορισμένων Ελλήνων αξιωματούχων που αυξάνουν την ένταση και είναι αντίθετες με τις διεθνείς συμφωνίες, αποκομμένες από την πραγματικότητα, δεν εξυπηρετούν κανένα σκοπό εκτός από το να βλάψουν το θετικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί με βάση τη συναίνεση μεταξύ των ηγετών των δύο χωρών».
Όπως ήταν αναμενόμενο πηγές του ελληνικού υπουργείου Εθνικής Άμυνας σχολίασαν ότι «η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να διατηρήσει την αποτρεπτική της ισχύ, πράττοντας το αυτονόητο για την προστασία της σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό περιβάλλον. Είναι προφανές ότι αυτό δεν μπορεί να εκληφθεί σαν «πρόκληση» από οιονδήποτε.
Δεν είναι δυνατόν επίσης να αγνοηθεί ότι κατά της Ελλάδας υφίσταται διατυπωμένη απειλή (Casus Belli). Η Ελλάδα δεν απειλεί οιονδήποτε. Είναι γνωστή σε όλους η προσήλωσή της στις αρχές του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, στο Διεθνές Δίκαιο και στο Δίκαιο της Θάλασσας».
To «ενεργειακό τρίλημμα» του Gallo
Για «ενεργειακό τρίλημμα» έκανε λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Italgas, Paolo Gallo, αναφερόμενος στην ισορροπία που θα πρέπει να επιτευχθεί ανάμεσα στην ενεργειακή μετάβαση και την ευελιξία του συστήματος, κατά την παρουσίαση του νέου επενδυτικού πλάνου στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ευρώπη δεν πρέπει να εστιάσει αποκλειστικά στην πράσινη μετάβαση, αλλά να διασφαλίσει ότι όλες οι χώρες της θα έχουν επαρκή και ασφαλή ενέργεια στο μέλλον.
Μάλιστα, στάθηκε ιδιαίτερα στο ζήτημα της αποθήκευσης ενέργειας, το οποίο παραμένει ανοιχτό για ολόκληρη την Ευρώπη. «Το τρίλημμα της ενέργειας δε μπορεί να έχει εύκολη λύση. Ξέρουμε πριν τη εισβολή Ρωσίας στην Ουκρανία η προσέγγιση έλεγε ρητά " κάνετε τα πάντα ηλεκτρικά και δώστε χώρο στις ΑΠΕ"», ανέφερε και έδωσε ως παράδειγμα το πρόσφατο μπλακ άουτ στην Ισπανία. Σύμφωνα με τον ίδιο, η αύξηση της παραγωγής από ΑΠΕ οδήγησε σε δυσκαμψία του συστήματος, προκαλώντας προβλήματα ευελιξίας.
«Πρέπει να αποκτήσουμε ευελιξία και το φυσικό αέριο είναι μέρος της λύσης», συνέχισε.
Σε ερώτηση για τις νέες ενεργειακές συμφωνίες με τις ΗΠΑ και το ενδεχόμενο δημιουργίας νέας εξάρτησης, ο Gallo τόνισε ότι «αν μείνουμε στην ίδια ιδεολογική στάση, δε θα φτάσουμε ποτέ στον στόχο. Η ενέργεια χρειάζεται πολλές λύσεις και διαφορετικές πηγές».
Ο ίδιος υπογράμμισε πως η στενότερη συνεργασία με τις ΗΠΑ δεν αποτελεί κίνδυνο, αλλά εργαλείο ενίσχυσης της διαφοροποίησης. Μάλιστα, αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Ιταλίας, που πριν τον πόλεμο εξαρτιόταν κατά 60% από ρωσικό φυσικό αέριο, ωστόσο χάρη στις υποδομές που αναπτύχθηκαν και τις διασυνδέσεις με άλλες χώρες, το ποσοστό αυτό μειώθηκε στο 5%.
Σύμφωνα με τον ίδιο, καμία μονοδιάστατη προσέγγιση δεν μπορεί να λύσει το ενεργειακό πρόβλημα της Ευρώπης. Η λύση, όπως είπε, είναι η πολυμορφία πηγών τροφοδοσίας, με το LNG να αποτελεί βασικό παράγοντα ευελιξίας.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.