ΓΔ: 1449.71 -0.36% Τζίρος: 28.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:44:31 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Sklavenitis, sklabenithw, super market
Φωτο: Menelaos Myrillas / SOOC

Ψάχνει για εξαγορά η Σκλαβενίτης για να γίνει πρώτη και στην Κύπρο

Καθαρή πρωτιά σε μερίδιο αγοράς στην Κύπρο επιδιώκει η κορυφαία αλυσίδα της ελληνικής αγοράς και διερευνά πιθανή εξαγορά μικρότερης αλυσίδας. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν φέτος τα 4 δισ.

Μεσαίου μεγέθους αλυσίδα αναζητά για εξαγορά στο κυπριακό λιανεμπόριο ο όμιλος Σκλαβενίτη. Ο μεγαλύτερος ελληνικός λιανεμπορικός όμιλος ήδη διαθέτει ισχυρή παρουσία στην κυπριακή αγορά –την «κληρονόμησε» από την εξαγορά του δικτύου του Μαρινόπουλου το 2016– μόνο που βρίσκεται στη δεύτερη θέση.

Πλέον –κατά τις υπάρχουσες πληροφορίες– αποφάσισε να γίνει ο πρωταγωνιστής και του λιανεμπορίου της Κύπρου. Γι΄ αυτό και βρίσκεται σε αναζήτηση αλυσίδας σούπερ μάρκετ προς εξαγορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Κύπρο ο όμιλος Σκλαβενίτη διαθέτει 18 καταστήματα και ένα παρασκευαστήριο φαγητού και απασχολεί 1.300 εργαζομένους.

Η μεγαλύτερη αλυσίδα της Κύπρου είναι η ΑΛΦΑΜΕΓΑ που διαθέτει 19 καταστήματα και έχει πωλήσεις που ξεπερνούν τα 350 εκατ. ευρώ. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο ελληνικός όμιλος, ενώ στις πρώτες θέσεις, είναι όμως ασαφές σε ποια ακριβώς θέση, βρίσκεται και η Lidl με 20 καταστήματα στην κυπριακή αγορά.

Μεταξύ των εταιρειών που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις είναι επίσης η εταιρεία του Χρ. Χατζηχριστοφή Αθηναινίτη, που με δύο υπεραγορές έχει πωλήσεις άνω των 140 εκατ. ευρώ, όπως και η C.A.C. Papantoniou trading, που διαθέτει 9 καταστήματα.

Στην ελληνική αγορά, οι πωλήσεις του ομίλου αναμένεται ότι θα υπερβούν φέτος σημαντικά τα 4 δισ. ευρώ. Ο όμιλος Σκλαβενίτη βρίσκεται στην κορυφή και η δεύτερη σε μέγεθος αλυσίδα της ελληνικής αγορά έχει μεγάλη απόσταση –ίσως και άνω του 1,5 δισ. ευρώ!

Παράλληλα, το τελευταίο διάστημα συνεχίζει τις εξαγορές μικρών τοπικών αλυσίδων (Λάρισα, Λακωνία κ.α.), προκειμένου να ενισχύσει το δίκτυο των καταστημάτων του σε περιοχές, στις οποίες η διοίκηση του εκτιμά ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.

Πάντως, πηγές της αγοράς επισημαίνουν ότι ο ανταγωνιστής που πλέον αναγνωρίζει –παρ΄ ότι η απόσταση των πωλήσεων μεταξύ τους είναι πολύ μεγάλη– είναι η Lidl. Και τούτο όχι διότι «απειλείται» από τις επιδόσεις του γερμανικού ομίλου, αλλά διότι η στρατηγική του ομίλου Σκλαβενίτη στο εξής συνίσταται στη διαμόρφωση ενός πλαισίου χαμηλών τιμών, έτσι ώστε να μπορεί να ανταγωνιστεί ακόμη και ένα discounter. Πρόκειται για δύσκολη, σύνθετη και φιλόδοξη προσπάθεια, η οποία σε ένα βαθμό δοκιμάστηκε και συνεχίζει να δοκιμάζεται με το «καλάθι του νοικοκυριού».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θυσιάζει περιθώρια κέρδους η Μασούτης για να κερδίσει νέα μερίδια αγοράς

Με όπλο τις χαμηλές τιμές, η πέμπτη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ επιδιώκει την αύξηση των πωλήσεων με ταχύτερους ρυθμούς από τον μέσο όρο της αγοράς, ενώ ανοίγει νέα καταστήματα στη νότια Ελλάδα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Eπίθεση» της Μασούτης στη νότια Ελλάδα, «πονοκέφαλος» τα logistics

Με προσφορά για δωρεάν ψώνια σε τυχερούς καταναλωτές, η βορειοελλαδική αλυσίδα δίνει ώθηση στα νέα καταστήματα Γλυφάδας και Πάτρας. Υψηλό κόστος από τη μεταφορά των εμπορευμάτων από Θεσσαλονίκη.
Sklavenitis, sklabenithw, super market
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση αποδοχών 5,17% για τους εργαζόμενους στα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη

Ο βασικός μισθός φτάνει τα 900 ευρώ για εργαζόμενο με έως δύο έτη προϋπηρεσίας στην επιχείρηση, ενώ παράλληλα διευρύνεται το πρόγραμμα παροχών της επιχείρησης με στόχο την ενίσχυση των εργαζομένων με αυξημένες οικογενειακές ανάγκες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γλάρος: Υψηλά κέρδη το 2022 αλλά με χαμηλή πτήση για την κερδοφορία

Η χαρτοβιομηχανία της οικογένειας Σκλαβενίτη πέτυχε αύξηση κύκλου εργασιών 37%, όμως το ενεργειακό κόστος συμπίεσε κατά 20% τα κέρδη της. Οι ενοποιημένες πωλήσεις εκτινάχτηκαν στα 110 εκατ. ευρώ.